Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه ‌بارش برف در جنوب آذربایجان غربی 15 تا 30 سانتی‌متر و روز پنجشنبه بارش باران در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و شمال غرب فارس حداکثر 40 تا 60 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: از اواخر وقت امروز به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب کشور، در این مناطق بارش پراکنده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز چهارشنبه با تقویت و گسترش فعالیت سامانه مذکور، در دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، غرب کشور و دامنه‌های زاگرس شمالی، بارش برف و باران خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب‌غرب بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های زنجان، تهران، البرز و قزوین بارش خفیف و پراکنده خواهیم داشت. 

ضیائیان افزود: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی مذکور تقویت می‌شود و نیمه غربی کشور، سواحل خزر و دامنه‌های البرز را دربرمی‌گیرد و به تدریج وارد شمال‌شرق کشور نیز می‌شود. 

وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه بیشترین بارش‌ها در شرق لرستان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، شرق خوزستان، همدان و زنجان به صورت برف و باران خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین روز پنج‌شنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان افزود: روز پنج‌شنبه در جنوب غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از جنوب کشور دمای هوا بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: بعدازظهر پنج‌شنبه تا روز جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی گفت: روز جمعه این سامانه بارشی فقط در البرز شرقی و شمال‌شرق کشور فعال خواهد بود و از صبح شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت تا بعدازظهر شنبه که سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور خواهد شد. 

* میزان بارش برف و باران در شهر‌ها 

ضیائیان ‌در تشریح میزان بارش‌‌ها اظهار داشت: روز چهارشنبه ‌بارش برف در جنوب آذربایجان غربی حداکثر 15 تا 30 سانتی‌متر و در نیمه غربی آذربایجان شرقی، ارتفاعات چهارمحال بختیاری و شمال کردستان حداکثر 10 تا 15 سانتی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه باران و وزش باد شدید در شمال خوزستان، جنوب لرستان، چهار محال بختیاری ‌حداکثر 15 تا 30 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه هفته جاری ‌بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شمال شرق خوزستان حداکثر 30 تا 50 میلی‌متر و در قزوین‌، البرز، تهران و ارتفاعات استان‌های سمنان، گیلان، لرستان و مازندران ‌حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر و در غرب استان مرکزی، همدان، زنجان، کردستان  حداکثر 10 تا 20 میلی‌متر‌ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین پنج‌شنبه بارش باران گاهی رعد وبرق‌ در خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و شمال غرب فارس ‌حداکثر 40 تا 60 میلی‌متر و در ایلام و کرمانشاه ‌حداکثر 15 تا 25 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه دوم اسفند ‌ در مناطق سردسیر استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان بارش برف حداکثر 20 تا 30 سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

* آسمان تهران روز جمعه نیمه‌ابری است

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری پیش‌بینی می‌شود و فرداشب بارش خفیف باران در تهران خواهیم داشت، اما روز پنج‌شنبه در برخی ساعات بارش باران در تهران پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 12 و 7 درجه خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی بارش زاگرس مرکزی باران برف اسمان تهران هوای پایتخت هوای تهران ضیائیان وزارت راه و شهرسازی فارس مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی میلی متر پیش بینی می شود بارش برف و باران تا 30 سانتی متر روز پنج شنبه سامانه بارشی روز چهارشنبه میلی متر وزش باد شدید آسمان تهران حداکثر 15 بارش باران نیمه ابری شمال غرب روز جمعه شرق کشور شمال شرق غرب کشور جنوب غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه در بیشتر استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد، چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز‌های بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • هوای گلستان گرم و تابستانی می‌شود