Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی ۱۳۹۸ را ابلاغ کرد، براساس این دستورالعمل غیبت دانشجویان برای شرکت در این اردو موجه است. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی 1398 را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها، واحدهای جامع مستقل، واحدها و مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دستورالعمل تأکید کرده است: «سند دانشگاه اسلامی» از مهمترین سرمایه ها و ارزشمندترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش آموزش عالی کشور است. یکی از راهبردهای مندرج در این سند، اعتقاد به فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و تلاش برای گسترش ارزش های دفاع مقدس و زمینه سازی برای خدمت به مستضعفان در دانشگاه ها و تأکید بر توسعه فعالیت های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس و تکریم مقام والای شهیدان است. این مهم در راهبرد شماره 13 سند دانشگاه اسلامی منعکس شده است.

ارزش‌ها و خاطرات هشت سال دفاع مقدس نیز یک گنجینه ارزشمند فرهنگی است و اردوهای راهیان نور، حرکتی ماندگار به مثابه فناوری نو برای استفاده‌ نسل جوان امروز و آینده از این میراث گرانبها به شمار می رود.

همچنین براساس این دستورالعمل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود، ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش اردوهای راهیان نور با تکیه بر ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت معراج شهدا و کربلای ایران را در دستور کار قرار داده است. امید است با تحقق این رویکرد، گامی در تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شود و روح بلند امام خشنود حرکتی در جهت مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری شکل گیرد.

براساس این دستورالعمل؛ کمک همه‌جانبه رؤسا و معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اردوها مطابق با ضوابط ستاد مرکزی راهیان نور کشور و قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی (شهید علم‌الهدی) مورد انتظار است. واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی برای دسترسی به آیین‌نامه اجرایی اردوهای راهیان نور دانشجویی کشور می توانند به سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی به نشانی http://farhangi.iau.ir مراجعه کنند.

قم|کاروان راهیان نور مکتب حاج قاسم سلیمانی به کرمان اعزام شدسردار سلیمانی: یادمان‌های مناطق دریایی جنوب کشور آماده استقبال از زائران راهیان نورنخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان پارس‌آباد به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد

براساس بندهای این دستورالعمل، واحدها و مراکز دانشگاهی باید اقدامات اجرایی ازجمله اطلاع‌رسانی گسترده برای حضور حداکثری دانشجویان علاقمند، ارائه گزارش تکمیلی از اقدامات انجام‌شده به معاونت فرهنگی و دانشجویی، برگزاری مراسم افتتاحیه شامل حضور در مزار شهیدان و تجلیل بیعت با آرمان های امام (ره) و... انجام دهند.

در این دستورالعمل تأکید شده غیبت آموزشی دانشجویان شرکت‌کننده در اردوی راهیان نور موجه خواهد بود. همچنین شایسته است واحد مرکز هر استان، کاروانی با حضور دانشجویان به عنوان راهیان نور تخصصی با موضوعات پزشکی، فنی مهندسی، تشکل های دانشجویی، نخبگان علمی و... برگزار کند.

