Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالعزیز ابراهیمی»، از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده است که روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی به پایان رسیده و نتایج نهایی این کمیسیون به زودی اعلام می‌شود.

عبدالعزیز ابراهیمی این خبر را در گفتگو با روزنامه «اطلاعات روز» اعلام کرده و گفته است شاید اعلام نتایج امروز سه شنبه اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرده که اگر اعلام نتایج به هر دلیلی در امروز به تعویق بیافتد، اما فردا چهارشنبه به طور حتم اعلام خواهد شد.

این در حالی است که تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله روند بررسی آرا را تحریم کرده و روز گذشته نیز در نشست شورای وزیران اعلام کرد که نتیجه‌ای قابل قبول است که از شفافیت و مشروعیت کامل برخوردار باشد.

روز گذشته نیز کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که روند بازشماری مجدد آرا در ولایت‌های بدخشان، تخار، سرپل، فاریاب، غزنی، ننگرهار، هلمند، قندهار و کابل با حضور ناظران کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی و تیم‌های انتخاباتی پایان یافته است و نتیجه نهایی انتخاباتی قرار است تا چهار روز آینده اعلام شود.

بر اساس نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری کنونی با کسب ۹۲۳ هزار و ۸۶۸ رای (۵۰/۶۴ درصد) بیشترین آرا را به دست آورده و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی نیز با ۷۲۰ هزار و ۹۹۰ رای (۳۹/۵۲ درصد) در جایگاه دوم قرار گرفته است.

کد خبر 4856212

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 2019 عبدالله عبدالله اشرف غني کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ایالات متحده آمریکا سوریه عراق رژیم صهیونیستی ایران ادلب معامله قرن ترکیه فلسطین ارتش سوریه روسیه دونالد ترامپ ویروس کرونا لیبی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت عبدالله عبدالله از حملات موشکی ایران به اسراییل

رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان از حملات موشکی ایران به اسرائیل حمایت کرد.

به گزارش ایسنا،  عبدالله عبدالله با اشاره به حملات ایران به رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در سوریه قانون بین‌الدول، کنوانسیون‌های بین‌المللی مصونیت نمایندگی‌های دیپلماتیک و عرف بین‌المللی را نقض کرده است.

وی ادامه داد: ادامه‌ قتل و کشتار بی‌رحمانه‌ مردم بی‌گناه فلسطین در غزه از سوی اسرائیل و هدف قراردادن کودکان، زنان، کارمندان سازمان‌های بین‌المللی، پزشکان و امدادگران عامل اصلی بحران و تنش در سطح منطقه و جهانی است.

بر اساس گزارش ایراف، وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی همسایه‌ ما است و اکنون میزبان میلیون‌ها شهروند افغانستان می‌باشد. هرنوع اقدام از سوی اسرائیل علیه ایران و افزایش تنش تاثیر مستقیم بر وضعیت در افغانستان و عواقب غیر قابل پیش‌بینی و ‌ناگوار برای منطقه و صلح و امنیت جهانی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • افتتاح سالن بانوان زرند به زودی
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • حمایت عبدالله عبدالله از حملات موشکی ایران به اسراییل
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • درخواست پسر بایدن برای بسته شدن پرونده‌اش رد شد
  • ذوالنور: مشارکت در انتخابات با وجود تلاش دشمن خوب بود
  • تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب