Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@20:08:57 GMT

بزرگ‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۵۰۴۹

بزرگ‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان+تصاویر

بزرگ‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان یک کامیون کمپرسی ۲۹۰ تنی با موتور سوخت هیدروژن ترکیبی است که قرار است در یک معدن پلاتین در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت انگلو امریکن از بزرگ‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان استفاده خواهد کرد؛ انگلو امریکن، شرکت استخراج معادن انگلیسی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کامیون که هم از باتری لیتیم-یون و هم از سلول‌های سوخت هیدروژن استفاده می‌کند «Fuel Cell Vehicle Electric» نام دارد.

این وسیله ۶ برابر سنگین‌تر از دومین وسیله نقلیه الکتریکی در جهان است که تنها ۴۵ تن وزن دارد و جابجایی آهک و سنگ مرمر را در اطراف یک معدن در سوئیس انجام می‌دهد.

Fuel Cell Electric Vehicle با موتور هیبریدی طراحی شده است که هم از باتری لیتیم-یون و هم از سلول‌های سوخت هیدروژن استفاده می‌کند که جایگزین وسایل نقلیه با موتور دیزلی است.

این کامیون دارای ذخیره انرژی ترکیبی ۱۰۰۰ کیلووات در ساعت خواهد بود و از اواخر سال جاری میلادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این کامیون برای یکی از بزرگترین ذخایر پلاتین آفریقای جنوبی قرار خواهد گرفت که سالانه بیش از ۳۱۰ هزار اونس پلاتین از آن استخراج می‌شود؛ این معدن توسط شرکت انگلو امریکن اداره می‌شود.

شرکت انگلو امریکن وعده داده است که تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار جهانی گلخانه‌ای خود را ۳۰ درصد کاهش دهد و معتقد است که افزایش استفاده از خودرو‌های برقی توسط این شرکت می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به این هدف کمک کند.      

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و فناوری خودرو خودرو برقی معدن پلاتین آفریقای جنوبی کامیون سوخت هیدروژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۴۴۴ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۱۳روز نوروز ۴۴۴هزار و ۴۶۵وسیله نقلیه وارد این استان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش در ورود را نشان می‌دهد.

«حمیدرضا پیمانجو» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۳، ۳۹۹هزار و ۶۷۴ وسیله نقلیه از استان کهگیلویه و بویراحمد خارج شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: طی این مدت به طور میانگین هر ساعت یک هزار و ۴۳۵ وسیله نقلیه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده و هم‌چنین به طور متوسط هر ساعت یک هزار و ۲۸۱ خودرو از این استان خارج شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد 
  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • ورود حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه به گیلان
  • ورود بیش از ۴۸۷ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی
  • ورود بیش از ۴۴۴ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • تردد نوروزی حدود ۲ میلیون خودرو در محورهای گیلان
  • ◄ بده و بستان عجیب بین دو کامیون ساز بزرگ و باسابقه ایران!
  • سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چند سال است؟