در این دستورالعمل به موارد دیگری از جمله شرایط و تعداد نفرات ثبت‌نامی و اقدامات واحدها برای برگزاری این اردوها اشاره شده است که مشروح این دستورالعمل در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط راهیان نور دانشگاه آزاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راهیان نور دانشگاه آزاد راهیان نور دانشگاه آزاد فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردوهای راهیان نور دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی واحدها و مراکز دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه دیدار‌های نوروزی خود، صبح امروز با حضور در معاونت فرهنگی و دانشجویی، با معاون، مدیران و کارکنان این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طهرانچی در این نشست، با اشاره به بازتاب گسترده حمله موشکی و پهپادی کشورمان به سرزمین‌های اشغالی گفت: جمهوری اسلامی ایران در زیر سایه ولایت توانست عزت مؤمنان و مسلمانان و حمایت از مستضعفان را نشان دهد. درک این فرصت، نعمت بزرگی است و جای تبریک دارد. از ۱۳ سال پیش رژیم صهیونیستی تلاش داشت با ترور‌های نقطه‌ای، بر پیکره باصلابت ما خدشه وارد کند، اما نتیجه آن، عملیات «وعده صادق» بود که حتی شورای امنیت که در قواعد رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی می‌کند هم نتوانست موضع‌گیری چندانی در حمایت از رژیم صهیونیستی داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز نگاه همه دنیا به نسلی است که تحت هدایت امامین انقلاب به جایی رسیده است که هم قدرت دارد و هم از قدرت خود به نیکی و به‌موقع استفاده می‌کند. آنچه در عالم سیاست مهم است، استفاده بجا از قدرت است که منجر به اقتدار می‌شود. اقتدار فعلی جمهوری اسلامی ایران حاصل نصرت الهی و نعمت رهبری عادل، شجاع و خردمند و همچنین وجود سربازان تلاشگر عرصه علم و جهاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از دانشجویان در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر سه موضوع تولید و توسعه علم و فناوری، تربیت عالم و جهت‌دهی به تولید علم تأکید داشتند. بر این اساس؛ ما در دانشگاه آزاد اسلامی به چهار نظام علم، فناوری، تربیت و فرهنگ توجه ویژه داریم که در سخنرانی نوروزی به آنها اشاره کردم.

وی با بیان اینکه یکی از تحریف‌های بزرگ در اقتباس دانشگاه غربی، تقلیل دادن education به آموزش است، گفت: تربیت عالم که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند، دارای مقدماتی است که باید در دانشگاه لحاظ شود. از این رو کار فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه یک کار متنی و درهم تنیده است و کاری جدا در کنار آموزش نبوده و در برگیرنده آموزش و پرورش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در بحث تربیت، موضوع استادمحوری از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: موضوع فرهنگ در دانشگاه زینت‌المجالس نیست؛ بلکه ما در متن دانشگاه به فرهنگ و تربیت اعتقاد داریم؛ بنابراین اگر در حوزه تربیتی به مدل نظریه دانشگاه دقت نکرده و چارچوب فکری منسجم نداشته باشیم، دچار روزمرگی و کار‌های سطحی می‌شویم. به همین دلیل باید بدانیم از کجا آمده‌ایم، در کجا هستیم و به سوی کجا می‌رویم. معاونت فرهنگی باید یک کنشگر فعال در تربیت عالم باشد.

وی افزود: معاونت فرهنگی باید در تربیت عالم که مربوط به دانشجویان است، متولی اصلی باشد و عالمانی تربیت کند که دارای هویت بوده و مُتخلق، خلاق، کارآفرین و متخصص باشند. نتیجه تأکید مقام معظم رهبری بر تربیت عالم را در عملیات موشکی و پهپادی اخیر مشاهده کردیم چرا که نتیجه تربیت عالم جهادگر، موشک و پهپادی می‌شود که در سرزمین‌های اشغالی فرود می‌آید، اما نتیجه علم برخی دانشمندان غربی، بمب هسته‌ای و کودک‌کشی است.

 طهرانچی با تأکید بر نقش هدایت‌گری معاونت فرهنگی و دانشجویی در توسعه علم و تربیت عالم گفت: معاونت فرهنگی در نگاه جدید ما، دیگر معاونت ارائه خدمات دانشجویی نیست چرا که این وظیفه صف است و معاونت باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی مستمر در تربیت عالم را انجام دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مخاطب‌شناسی از ویژگی‌های بارز سازمان آگاه است، گفت: از آنجا که تحولات کنونی انسان‌مدار، پیچیده، چندوجهی، سریع التغییر و مرتبط است، نیاز به فهم دقیق دارد. در کنار درک تحولات نیز باید مخاطبان خود را که از نسل جدید هستند، بشناسیم تا بتوانیم در محیط جامعه سودمند باشیم. دانشگاه نباید خود را صرفاً خروجی‌محور ارزیابی کند؛ بلکه اثرگذاری و سودمندی آن برای جامعه مهم است؛ بنابراین نباید خودرضایتی کامل از کنش‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود
  • دستورالعمل جدید حجاب در دانشگاه آزاد: با قصور رئیس واحد برخورد می‌کنیم
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب ابلاغ کرد
  • ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب ابلاغ شد
  • باید‌ها و نباید‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر در یک نگاه