Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران از تخلفات مالی و قراردادی صندوق بازنشستگی شهرداری تهران در سال 93 طبق گزارش حسابرس شورا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره بند ج  ماده 44 آیین نامه مالی شهرداری‌ها و بند30 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور گفت: ‌رسیدگی  نهایی و ممیزی حساب شهرداری‌ها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارشهای مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیریهای لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: موارد متعددی از نقض و تخلف سازمان بازنشستگی در این گزارش وجود دارد.

فراهانی در خصوص اظهار نظر حسابرس منتخب شورا اظهار کرد: حسابرس منتخب شورا با ذکر 18 بند (بندهای 4 تا 21) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است؛ گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر گردیده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اضافه کرد: علاوه بر این حسابرس منتخب شورا به استثناء آثار موارد مندرج در بندهای 4 الی 15 و همچنین به استثناء آثار احتمالی موارد مندرج در بندهای 16 الی 21 صورتهای مالی وضعیت سازمان املاک و مستغلات شهرداری و عملکرد مالی و جریان وجوه نقدی آن را برای سال مالی مزبور از تمام جنبه های با اهمیت طیق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی نموده است.

او در رابطه با ارزیابی گزارش حسابرس برای سال 93 افزود: در ارزیابی  کلی صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم رعایت شفافیت در صورت های مالی و قراردادها سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در سال 93 و نیز مباحث مالیاتی مشاهده گردیده است که سازمان مذکور دست در گریبان است و یکی از چالش های این صندوق است.

فراهانی تاکید کرد: همچنین عدم پایبندی به رعایت اساسنامه نیز در این سازمان مشهود است. از طرف دیگر صندوق بازنشستگی شهرداری تهران مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران را نیز در سال 93 در موارد متعدد رعایت نکرده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در رابطه با پیشنهاد کمیته عنوان کرد: پیشنهاد می شود ماده واحده ای مصوب کنیم و نکات مهم این است که این سازمان مکلف به 13 اقدام شود. همچنین شهرداری تهران مکلف شود ظرف مدت 3 ماه بدهی مالیاتی ناشی از مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده سازمان صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن را تعیین تکلیف نموده و گزارش اقدامات انجام شده را به شورا ارائه نماید. ودیگر با عنایت به عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال 1393 از سوی مدیران وقت سازمان که سبب ایجاد بدهی مالیاتی برای سازمان گردیده است و تخلف مدیران وقت از اجرای تبصره دوم ماده 119 قانون مالیاتهای مستقیم،پرونده متخلفین را به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری ارسال نموده تا برابر مقررات با ایشان برخورد گردد،لازم است گزارش نتیجه اقدامات به شورای اسلامی شهر تهران ارائه گردد.

فراهانی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود شورای شهر تهران حداکثر تا پایان سال 1397 نسبت به بررسی و اصلاح آئین نامه مالی و معاملاتی سازمان صندوق بازنشستگی شهرداری تهران اقدام لازم را به عمل آورد. همچنین کمیسیون برنامه و بودجه شورا ،پس از دریافت گزارشات تکالیف مندرج در این مصوبه نسبت به بررسی موضوع اقدام و نتیجه را حداکثر ظرف مدت یک ماه به شورا ارائه  کند.

او ادامه داد: کمیسیون حقوقی و نظارت مکلف شود نسبت به بررسی موارد قابل ارجاع به دستگاه قضا اقدام و نتیجه نهایی را ظرف مدت یک ماه به شورا ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: تخلفات گسترده مالی وجود دارد که از آن میان می توان به عدم تعیین ارزش منصفانه دارائی های خالص،عدم محاسبه استاندارد سرقفلی ناشی از تحصیل شرکت های فرعی و سهم اقلیت، قرارداد پروژه گلابدره که  قرارداد اولیه مشارکت با سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در پروژه گلابدره منعقد و در سال 1391 سهم مشارکتی سازمان سرمایه‌گذاری به سازمان صندوق بازنشستگی واگذار گردیده است. اما در این باب مستندات قانونی  ارائه نشده است .

فراهانی ادامه داد: در پروژه یزدان پناه همچنین مستندات قانونی ارائه نشده و و واگذاری غیر شفاف بوده است.

