Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد  گفت: حادثه پلاسکو باعث شد جامعه به سراغ آتش‌نشانان بیاید

محمدرضا حیدری امروز، 29 بهمن‌ماه در اولین یادواره شهدای آتش‌نشان مشهد و مراسم شانزدهمین سالروز گرامی‌داشت شهدای آتش‌نشان جانباخته در حادثه قطار نیشابور که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در جمع ما سه نسل آتش‌نشان در کنار هم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازنشستگان که خدمات دیرینه خود را ارائه کرده‌اند، آتش‌نشانان فعلی سازمان آتش‌نشانی و جوانانی که به تازگی وارد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد شده‌اند.

 وی افزود: این کنار هم قرار گرفتن نیروها، نشان از تعلق خاطر مجموعه‌ای است که محور کارش فداکاری و گذشت است. شغل‌هایی که در فضای جامعه فداکاری می‌کنند، خطر پذیر هستند. یعنی نفس پذیرفتن این شغل‌ها، خطراتی را با خود به همراه دارد. تجربه نشان داده که جامعه آتش‌نشانان ما خطر پذیری خود را نشان دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «اوج حمایت و همدلی آتش‌نشانان حادثه پلاسکو بود که افرادی با عشق بدون سروصدا فداکاری کردند»، عنوان کرد: هرکس برای مردم فداکاری کند و خود را در معرض خطر قرار دهد، برای مردم اهمیت دارد. در این حادثه بود که مردم دریافتند در کنار سایر اقشار دیگر که برای تمامیت ارضی کشور تلاش می‌کنند، مشاغل دیگری وجود دارند که همین کار را برای مردم انجام می‌دهند.

حیدری با اشاره به اینکه «این حادثه سبب شد که جامعه به سراغ آتش‌نشان بیاید»، بیان کرد: باید قدردان  این موضوع باشیم. مسؤولان ما نیز وظیفه دارند، دانش و تجهیزات لازم را به آتش‌نشانان بدهند. در آتش‌نشانی مشهد این ظرفیت وجود دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به خدماتی که گذشتگان انجام داده‌اند، ما در شورای اسلامی شهر ظرفیت و امکانات لازم آتش‌نشانی را فراهم کرده‌ایم تا با امکانات و تجهیزات لازم در مواقع خطر به کمک آنها بیاید و کمتر آسیب ببینند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: حادثه قطار مشهد- نیشابور حادثه تلخی بود. در این حادثه فرماندار شهرستان نیشابور به کمک آتش‌نشانان آمد و در کنار آنان به شهادت رسید. امیدواریم آتش‌نشانی مشهد بیش از پیش با کمک و همدلی جوانان و پرسنل بدرخشد.

امیرعزیزی، مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ادامه این مراسم، با بیان اینکه «برای تشکیل دبیرخانه دائمی شهدای آتش‌نشان دلیل داشتم»، تاکید کرد: مهمترین دلیل برگزاری این مراسم، یادآوری این حادثه است. باید به یاد بیاوریم چه کسانی در گذشته خون‌های خود را اهدا کردند تا سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به جایگاه امروز رسیده است. نباید هیچگاه فراموش کنیم که در سنوات گذشته در این سازمان چه اتفاق‌هایی رخ داده تا امروز بتوانیم افتخار کنیم که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد جزء یکی از سازمان‌های پیشرو در کشور است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، اظهار کرد: این یادآوری برای برخی از همکاران ما که گاهی سختی کار آنها را دلسرد می‌کند، باعث خواهد شد که بدانند در سازمان مقدسی کار می‌کنند و شغل آتش‌نشانی افتخاری است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

عزیزی با اشاره به اینکه «همه ما اعتقاد داریم تکریم خانواده شهدا، انتقال روحیه ایثار و فداکاری است»، افزود: بالاترین بخش در سازمان آتش‌نشانی، سرمایه انسانی و منابع انسانی است. هرچقدر تجهیزات بخریم، اگر سرمایه انسانی وظیفه اصلی خود را نداند، کار به درستی انجام نخواهد گرفت. ما با این یادآوری، دورهمی و بیان خاطرات با استفاده از تجربه پیشکسوت‌ها، این امر را به نیروهای جوان خود یادآور می‌شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو آتش نشانان برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در آبگیر فصلی روستای کلستان شیراز غرق شدند

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به غرق شدن ۶ نفر در آبگیر فصلی روستای کلستان این‌ کلان‌شهر، از بیرون آوردن جسد آنان از عمق ۸ متری خبر داد.

هادی عیدی‌پور امروز، ۷ فروردین در خصوص این حادثه گفت: ظهر امروز مورخ ۷ فروردین‌ماه گزارشی مبنی بر غرق شدن ۶ نفر در آبگیر فصلی واقع در روستای کلستان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز اعلام و بلافاصله پس از دریافت خبر تیم‌های تخصصی (غواصی و کوهستان) ایستگاه‌های ۱۴ و ۲۲ را به محل حادثه در خارج از محدوده شهری اعزام کرد. 

وی ادامه داد: در این حادثه یک بزرگسال و ۵ کودک که در آبگیر فصلی دچار غرق شدگی می‌شوند که پس از رسیدن نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی و بررسی محدوده غرق شدگی، عملیات جست وجو با استفاده از تجهیزات و امکانات کامل توسط غواصان ماهر و آموزش دیده پس از ۳ ساعت تلاش بی وقفه جسدبی جان افراد را در عمق ۸ متری یافته و به سطح زمین منتقل و به عوامل انتظامی و اورژانس تحویل دادند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • ۶ نفر در آبگیر فصلی روستای کلستان شیراز غرق شدند
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • آماده‌باش ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان
  • ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی آماده‌باش هستند
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی