Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید رباطی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران دقایقی پیش استعفا داد و قرار است آقای رئیس این بار از طریق فراخوان اعلام شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مجید رباطی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران دقایقی پیش استعفا داد.

مجید رباطی در 19 اسفند 97 با حکم جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان سرپرست سازمان ورزش شهر تهران منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در حکم رباطی آمده است نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت سرپرست سازمان ورزش منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از پروردگار یکتا و در راستای تحقق شعار «تهران شهری برای همه» و همچنین با بهره‌گیری از استعداد و توانمندی نیروهای لایق، متخصص و متعهد شهرداری تهران موجبات خدمت‌رسانی مفید و مؤثر به شهروندان را فراهم آورید.

بر اساس این گزارش، از سال 96 و با روی کار آمدن مدیریت فعلی شهرداری، حواشی زیادی بر سر کرسی ریاست سازمان ورزش در شهرداری تهران رخ داد. 

محمد صادق حسنی که رئیس اسبق این سازمان بود در دقایق پایانی حضور محمدعلی افشانی شهردار وقت تهران ناگهان برکنار شد و حسین پیرانی جایگزین وی شد. 

محمدعلی افشانی شهردار اسبق تهران در لحظات پایانی حضورش در شهرداری عزل و نصب‌های زیادی انجام داد که باعث شد صدای برخی از اعضای شورا و شهرداری در بیاید. یکی از این انتصابات، انتخاب پیرانی به جای حسنی در سازمان ورزش بود.

محمدعلی افشانی به دلیل مصوبه مجلس در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان مجبور شد شهرداری تهران را ترک کند اما همچنان دعوا بر سر صندلی ریاست سازمان ورزش ادامه داشت. 

پیرانی به سر کار نیامد، چند روزی گذشت تا اینکه ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون اجتماعی شهرداری تهران طی حکمی ندا شهرزاد را به عنوان سرپرست جدید سازمان ورزش منصوب کرد. 

مدت کوتاهی گذشت تا اینکه در اسفند سال گذشته محمدرضا جوادی یگانه معاون جدید امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجید رباطی را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد.

سرپرست پشت سرپرست برای این سازمان انتخاب می‌شد تا جایی که حجت نظری عضو شورای شهر تهران در این باره به پیروز حناچی تذکر داد و گفت: در یک سال سه انتخاب برای سازمان ورزش صورت گرفته است و اگر این روندها ادامه پیدا کند و توجهی به تذکرهای اعضای شورا نشود صلاحیت خود شهردار نیز ممکن است از سوی شورای شهر زیر سؤال برود.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران هم معتقد بود که این اتفاق‌ها مبارک و خوشایند نیست و به عنوان یک عضو شورا با این موضوع مخالفت کرد و معتقد بود که اگر قرار است سازمان ورزش با سرپرست اداره شود که همان سرپرست قبلی مشغول به کار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: همکاران در صحن علنی به حناچی شهردار تهران در این باره بارها به شهردار تهران تذکر دادند. انتخاب سرپرست عموماً زمانی صورت می‌گیرد که شرایط فورس ماژور باشد و با توجه به شرایط فعلی هیچ گونه نیازی در تغییر سرپرست و انتخاب یک سرپرست جدید نبود. جالب است که سرپرست قبلی نیز در زمان آقای حناچی انتخاب شده بود بنابراین توصیه می‌کنیم که افراد بهتر است حکم دائم دریافت کنند نه اینکه به عنوان سرپرست مشغول به فعالیت در سازمان‌های مربوطه شوند.

یک سال گذشت و همچنان رباطی به عنوان سرپرست سازمان ورزش مشغول به فعالیت بود تا اینکه به یکباره ظهر امروز اعلام شد که فراخوانی برای مدیرعاملی سازمان ورزش از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ارائه شده و از افرادی که در این زمینه تخصص داشتند درخواست کردند در این فراخوان شرکت کنند. فراخوان در حالی منتشر شد که رباطی در سازمان ورزش به عنوان سرپرست در حال فعالیت بود و حتی برنامه های اجرایی سال آینده سازمان را تدوین کرده بود. بعد از انتشار فراخوان رباطی در نامه ای خطاب به محمد رضا جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سمت خود استعفا داد.

بر اساس این گزارش،  در مهر امسال حسینی‌منش مدیر ستاد معاینه فنی شهر تهران تغییر کرد و پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل ترافیک وقت شهرداری تهران خبر داد که قرار است مدیرعامل جدید از طریق فراخوان عمومی انتخاب شود. 

وی در ادامه گفته بود که در راستای راهبرد شایسته‌گزینی در شهرداری تهران این اقدام صورت می‌گیرد و معتقدیم از طریق فراخوان هر کسی که توانمندی، تخصص فنی و علمی لازم را در این زمینه دارد می‌تواند سوابق خود را برای ما ارسال کند تا در کمیته ویژه بررسی شود.

بعد از رفتن حسینی‌منش، مقدم سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی شد تا فراخوان برگزار شود. تا اینکه در 13 بهمن ماه امسال خبر رسید که پیروز حناچی شهردار تهران در حکمی حسین مقدم را که سرپرست ستاد مرکز معاینه فنی خودرو بود به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد. 

بر اساس این گزارش، مدتی است که باب شده در شهرداری از طریق فراخوان مدیران منصوب شوند. در فراخوان قبلی که سرپرست ستاد مدیر شد حال معلوم نیست که در فراخوان جدید که برای سازمان ورزش است چه اتفاقی رخ دهد.این برای اولین بار است که رد شهرداری تهران مدیری یک سال بر سمند قدرت است و به یک باره برای جایگزنش فراخوان می دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری تهران استعفا شهرداری ورزش اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جوادی یگانه معاون بر اساس این گزارش طریق فراخوان عنوان سرپرست سازمان ورزش محمدعلی افشانی شهردار تهران سرپرست ستاد معاینه فنی شهر تهران شورای شهر یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا قیمت کرایه تاکسی‌ها از سایت تاکسیرانی حذف شد؟ تاکسیرانی: کرایه تاکسی تا پایان سال گران نمی‌شود

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • تصاویر ورزش مختلط در لواسان که باعث برکناری شد
  • تصاویر ورزش مختلط دخترها در لواسان که باعث برکناری شد
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند