Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@10:36:54 GMT

کشف دو کیلوگرم تریاک از محموله پستی به مقصد کانادا

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۴۵۰۱

به گزارش ایلنا رضا گلی، مدیرکل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در این باره گفت: پرسنل حراست  پایانه هوشمند بار "ایرا ن ایر" فرودگاه بین المللی امام (ره) در حین چک و کنترل محموله‌های ارسالی در واحد ایکس ری به یک محموله ارسالی به کشور کانادا که قرار بود توسط یکی از شرکت های پستی ارسال شود، مشکوک و با هماهنگی با گمرک و پلیس فرودگاه، محموله به واحد مربیان  سگ‌های موادیاب گمرک برای بررسی ارسال شد که با بررسی به عمل آمده از سوی مربیان سگ موادیاب، وجود مواد مخدر در این محموله تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلی درادامه افزود: پس از تایید واحد مربیان سگ های موادیاب گمرک، مراتب به مقام  قضائی، منعکس و با حضور نماینده  مقام قضائی محموله مورد نظر مورد دریل کاری  قرار گرفت که پس از تائید فیزیکی وجود مواد مخدر، با فرز کاری دستگاه "رابط الکتروموتور با گیربکس" توسط ماموران گمرک، به میزان دو هزار گرم تریاک با لفاف کشف و به مقامات قضایی تحویل شد.

مدیرکل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: در موردی دیگر طی چند روز گذشته  158 کیلوگرم هروئین که در دو کامیون ترانزیتی به مقصد لهستان جاساز شده بود نیز توسط مأموران پرتلاش گمرک بیله سوار کشف و ضبط شد.

گلی اضافه کرد: دو کامیون‌ که حامل 34 تن فیلتر آب صادراتی بودند، به مقصد کشور لهستان اظهار شده و قرار بود از طریق گمرک بیله‌سوار وارد جمهوری آذربایجان شود.

وی افزود: هروئین‌های مذکور که به طور ماهرانه و کاملا حرفه‌ای در کف هر یک از کامیون‌ها جاسازی شده بود، با هماهنگی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک جمهوری اسلامی ایران، توسط گمرک بیله سوار کشف و با نظارت اداره اطلاعات و دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان بیله‌سوار تحت تدابیر ویژه‌ای از کامیون‌ها خارج و در اختیار مقامات امنیتی و قضایی قرار گرفت.

مدیر کل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران ضمن قدردانی از تلاش کارکنان گمرکات کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل، رانندگان و افراد بی‌گناه ممکن است از جاسازی مواد مخدر در وسائل نقلیه و کالاهای تجاری بی‌اطلاع باشند و در نتیجه سرنوشت خود و اموال و دارائی شان مورد سوءاستفاده سوداگران مواد مخدر قرار گیرد. لذا از کلیه هموطنان عزیزی که از جاسازی انواع مواد مخدر در وسائل نقلیه و کالاهای تجاری مطلع می‌شوند درخواست می‌شود، اخبار و اطلاعات خود را در اختیار سازمان‌های متولی قرار دهند تا با اقدام مناسب و سریع، از ورود آسیب به جامعه و اشخاص بی‌گناه جلوگیری شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران فرودگاه امام کانادا کشف و ضبط گمرک گمرک بیله سوار مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است این در حالی است که میانگین جهانی ۱۹ سال است. البته مواردی هست که کمتر از این سن هم مصرف مواد مخدر را شروع کرده باشند.

به گزارش مهر، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در نشست خبری گفت: استفاده از ظرفیت خیرین، کمک از شرکت‌های دانش‌بنیان و تقدم اصل پیشگیری با اولویت آموزش و پرورش ۳ اصل ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد موفق باشد و باید بخشی از کار مردمی اداره شود.

مؤمنی گفت: در ۲۰ سال گذشته تولید مواد مخدر در افغانستان ۵۰ برابر شد و دلیل آن هم حمایت آمریکا و حضورشان در این کشور بود؛ با حضور آمریکا در این کشور شاهد رشد تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان بودیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سن اعتیاد در ایران گفت: سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است این در حالی است که میانگین جهانی ۱۹ سال است. البته مواردی هست که کمتر از این سن هم مصرف مواد مخدر را شروع کرده باشند اما ما میانگین را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام سازمان ملل ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، ۴۸ درصد هروئین جهان و ۲۶ درصد مورفین جهان را ایران انجام می‌دهد.

مؤمنی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۳ مرکز نگهداری و بازپروری در ایران با ۹ هزار ظرفیت راه‌اندازی شد که ۴۸ درصد ظرفیت نگهداری و درمان را شاهد بودیم، از این ۱۳ مرکز ۶ مرکز در تهران است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار میلیارد تومان در سال گذشته ضربه به بنیادهای مالی قاچاقچیان را داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما افزایش کارگاه‌های تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان است که مواد اولیه آن پیش‌سازها هست که پیش‌سازها به خودی خود ممنوعیت ندارند چون در خیلی از کارهای شیمیایی استفاده می‌شوند.

مؤمنی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا آشپزخانه‌های تولید موادمخدر صنعتی در ایران افزایش داشته است، تصریح کرد: با اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم و ضربه‌های سنگینی که به کارگاه‌های تولید مواد مخدر صنعتی وارد شده است باید بگویم شاهد سیر نزولی آشپزخانه‌های تولید مواد صنعتی و سیر صعودی این کارگاه‌ها در افغانستان بوده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه نهادهای پلیسی علاقه مند هستند تمام واحدهای ارائه خدمات کاهش آسیب اعتیاد جمع شوند و خدمات در اردوگاه‌های درمان اعتیاد متمرکز شود، افزود: یکی از کمک‌های اساسی ما مراکز درمان اقامتی و سرپایی مثل dicها و mmtها هستند که ما از زحمات آنها تشکر می‌کنیم. نه در سیاست‌های ما و نه در سیاست‌های بقیه دستگاه‌ها جمع‌آوری آنها نیست.

مؤمنی درباره بیمه معتادان بی‌بضاعت گفت: این موضوع در چند سال اخیر با پیگیری‌های صورت گرفته در بودجه سال قرار گرفته و جذب می‌شود. همیشه سقف پیشنهادی بودجه توسط دستگاه‌ها با محقق شدن آن فاصله‌ای دارد، اما این آمادگی وجود دارد که میزان آن برای سال‌های بعد افزایش پیدا کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر
  • کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۶۰ کیلو تریاک
  • کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم