Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مشکلات قضایی زندانیان خراسان شمالی در جلسه هیأت بازرسی مورد بررسی قرار گرفت. تاریخ انتشار: 14:52 - 29 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۶۵۴

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش هدفمند جمعیت کیفری هیأت بازرسی متشکل از مقامات و مسئولین قضایی و مدیرکل زندان‌های استان خراسان شمالی ضمن بررسی آخرین وضعیت قضایی زندانیان استان خراسان شمالی آمار کمی و کیفی جمعیت کیفری زندانیان را بر اساس شاخص های مختلف به صورت علمی و کارشناسی مورد ارزیابی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدگی به وضعیت زندانیان تحت قرار و بازداشتی و نیز تحلیل داده‌های کمی و کیفی در خصوص میزان ماندگاری و رویکردهای پیشگیری از وقوع جرائم و جلوگیری از ورود بی رویه زندانیان به زندان به ویژه درباره محکومین مرتکب جرائم غیر مهم و غیر عمدی از مهمترین محورهای مورد بحث و تبادل نظر در این نشست بود.

عباسی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از تعامل، همکاری و عملکرد مطلوب زندان‌های استان در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مؤثر در کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: بازدید منظم قضات از زندان‌ها روند روبه رشدی داشته است که در بررسی خروجی عملکردی نیز تأثیرات مثبتی به جا گذاشته که امیدواریم در آینده با تقویت سازوکارهای نظارتی و مراقبتی لازم جمعیت کیفری زندان‌ها بیش از پیش کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

رتبه نخست خراسان شمالی در شاخص میزان بازدید قضات از زندان

وی تصریح کرد: استفاده از تأسیسات قانونی در راستای  هدفمند سازی میزان استفاده از مجازات حبس در احکام و آراء قضایی می‌تواند گام مهمی در مسیر کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان به شمار آید.

محمدی مدیر کل زندان‌های استان خراسان شمالی نیز اظهار کرد: افزایش چشمگیر تعداد مددجویان در مجتمع‌های اشتغال و حرفه آموزی استان، نتیجه حسن اعتماد مثبت دستگاه قضایی نسبت به زندانها و چشم انداز مناسب اداره کل زندانهای استان در جهت اشتغال پایدار برای زندانیان و خانواده آنان است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان شمالی جمعیت کیفری زندان زندان های استان خراسان شمالی قضایی زندانیان هیأت بازرسی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در ابتدای جلسه حسینی شهردار مجومرد ضمن خیرمقدم به حضار اعلام کرد بین مجموعه شهرداری و مسئولین شهرستان تعامل خوبی برقرار است و خواستار ادامه این جلسه با هدف رفع موانع آموزشی شد.


 در ادامه، حاتمی مسئول کمیسیون آموزش شورای شهر مجومرد با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با تجهیز مدارس از طریق خیرین، کمبود فضای مناسب آموزشی و نیمه تمام ماندن پروژه‌ها را مانع ارتقا کیفیت آموزشی مجومرد برشمرد و خواستار رفع این مشکل شد.


رییس اداره آموزش و پرورش اشکذر با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی در مناطق مختلف شهرستان تلاش‌های شورای شهر مجومرد در راستای ارتقا کیفیت آموزش این شهر را ستود و با استناد به اینکه مردم این منطقه به آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای میدهند سطح فرهنگی شهرستان را بالا ارزیابی کرد.


فلاح، اهمیت رشته‌های نظری را در مقطع دوم متوسطه خاطر نشان و از پیگیری در جهت احیا این رشته‌ها در آموزشگاه‌های شهرستان و همچنین شهر مجومرد با جذب کادر آموزشی مجرب خبر داد.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • کشف بیش از ۱۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خراسان شمالی