Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو در اعتراض به دفاع رئیس جمهور ترکیه از حقوق مسلمانان کشمیری و انتقاد از سران هند سفیر ترکیه در خاک خود را احضار کرد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه هند سفیر ترکیه در خاک خود را در اعتراض به سخنان اردوغان احضار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه هند در پیام خود به دولت ترکیه اعلام کرد: حرف‌های رئیس جمهور ترکیه می تواند نتایج بدی برای روابط مشترک هند و ترکیه داشته باشد.

هند تاکید کرد: رئیس جمهور ترکیه در خصوص کشمیر اطلاعات کافی ندارد و بهتر است در مسائل داخلی هند دخالت نکند.

دهلی نو ضمن رد سخنان اردوغان اظهار داشت: هند هرگز سخنان اردوغان در خصوص کشمیر را نمی پذیرد و به روشی که خود می داند این مساله را حل خواهد کرد.

گفتنی است رئیس جمهور ترکیه در جریان سفر به پاکستان ضمن حمایت از حقوق مسلمانان کشمیری خواستار حل این مناقشه تاریخی با گفتگو و مذاکره شده بود.

هند از 199 روز پیش با زیر پا گذاشتن توافق نامه های گذشته به صورت یک طرفه خودمختاری کشمیر را لغو کرده و مدعی شده است این منطقه بخشی از خاک هند است.

در تمام این مدت مردم کشمیر در خانه های حبس شده اند و به دلیل قطع سرویس اینترنت از سوی هند ارتباط آنها با دنیای خارج نیز از بین رفته است.

هند طی 3 دهه اخیر حداقل 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

اخراج مسئول گروه پارلمانی انگلیس توسط هند پیش از سفر به کشمیرکنگره: ورود ترامپ به مساله کشمیر اوضاع را خراب‌تر از قبل کرددبیرکل سازمان ملل: نقض حقوق بشر در کشمیر به‌شدت نگران‌کننده است

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار"هند"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر اخبار هند کشمیر اخبار هند رئیس جمهور ترکیه وزارت خارجه هند سخنان اردوغان سفیر ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی تاکید کرد: جنبش حماس همانند جنبش آزادی‌بخش ملی است که قبل از تاسیس جمهوری ترکیه، آناتولی را از اشغال نجات داد.

وی افزود: رژیم اشغالگر در غزه و کرانه باختری اقدام به پاکسازی نژادی فلسطینیان می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: من به دفاع از آرمان فلسطین ادامه می‌دهم و مادامی که زنده باشم، حتی اگر تنها هم باشم صدای فلسطینیان مظلوم خواهم بود.

وی افزود: حماس جنبش تروریستی نیست، بلکه جنبش مقاومت برای آزادسازی سرزمین خود است.

اردوغان در پایان تاکید کرد: به زودی میزبان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس خواهم بود.

کد خبر 6081308 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!