او تصریح کرد: حق بهره برداری از هتل شهر،  تسهیلات و وام های اعطایی که پرداخت شده غیر قانونی بوده ، عدم رعایت استاندارهای حسابرسی ، مالیات عملکرد موسسه هادیان شهرکه پرداخت نشده است، عدم رعایت ماده 16 دستورالعمل اجرایی بودجه 93 اجرا نشده ، از آن میان است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در رابطه با سهام شرکت ثبتی در عمان اظهار کرد: سهام شرکت ربوع العاصمه الدولیه ثبت شده در کشور عمان، در سال 1391 به مبلغ 6/1 میلیارد ریال از شرکت سرمایه گذاری آتیه شهر خریداری شده است.در سال 1393 سهام مذکور در شرایطی به شرکت گروه سرمایه گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر به همان مبلغ واگذار گردیده است که مجوز هیئت مدیره سازمان،واگذاری سهام در قبال شرکت سازمان در افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری و مدیریت مالی شهر بوده است.به موجب بررسی ها شرکت میلاد شهر افزایش سهام نداده است و سهام را متعاقبا به مبلغ 3 میلیارد ریال به شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی کارکنان شهرداری تهران فروخته است.

فراهانی در پایان تاکید کرد: همه این ها از مسائل غیر شفاف مالی است که نشان دهنده این است که صندوق بازنشستگی شهرداری تهران در سال 93 تخلفات زیاد مالی، عدم شفافیت مالی ، تخلفات قرار دادی متعدد داشته که در گزارش حسابرس وجود دارد و جای تاسف دارد که برخی افراد در عرصه انتخابات صحبت از شفافیت و منافع مردم می کنند اما در مجموعه و زیر مجموعه تحت مدیریتشان این تخلفات وجود دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار تهران شهرداری قالیباف صندوق بازنشستگی تخلفات مالی مدیریت قالیباف رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران بازنشستگی شهرداری تهران در سال 93 صندوق بازنشستگی شهرداری تهران سازمان صندوق بازنشستگی شورای اسلامی شهر سرمایه گذاری نسبت به بررسی شورا ارائه گزارش حسابرس اظهار نظر عدم رعایت ظرف مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز سبز بورس تهران

بورس تهران در روز گذشته (دوشنبه) در مدار صعودی قرار گرفت و کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را پس گرفت.

به گزارش دنیای اقتصاد، کاهش دامنه نوسان بازار به مثبت و منفی یک‌درصد توسط سازمان بورس، موجب شد تا بازار زودتر به وضعیت باثباتی برسد. چابکی سیاستگذار در تصمیم‏گیری سبب شد تا سازمان در ایفای وظیفه خود در راستای حمایت از منافع سهامداران به خوبی نقش‏آفرینی کند. از سویی دیگر برخی کارشناسان می‌‏گویند محدود بودن دامنه نوسان به‌عنوان یک مانع در برابر نقد شوندگی عمل می‏کند و باید هر چه زودتر به روال سابق برگردد.

بورس تهران در روز گذشته، با شفاف‌تر‌ شدن نسبی اوضاع، در مدار صعودی قرار گرفت و بخشی از افت روز‌های گذشته خود را جبران کرد. در روز گذشته، عمده سهام شاخص ساز بازار در محدوده سقف قیمتی روزانه، معاملات را به اتمام رساندند و صندوق‌های اهرمی نیز با صف خرید کار خود را به اتمام رساندند.

دامنه‌نوسان صندوق‌های طلا نیز در روز گذشته به روال سابق (مثبت و منفی ۱۰‌درصد) بازگشت و با تداوم افت قیمت دلار در بازار آزاد، صندوق‌های طلا نیز در محدوده سرخ تابلوی معاملاتی قرار گرفتند. حجم و ارزش معاملات بازار سهام نیز با توجه به صف خرید‌ بودن اکثر نماد‌ها در روز گذشته، در قیاس با روز‌های قبلی، ارقام نازلی را ثبت کردند.

در جریان معاملات روز گذشته بورس تهران، شاخص‌کل بورس تهران با رشد ۰.۴۶‌ درصدی همراه شد و مجددا سطح ۲‌ میلیون و ۲۰۰‌ هزار‌ واحدی را پس‌گرفت. نماگر هم‌وزن نیز رشد ۰.۳۴‌ درصدی را تجربه کرد و به سطح ۷۲۶‌ هزار واحدی رسید. با توجه به اینکه اکثر سهام حاضر در بازار در محدوده سقف قیمتی روزانه قرار گرفتند و دامنه‌نوسان نیز محدود شده است، بازار نتوانست ارزش معاملات بالایی را تجربه کند. ارزش معاملات خرد بازار سهام که شامل سهام و حق تقدم می‌شود، رقم ۲‌ هزار و ۴۱۲‌ میلیارد‌ تومان را ثبت کرد. با توجه به قرار گرفتن نماد‌ها در محدوده سبز تابلوی معاملاتی، ۱۳۴‌ میلیارد تومان نیز وارد گردونه معاملات سهام شد. می‌توان گفت که با توجه افت قیمتی که در روز‌های قبل در بازار تجربه شده‌بود، عده‌ای ترجیح دادند که در قیمت‌های کنونی خریدار باشند.

