Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@02:15:30 GMT

بخشش اضافه خدمت سربازان شایعه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۴۹۲۳

ساعت24- رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ضمن ردشایعه بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان حین خدمت به مناسبت روز پدر، ضوابط و مقررات بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه حین خدمت را تشریح کرد.

در پی انتشار شایعه‌ای مبنی بر بخشش اضافه خدمت سربازان به مناسبت روز پدر سردار"تقی مهری" رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهارکرد: در حال حاضر ابلاغیه جدیدی مبنی بر بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازی ارسال نشده و سربازان حین خدمت می‌توانند برابر ضوابط قبلی از بخشش اضافه خدمت سنواتی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ضوابط و مقررات مربوطه، گفت: در صورتی که در سوابق خدمتی سربازان حسن خلق، جدیت در وظایف محوله، ابراز شجاعت و فداکاری و... از سوی فرماندهان تایید شود، تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی آنان برابر ضوابط مورد بخشش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه ابلاغیه ضوابط و مصادیق بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به کلیه یگان‌های خدمتی ابلاغ شده است، افزود: مواردی مانند سرباز نمونه، موفقیت در ثبت ابتکار منجر به تولید محصول و یا مقاله علمی معتبر، همچنین حافظ حداقل یک جزء قرآن کریم، گذراندن دورهای تخصصی موردنیاز یگان نیروهای مسلح و... در صورت تایید فرماندهان اضافه خدمت سربازان بخشیده می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رئیس سازمان وظیفه عمومی بخشش اضافه خدمت سنواتی اضافه خدمت سربازان حین خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم

رئیس‌جمهور اوکراین مجددا ضمن تاکید بر جذب جوانان کشورش برای جنگ، گفت که مردان جوان‌تر سربازان بهتری هستند زیرا آنها به لحاظ فیزیکی مناسب‌ترند و می‌توانند با فناوری‌های جدید راحت‌تر کار کنند.

به گزارش مشرق، مسئله کمبود نیروهای اوکراینی به‌ویژه نیروهای جوان و تازه‌نفس طی ماه‌های اخیر به مسئله مهمی بدل شده است. بسیاری از مقامات و رسانه‌های غربی می‌گویند به‌رغم کمک‌های تازه آمریکا به اوکراین، این کشور جنگ‌زده اروپایی نمی‌تواند پیشرفت خاصی در میدان نبرد داشته باشد زیرا عمیقا با کمبود نیرو دست‌وپنجه نرم می‌کند.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با «هوگو تراور» خبرنگار فرانسوی و چهره سرشناس یوتیوب توضیح داد که به دلیل کمبود نیرو و اینکه جوانان راحت‌تر می‌توانند از فناوری‌های جدید استفاده کنند، سن سربازی و بسیج نیروها را از ۲۷ به ۲۵ سال کاهش داده است.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: «با تمام احترامی که برای سربازان خود قائلم، اما تفاوتی میان سرباز ۲۵ ساله و سرباز ۵۰ ساله وجود دارد. این یک جنگ مدرن است و نسل جدید کار کردن با فناوری‌های جدید را سریع‌تر یاد می‌گیرد. آنها هم‌چنین به لحاظ فیزیکی مناسب‌تر هستند.»

اوکراین از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲، ده‌ها هزار نیرو را بسیج کرده است. با این حال کی‌یف به خاطر روند افزایشی تلفات، تلاش کرده تا یگان‌های خط مقدم را بالای ۳۵ درصد نگه دارد. از طرفی، ولودیمیر زلنسکی اخیرا قانونی را امضا کرده که به موجب آن جذب اجباری سرباز در سن ۲۵ سالگی را مجاز می‌داند.

علاوه بر این مسائل، موضوع سربازی برای زنان اوکراینی چند وقتی است که به مسائل داغ رسانه‌ها بدل شده است. همزمان با اینکه اوکراین در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه شده، مسئله کاهش سن سربازی و هم‌چنین خدمت اجباری برای زنان در نیروهای مسلح اوکراین مطرح می‌شود. اگرچه هنوز تصمیم و برنامه‌ای در این خصوص رسما اعلام نشده اما مدت‌هاست که پیشنهادات و گمانه‌زنی‌هایی به گوش می‌رسد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند