Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالیان: با بیان اینکه جامعه نیازمند افزایس سواد سلامت است گفت: تجهیزات تشخصی و نیروهای متخصص در رابطه با کرونا ویروس در استان مرکزی فراهم است

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، دکتر «محمد جمالیان» امروز سه شنبه (29 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه بر اهمیت فرهنگ سازی و افزایش سواد سلامت در جامعه تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند یاری و مشارکت عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه های سال آینده ما پیشگیرانه است، افزود: در برنامه های پیشگیرانه نیازمند حضور و مشارکت آحاد مردم به ویژه اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی هستیم تا شاهد کاهش بیماری ها و افزایش سلامت عمومی باشیم.

 

وی به ارایه گزارشی از عملکرد یکساله دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و ادامه داد: در یکسال گذشته با وجود مشکلات در دانشگاه خدمات خوبی ارایه شده است و افزایش خدمات نیز داشتیم.

 

جمالیان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در راستای اقدامات پیشگیرانه به عنوان اولویت برنامه‌ها است که باید به آن توجه شود، افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های درمانی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی است و فرهنگ سازی در این راستا و تشویق مردم به منظور مراجعه به مراکز جامع سلامت امری ضروی و راهی موثر در کاهش آمار بیماری های غیر واگیر است.

 

این مقام مسئول سلامت را از اولویت های جامعه دانست و ادامه داد: رشد قارچ گونه فست فود ها و غذاهای آماده، الگوی خوراک نادرست در رسیدن به کاهش وزن، روش های نادرست و کاهش وزن و رژیم نا مناسب و غیر اصولی، افزایش وزن و کم تحرکی و پشت میز نشینی از عوامل تهدید کننده سلامت در جامعه است که نیازمند فرهنگ سازی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سال جاری از سخت‌ترین سال‌ها دانشگاه علوم پزشکی برای تامین دارو بود، خاطر نشان کرد: با تلاش‌های انجام شده هیج کمبود دارویی در استان گزارش نشده است و تمام اقلام ضروری دارویی با وجود مشکلات اقتصادی تامین و در اختیار مراکز درمانی و داروخانه‌ای قرار گرفت.

 

دکتر جمالیان همچنین در ادامه به مشکل کمبود انسولین نیز اشاره کرد و اظهار کرد: در بازه زمانی که انسولین با کمبود مواجه شد داروخانه‌های ویژه برای این خدمات به بیماران دیابتی پیش‌بینی و فعال شد و اقلام مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت مالی داروخانه ها اشاره کرد و ادامه داد: داروخانه های خصوصی با مشکلاتی روبرو هستند که تامین نشدن مطالبات داروخانه‌ها از بیمه و خرید نقدی اقلام دارویی علت این مشکل است و تا مطلوب نشدن وضعیت مالی داروخانه‌های خصوصی و دریافت مطالبات از بیمه های طرف قرار داد، دانشگاه جبران کننده تامین دارو در استان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شایعات در رابطه با کرونا ویروس گفت: خوشبختانه هیچ گونه موردی در استان مرکزی و کشور در رابطه با این ویروس دیده نشده است.

 

دکتر جمالیان همچنین به وجود نیروهای متخصص و ارایه آموزش های لازم برای بررسی آزمایشگاهی ویروس کرونا و تشخیص زودهنگام موارد احتمالی در استان اشاره کرد و ادامه داد: تجهیزات تشخیص کرونا ویروس در کلینیک فوق تخصصی امام رضا (ع) با هدف شناسایی به ‌موقع بیماران احتمالی و تعیین تکلیف مواردمشکوک در استان فراهم شده است.

 

این مقام مسئول همچنین به تهیه کیت آزمایشگاهی برای این بیماری اشاره کرد و ادامه داد: این کیت ها از آلمان تهیه شده و اگر فرد مشکوک به آلودگی با این ویروس باشد در بازه زمانی کمتر از ۲۴ ساعت نتیجه قطعی  تشخیصی در استان ارایه خواهد شد.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک رابطه با کرونا ویروس بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد و ادامه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کرونا ویروس نیروهای متخصص داروخانه ها فرهنگ سازی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • عملیات ترکیبی «وعده صادق» ایران نه تنها معادلات خاورمیانه بلکه معادلات نظامی جهان را تغییر داد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان‌کننده روبه‌رو خواهد شد
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • اگر دشمنان اقدامی کنند، با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد