Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:36:35 GMT

بهبود وضعیت سکونت گاهی در منطقه ۱۷ طی ۱۰ سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۵۳۳۸

بهبود وضعیت سکونت گاهی در منطقه ۱۷ طی ۱۰ سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجدجامعی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش دبیر شورایاران منطقه ۱۷ اظهار کرد: ۱۰ سال پیش نیز شورایاری منطقه گزارشی ارائه داد که مقایسه گزارش امروز با آن نشان می‌دهد برخی مسائل که در آن زمان دغدغه منطقه بوده دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات موجود می‌توان به مساله فاضلاب شهری در آن زمان اشاره کرد که حل شده و سیاست‌گذاری شهرداری و آبفا در این زمینه مؤثر واقع شده است، گفت: همچنین مساله روشنایی نیز از دیگر مواردی بوده که در منطقه ۱۷ حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حمام‌های متروکه‌ای که در این منطقه وجود دارد، تصریح کرد: حمام‌های متروکه از جمله مباحث مطرح شده در این منطقه بود که کاربری‌هایی جدیدی برای آن تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ به لحاظ سکونتگاهی فقط امامزاده حسن را در خود جای داده است، عنوان کرد: باقی زمین‌های منطقه شامل فضاهای کشاورزی و آبرفتی است و در نتیجه ساخت‌وسازهای انجام شده نیز به صورت قارچ‌گونه و غیرهندسی انجام شده است. گسل ری و محاصره شدن در بین خط راه‌آهن نیز وضعیت خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است. گرمابه‌های منطقه می‌توانند به کمک شهردار منطقه تملک و با ظرفیت‌سازی از آنها به عنوان جاذبه گردشگری استفاده کرد.

مسجد جامعی درباره فضاهای بی‌دفاع شهری و گاراژهای متروکه در منطقه ۱۷ توضیح داد: اگر به این فضاهای بی‌برنامه توجه شود تبدیل به کارگاه‌ها و پاساژهای جدید می‌شوند و کمکی به فضای سبز و افزایش سرانه‌های خدماتی منطقه نخواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه تبدیل شدن فضاهای بی‌دفاع شهری به فضای سبز برای تعیین مسیر آینده بسیار مهم است، گفت: گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد ۸۰ تا ۹۰ درصد منطقه ۱۷ که امروز جزو مناطق آسیب‌پذیر هستند متعلق به اوایل دهه ۸۰ است. اگر طول و عرض اطراف محور نیلوفری در خدمت فضای سبز قرار گیرد بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد.

مسجدجامعی از شورایاران منطقه ۱۷ درخواست کرد تا گزارش مقایسه‌ای نسبت به ۱۰ سال گذشته و نکات مثبت و منفی موجود در منطقه به شورا ارائه شود.

کد خبر 4856205 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران امامزاده حسن شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی دستگیری سارق سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور انقلاب اسلامی ایران شورای شهر تهران منطقه ۱۷ فضاهای بی فضای سبز ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس در هفته گذشته به روایت هوش مصنوعی / فیلم

وضعیت کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس در هفته گذشته به روایت هوش مصنوعی / فیلم

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • وضعیت کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس در هفته گذشته به روایت هوش مصنوعی / فیلم
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه