Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک شهید رجایی از اعلام جرم این گمرک علیه ۱۳۳ اظهارنامه واردات ظروف شیشه‌ای با اتهام جعل اسناد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان در مکاتبه‌ای با مدیر کل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک از اعلام جرم قاچاق علیه 133 اظهارنامه ظروف شیشه‌ای خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مکاتبه‌ آمده است، ضمن ارسال تصویر اوراق موثر پرونده به استحضار می‌رساند؛ حسب نامه شماره 198210/13 مورخ 98/9/30 سرپرست محترم هیئت بازرسی مستقر در گمرک شهید رجایی، شرکت‌های ا، ش، صدف، به آدرس ذیل طی 133 فقره اظهارنامه به شماره کوتاژهای پیوستی اقدام به اظهار کالا اعم از بطری شیشه‌ای و شیشه فلاک و ظروف شیشه‌ای و... نموده‌ اند که پس از خروج کالا و بررسی اسناد ضمیمه اظهارنامه‌ها از سوی سرپرست محترم هیئت بازرسی مستقر در گمرک شهید رجایی، گواهی‌های مبنا به لحاظ تاریخ و شماره‌های آن مشکوک به جعل دانسته و موضوع را از مصادیق بارز قاچاق کالا و مشمول مقرارت بند «ب» ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392، تشخیص داده است.

شایان ذکر است این گمرک در خصوص جعل گواهی‌های مبدا طی نامه 98/1436754 مورخ 98/11/6 (تصویر پیوست) از دفتر همکاریهای بین‌المللی گمرک ایران استعلام لازم را بعمل آورده و به محض حصول نتیجه و در صورت مثبت بودن جوابیه استعلام متعاقبا ارش‌گذاری کالا را اعلام و این گمرک و به استناد بند «ب» ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از باب قاچاق کالا و به استناد مواد 523 به بعد قانون مجازات اسلامی - کتاب پنجم تعزیرات از باب جعل و استفاده از سند مجعول، از شرکت‌های مذکور و مدیر عاملین مربوطه و نمایندگان قانونی آنها شاکی و به استناد مواد 18 و 67 و 70 قانون اخیرالذکر خواهان وصول جریمه و مجازات‌های تامینی می‌باشد، خواهشمند است دستور رسیدگی صادر فرمائید.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گمرک شهید رجایی قاچاق کالا ظروف شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه