Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حیدر مطاعی در تشریح آخرین وضعیت راهداری در جاده‌ها در ادامه فعالیت سامانه بارشی، اظهار داشت: در حال حاضر همه راه‌های اصلی و فرعی کشور باز است؛ سامانه بارشی اخیر تا شب گذشته در کشور فعال بود و دیشب از سمت خراسان شمالی و گلستان، از کشور خارج شد.

وی ادامه داد: دیروز و دیشب این سامانه بارشی موجب بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و زنجان شد و به تدریج از کشور خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با وجود آنکه در حاشیه راه‌ها خصوصاً در استان‌های برف‌خیز و محور‌های کوهستانی، برف سنگینی نشسته است،، اما همه جاده‌ها باز و کف جاده‌ها به قول معروف سیاه است.

به‌روزرسانی تجهیزات و آماده‌سازی ماشین‌آلات برای سامانه بارشی فرداشب

مطاعی ادامه داد: راهداران پس از خروج سامانه بارشی اخیر، در حال به‌روزسازی ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات و همچنین به‌روزسازی تجهیزات راهدارخانه‌ها برای فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا شب هستند؛ به هر حال در آستانه انتخابات هستیم و سامانه بارشی که وارد کشور می‌شود تا روز شنبه در کشور فعال است و باید به نحوی عمل کنیم که اجازه ندهیم هیچ یک از راه‌ها حتی دورافتاده‌ترین راه‌های روستایی در روز انتخابات مسدود باشد.

وی بیان کرد: در این راستا راهداران پس از به‌روزسازی و تعمیرات احتمالی ماشین‌آلات برای فردا شب مجدداً در آماده‌باش هستند؛ تلاش می‌کنیم با همکاری مردم تا روز شنبه هیچ راه مسدودی نداشته باشیم.

بارش سنگین برف از فردا در ۸ استان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از فردا شب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه آغاز می‌شود و روز پنج‌شنبه در این استان‌ها بارش برف چشمگیر خواهد بود.

مطاعی ادامه داد: روز جمعه در استان خراسان شمالی بارش برف داریم و در ارتفاعات جاده‌های استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، گلستان، اردبیل، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و بارش برف پیش‌بینی شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: مسافران دقت کنند حتما تجهیزلت زمستانی و زنجیرچرخ در خودرو داشته باشند.

جاده‌ها را برای حضور ۱۰۰ درصدی مردم در انتخابات باز نگه می‌داریم

وی افزود: در اغلب نقاط کشور تا روز جمعه بارش داریم و این سامانه بارشی بقیه نقاط کشور را تحت‌تأثیر باران قرار می‌دهد، اما تلاش می‌کنیم جاده‌های روستایی مسدود هم تا روز جمعه بازگشایی شود تا انتخابات با حضور ۱۰۰ درصدی مردم در سراسر کشور انجام شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: همکاران ما امروز و فردا مشغول بازگشایی راه‌های روستایی دورافتاده نیز هستند، سامانه‌ای که از دو روز پیش وارد کشور شده بود موجب انسداد این محور‌های روستایی شد که مجدداً نسبت به بازگشایی آن‌ها و رفع انباشت برف اقدام کردیم؛ روز یکشنبه شب در سردشت و پیرانشهر حدود ۷۰ سانتی‌متر نشست برف داشتیم، در مناطق مرزی هم همین میزان بارش برف بود.

مطاعی تأکید کرد: راهداران هیچ استراحتی نخواهند داشت و تلاش می‌کنند تا روز شنبه همه جاده‌ها باز باشد.

آزادراه زنجان - قزوین باز شد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره انسداد آزادراه زنجان-قزوین به فارس گفت: این محور به علت یخ‌زدگی و خصوصاً مه‌گرفتگی و کاهش دید مسدود شده بود، انسداد در راستای ارتقای ایمنی بیشتر انجام شد، اما حدود ۱.۵ ساعت بعد، محور باز شد البته نمک‌پاشی و شن‌پاشی در مسیر انجام شده بود.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارش سنگین برف هواشناسی وزارت راه وشهرسازی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، میرحسینی در ارتباط با خبر ۲۰ گفت: میزان بارش‌ها در دو روز اخیر در استان بدین شرح بوده است: ابرکوه ۲۶/۲، فراغه ۲۱/۸، اردکان ۳/۳، چادرملو ۲۱/۴، بهاباد ۱۸، همیجان ۳۱/۶، آسفیج ۲۱/۵، بافق ۱۳/۶ ،تفت ۲۱/۱، اسلامیه ۳۲/۶، ده بالا ۴۴/۵، دره شیر سانیج ۳۴، طزرجان ۳۲، مهریز ۲۰/۸، منشاد ۶۲/۹، گل افشان ۴۲ ،بنادک سادات ۳۷/۶، زارچ ۷/۳ ،دربید ۲۷/۵، مروست ۲۱/۵، هرات ۱۲/۹، چاهک ۲۱/۵، میبد ۳/۶، اشکذر ۵/۳، هامانه ۳۲ ، فرودگاه یزد ۱۰/۱ و خویدک ۱۵ میلیمتر.   وی افزود:  تا پیش از ظهر فردا، بارش ها کمتر و پراکنده می‌شود و بیشتر بارش ها در مناطق شرقی در  شهرستان های بافق و بهاباد و مناطق جنوبی استان در شهرستان های  هرات و مروست اتفاق خواهد افتاد.   میرحسینی اظهار داشت: از ظهر شنبه تا پیش از ظهر یکشنبه بازهم شاهد بارش‌های پراکنده  در استان خواهیم بود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی در زنجان
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان
  • بارش باران در جاده‌های ۹ استان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • موج سنگین سامانه بارشی در بخش نگین کویر
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • بارش‌ رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • بارش‌ها رگباری درجنوب سیستان وبلوچستان وآماده باش دستگاه‌های خدماتی وامدادی
  • هشدار لغزندگی جاده‌ها برای ۷ استان به دنبال سامانه بارشی تا فردا