اقدام قابل‌ستایش سازمان بورس

در ماده‌۲ قانون بازار اوراق‌بهادار صراحتا قید شده که در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارآی اوراق‌بهادار و به‌منظور نظارت بر حسن اجرای قانون بازار اوراق‌بهادار، شورا و سازمان با ترکیب، وظایف و اختیارات مندرج در قانون مذکور تشکیل شده‌است. در واقع وظیفه سازمان بورس این است که در مواقعی که بازار با شرایط اضطراری دست‌وپنجه نرم می‌کند و سرمایه سهامداران در معرض تهدید قرار می‌گیرد، در لحظه تصمیمات و اقدامات مقتضی را در راستای حفظ منافع سهامداران به‌عمل آورد. در آغازین ساعات روز یکشنبه و قبل از شروع معاملات بازار سهام، سازمان بورس تشکیل جلسه داد و دامنه‌نوسان را در بازار‌های مختلف دستخوش تغییر کرد تا هیجانات ایجادشده در تالار شیشه‌ای که در قالب بیش واکنشی در بازار بروز و ظهور می‌کرد، سرمایه سهامداران را به ورطه نابودی نکشاند.

سازمان بورس قبل از آغاز معاملات روز یکشنبه، دامنه‌نوسان سهام بورسی و فرابورسی را به مثبت و منفی یک‌درصد کاهش داد و دامنه‌نوسان صندوق‌ها را نیز مثبت و منفی ۲‌ درصد تعیین کرد و اشاره شد که این جریان برای سه روز متوالی، ادامه‌دار خواهد بود. هر چند که بازار در جریان معاملات روز یکشنبه، در همان محدوده‌های کف قیمتی روزانه معامله شد، اما از هیجانات کاذب و افراطی در بورس جلوگیری به‌عمل آمد. از آغازین دقایق معاملات روز گذشته نیز با فروکش کردن التهابات و دورشدن از رفتار هیجانی و مخابره اخبار مثبت، بازار وضعیت باثبات تری پیدا کرد و اکثر سهام حاضر در بازار در محدوده سقف قیمتی روزانه کار خود را به اتمام رساندند؛ در واقع می‌توان گفت که سازمان بورس در ایفای وظیفه حیاتی خود در برهه حساس کنونی، به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌است و می‌توان به چابکی سیاستگذار در تصمیم‌گیری در این مقطع نمره قبولی داد.

سابقه تاریخی مشابه

در سال‌۹۸ نیز که سردار سلیمانی در بغداد ترور شد، بازار سهام گرفتار صفوف فروش گسترده شد، اما سیاستگذار در آن مقطع با تاخیر، ماجرای کاهش دامنه‌نوسان را عملی کرد. در اولین روز پس از بازگشایی بازار بعد از شهادت سردار سلیمانی در عراق، شاخص‌کل بورس با افت ۴.۳۶‌ درصدی همراه شد، اما نکته قابل ستایش در مقطع کنونی این است که سیاستگذار در مقطع کنونی ترجیح داد تا سریعا دست به‌کار شود و در به تعادل رسیدن بازار نقش‌آفرینی قابل‌توجهی داشته‌باشد.

در معاملات صندوق‌ها چه گذشت؟

همان‌طور که در بالاتر نیز عنوان شد، هر پنج صندوق اهرمی حاضر در بازار در محدوده‌های سقف قیمتی روزانه، کار خود را به اتمام رساندند. با توجه به افت قیمت دلار در بازار آزاد، صندوق‌های طلا نیز در روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفتند. می‌توان گفت که روند حرکتی دلار و قیمت‌های بازار طلا، سکه و بورس در روز گذشته به‌نحوی بوده‌است که می‌توان بازگشت فضای آرامش به بازار‌های دارایی را مشاهده کرد. به‌نظر می‌رسد که در روز‌های آتی و با فروکش کردن نسبی هیجانات، دامنه‌نوسان در بورس و صندوق‌های سهامی نیز به روال سابق بازگردد. در روز گذشته دامنه‌نوسان صندوق‌های طلا نیز به روال سابق یعنی مثبت و منفی ۱۰ درصد بازگشت.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • روز سبز بورس تهران