Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره رویدادها و توسعه فرهنگ پژوهشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گفت: «دانشجوی دانشگاه نسل سوم به‌دنبال چالش و نیاز جامعه است و با نگاه فرصت‌طلب خود پیش‌ می‌رود.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از یزد، مهدی اسلامی در همایش فناوری و نوآوری تحقیقات که در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: «دانشجوی دانشگاه نسل نخست و دوم به‌دنبال آگهی استخدام؛ اما دانشجوی دانشگاه نسل سوم به‌دنبال چالش و نیاز جامعه است و با نگاه فرصت‌طلب خود پیش‌ می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرد کارآفرین از فرصت استفاده می‌کند و خود را با شرایط سخت تطبیق خواهد داد و با نقش‌آفرینی به خلق ثروت خواهد پرداخت.»

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی با شغل آفرینی متفاوت است و تفکر متفاوتی دارد، افزود: «اشتغالزایی بخش مهمی است که دولت از آن حمایت می‌کند و کارآفرینی را بخش خصوصی حمایت می‌کند. در کارآفرینی به شغلی که موجود نیست نگاه خواهیم کرد.»

مدیرکل اداره رویدادها و توسعه فرهنگ پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ «دانشگاه نسل سوم باید به تولید علمی بپردازد که محصولی نوآورانه را به دست می‌آورد. کسانی که علاقه‌مند به کارآفرینی هستند را شناسایی می‌کنیم و از طریق رویدادهای استارت‌آپی، ورودی سراهای نوآوری را مشخص خواهیم کرد.»


دانشجو باید با آموزش علمی، شرایط کار تیمی را آموزش ببیند

وی عنوان کرد: «کارآفرین کسی است که با بررسی مشکلات مردم سرویسی را ارائه کند تا هم مشکل مردم حل شود و هم او نفعی ببرد. تا نگرش فرهنگی افراد برای فرصت‌محور بودن عوض نشود، پیشرفتی صورت نخواهد گرفت. دانشجو باید با آموزش علمی، شرایط کار تیمی را آموزش ببیند. در اینجا شخصیت فرد مهم بوده و مشوق‌هایی برای کارآفرین شدن نیز باید وجود داشته باشد.»

مدیرکل اداره رویدادها و توسعه فرهنگ پژوهشی دانشگاه آزاد اضافه کرد: «دانشگاه نسل سوم باید به بعدهای اجتماعی نیز توجه داشته باشد. هدف از رویدادها شناخت توانمندی استادان و دانشجویان است. برخی از رویدادهای چندروزه که افراد کنار هم مشغول هستند بهتر همدیگر را برای همکارشدن خواهند شناخت.»

اسلامی ادامه داد: «در دانشگاه نسل سوم باید از ظرفیت‌های بورسیه و پایش هم استفاده کنیم. در این دانشگاه‌ باید بحث‌های فناورانه جدی گرفته شده، زیرساخت‌ها و خدمات لازم کسب‌وکار ارائه شوند و با ایجاد هم‌افزایی از تکرار فعالیت جلوگیری کنیم.»

استفاده بهینه از زمان دانشجویان با فعالیت در سراهای نوآوری

وی خاطرنشان کرد: «مباحث کارآفرینی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود؛ اما بومی نیستند؛ اگر آموزش‌ها پروژه‌محور و بومی شود، نتایج مثمری برای دانشگاه آزاد اسلامی دارد. دانشگاه‌ آزاد اسلامی امکانات فیزیکی زیادی دارد که تجمیع نشده‌اند که با ارائه آنها به دیگر واحدها صرفه‌جویی خواهد شد. اگر دانشجویان بتوانند در سراهای نوآوری متناسب با علاقه خود فعالیت کنند، سبب استفاده بهینه از زمان آنان می‌شود.»

مدیرکل اداره رویدادها و توسعه فرهنگ پژوهشی دانشگاه آزاد ادامه داد: «دانشگاه سرچشمه تولید علم است که می‌تواند منجر به تولید محصول شود و مزیتی برای دانشگاه دارد که می‌تواند از بخش خصوصی با تجربه به‌عنوان شتاب‌دهنده بهره‌مند شود. فرهنگ‌سازمانی می‌گوید شخصیت را استخدام کنید و مهارت را آموزش دهید؛ زیرا شخصیت عنصر مهمی است.»

اسلامی تأکید کرد: «سعی کنید قصه‌های پیروزی کوچک برای دانشجویان درست کنید تا دانشجویان امیدوار شوند. اکنون نیز در شرایطی که جامعه دچار ناامیدی است، ایجاد کردن داستان‌های پیروزی کوچک سبب اعتمادبه‌نفس افراد می‌شود.»

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: اشتغالزایی دانشگاه نسل سوم مهدی اسلامی دانشگاه نسل سوم دانشگاه آزاد اسلامی سراهای نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد