Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@07:48:58 GMT

جشن تولد فرزند شهید ابوزینب در غیاب پدر+عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۴۶۷۶

جشن تولد فرزند شهید ابوزینب در غیاب پدر+عکس

جشن تولد هشت سالگی زینب، دختر شهید محمدجعفر حسینی، در حالیکه فقط چند روز از اربعین شهادت پدر می‌گذرد، با مشارکت گروه‌های فرهنگی برگزار شد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که خبر آمد ابوزینب بعد از دو سال جانبازی بر اثر مجروحیت زیاد جنگ سوریه به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجعفر حسینی، یک جوان افغانستانی متولد سال 1365 در تهران بود. او در زمره اولین مدافعان حرم افغانستانی بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شد. با نام جهادی «ابوزینب» به‌عنوان یکی از رزمندگان فاطمیون شش سال در جبهه‌های دفاع از حرم حضور فعال داشت. علاوه بر این، او از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در ایران و از اساتید زبان انگلیسی مؤسسه طلوع بود، با توجه به دغدغه‌ای که در زمینه توانمندسازی جامعه مهاجر احساس می‌کرد، اقدام به تأسیس موکب خادمین اربعین افغانستانی‌ها و هیئت شهدای گمنام افغانستانی کرد. همچنین مؤسسه طلیعه نخبگان مهاجر را به‌منظور کادرسازی از جوانان افغانستانی با برگزاری کلاس‌های علمی، فرهنگی و آموزشی تأسیس کرد. ابوزینب در پاییز سال 1396 به‌شدت مجروح شد و تا مدت‌ها عوارض ناشی از جراحت در سوریه را تحمل کرد تا اینکه در روز هفتم دی‌ماه 1398 به همرزمان شهیدش پیوست.

اما دختر هشت ساله او، «زینب» را قطعا کسی تا بعد از شهادت ابوزینب نمی‌شناخت. زینب با 15 ثانیه فیلم بالای پیکر پدر در معراج شهدا دیده و مشهور شد. وقتی با زبان کودکانه و چشمان اشکبار در حالی که عروسکش را در دست گرفته اشاره به قلبش می‌کند و به پدر می‌گوید: «جات اینجاست...» معصومیت و غم کودکانه او در حال وداع با پدر، دل همه را به درد آورد و دوباره به یادمان انداخت که خانواده شهدای فاطمیون چقدر غریب اما بزرگ منش هستند. زینب  خردسال، خیلی زود بزرگ شده است. با شهادت پدر او بیش از گذشته باید بزرگی و مقاومت را فرا بگیرد. در صبر و پایداری به صاحب اسمش تأسی کند و نام ابوزینب را همیشه زنده نگاه دارد.

جشن تولد هشت سالگی زینب در حالیکه فقط چند روز از اربعین شهادت پدر می‌گذرد، بهانه‌ای برای کسانی شد که دلشان برای لبخند شیرین زینب تنگ شده بود. گروه‌های فرهنگی بدون اطلاع قبلی زینب برای او در حسینیه امیرالمؤمنین(ع) واقع در میدان شهدای تهران هشتمین سالروز تولدش را جشن گرفته و گرامی داشتند. در این مراسم که با مولودی‌خوانی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) همراه بود، کودکان برای شاد کردن دل فرزند شهید مدافع حرم فاطمیون در اجرای جشن تولد مشارکت کردند.

روایت کودکانه زینت بابا از شهید ابوزینب+فیلم

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط لشکر فاطمیون جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لشکر فاطمیون جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم لشکر فاطمیون جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم شهادت پدر جشن تولد چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، حزب‌الله لبنان خبر شهادت محمد خلیل عطیه (ساجد) را در راه قدس اعلام کرد.

به این ترتیب شمار شهدای در راه قدس حزب‌الله لبنان از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به ۲۷۱ نفر افزایش یافت.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده که این رزمنده مقاومت متولد ۱۹۹۴ در شهرک قانا و ساکن شهرک الصرفند در جنوب لبنان بود.

دو روز پیش نیز مقاومت لبنان، خبر شهادت سه تن از رزمندگان خود به نام‌های مبارک علی حمیه (صادق) از شهرک طاریا و ساکن شهرک البزالیه البقاعیه، حسین علی دغمان (ملاک) از شهرک جنوبی کفرتبنیت و علی رضا حرف (ابومهدی) از شهرک المنصوری در جنوب را منتشر کرده بود.

شبکه المیادین امروز با انتشار خبر شهادت یکی دیگر از اعضای مقاومت لبنان همچنین از تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک‌های بیت لیف، عیتا الشعب، یارون، المحمودیه، العیشیه و ارتفاعات جبل ابو راشد را هدف قرار داد. این در حالی است که عملیات حزب‌الله در حمایت از مردم و مقاومت غزه علیه مواضع نظامیان اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی آنها در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 846697 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • عکس| تولد بازیگر شهید شیرودی در اکران مردمی و هدیه جالب طرفدارانش
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس