Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد سهم استان یزد از 322 طرحی که امروز در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت، 41 طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری 1560 میلیارد ریال بود که در چهل و یکمین بهار انقلاب به ثمر نشسته است.

«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار و مسئولان استان یزد در «شرکت تعاونی فرآورده های میوه ای و آب میوه پیشگامان کویر یزد» به عنوان نماینده دیگر تعاونی‌های استان برگزار شد، گفت: سهم استان یزد از 322 طرحی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت، 41 طرح تعاونی است که بیشترین طرح در بین استان های کشور مربوط به این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 1560 میلیارد ریالی در بخش تعاون استان با حضور دکتر طالبی استاندار یزد افتتاح شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد تعاونی 63 درصد (26 تعاونی) شهری و 37 درصد (15 تعاونی) سهم روستاهای استان است.

ریاحی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این شرکت تعاونی ها برای 674 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، عنوان کرد: تعاونی های مذکور در زمینه های تولیدی، توزیعی و خدماتی با 4790 نفر سهامدار عضو و غیرعضو شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین تعاونی‌ها تشکیل شده در گرایش خدماتی به خصوص خدمات انفورماتیک و فناوری اطلاعات، خدمات رفاهی و گردشگری، تامین نیروی انسانی، طراحی نرم افزارهای سرگرمی، زیبایی و آرایشگری هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که استان یزد رتبه دوم در زمینه تشکیل تعاونی در گرایش کشاورزی با سیستم مدرنیزه آبیاری را دارد افزود: تعاونی های کشاورزی در زمینه های پرورش و تکثیر شترمرغ، پرورش اسب، دامپروری، پرورش ماهی قزل آلا و تولید سیفی جات گلخانه‌ای فعالیت می کنند.

یاداور می‌شود؛ «شرکت تعاونی فرآورده های میوه ای و آب میوه پیشگامان کویر یزد» با ایجاد اشتغال مستقیم برای 150 نفر و اشتغال غیر مستقیم400 نفر، سالانه 15 هزار تن ظرفیت تولید دارد و از مزایای این شرکت ایجاد ارزش افزوده بالا در زمینه کنسانتره میوه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی افتتاح پروژه در دهه فجر تعاوني سرمایه گذاری 1560 میلیارد شرکت تعاونی بهره برداری طرح تعاونی تعاونی ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی