Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه از مخالفت کشورش با تصمیم اتحادیه اروپا برای انجام ماموریت جدید در دریای مدیترانه خبر داد.

عمر چلیک تاکید کرد: خبری منتشر شد که در آن آمده است، اتحادیه اروپا با هدف نظارت بر روند ممنوعیت ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به لیبی، به اقدام نظامی جدید در دریای مدیترانه روی می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر ما این تصمیم نمی‌تواند تصمیم درستی باشد، زیرا برخی کشور‌ها در حمایت دریایی و زمینی از نیرو‌های خلیفه حفتر شهره‌اند، در نتیجه منحصر کردن اجرای عملیات نظامی به دریا، موجب می‌شود تا دست یکی از طرف‌های درگیر در لیبی بسته بماند و دست طرف دیگر همچنان باز باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لیبی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن کمربند خود را برای نبرد طولانی با آمریکا بسته‌ است

به گفته‌ی نصرالدین عامر، انصارالله یمن آماده‌ی درگیری طولانی با ائتلاف غربی به رهبری ایالات متحده هستند، یعنی حتی برای شرایطی که جنگ در نوار غزه بین حماس و اسرائیل برای سال‌ها ادامه یابد.

به گزارش سرویس جهان مشرق، انصارالله یمن آماده‌ی درگیری طولانی با ائتلاف غربی به رهبری ایالات متحده هستند، یعنی حتی برای شرایطی که جنگ در نوار غزه بین حماس و اسرائیل برای سال‌ها ادامه یابد. معاون اداره اطلاع‌رسانی این جنبش، نصرالدین عامر، در این باره با روزنامه روسی «ایزوستیا» گفتگو کرد. هم‌زمان، واشنگتن قدرت نظامی حوثی ها را به رسمیت شناخت و مقیاس خصومت‌ها را با دوره جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

تأخیر در حصول آتش‌بس در مناطق تحت محاصره‌ی فلسطینی، در واقع واشنگتن را از این فرصت برای ایفای نقش به عنوان ضامن اصلی امنیت در منطقه محروم می کند. علاوه بر این، شورای اتحادیه اروپا آغاز عملیات خود را برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ اعلام کرد.

به گزارش روزنامه «ایزوستیا»، درگیری پنج ماهه بین حماس و ارتش اسرائیل در نوار غزه به یکی از مرگبارترین درگیری‌ها در خاورمیانه تبدیل شده است. جنگ در حوزه فلسطین دیگر ماهیت محلی ندارد؛ پژواک آن مدت‌هاست که به کل منطقه رسیده است. نقاط تنش کلیدی بین حزب شیعه حزب الله و ارتش اسرائیل و همچنین در یمن، جایی که جنبش انصارالله (حوثی ها) همچنان به حمله به کشتی های اسرائیلی، آمریکایی و بریتانیایی در دریای سرخ ادامه می دهد، باقی مانده است.

نصرالدین عامر، معاون اداره اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن، گفت:

"انصارالله آماده رویارویی طولانی با ائتلاف غربی به رهبری آمریکا و بریتانیا است تا زمانی که محاصره نوار غزه برداشته شود و جنگ پایان یابد. "

نصرالدین عامر

او تاکید کرد:

"مهم نیست چقدر جنگ در نوار غزه ادامه دارد، ما فقط آن را رها نمی کنیم (غزه و جمعیت آن را). ما در ابتدا برای جنگی طولانی آماده می شدیم که فراتر از انتظارات ایالات متحده و اسرائیل بود. ما خواهان صلح در نوار غزه و همچنین آرامش برای مردم منطقه هستیم. اما اگر آمریکا بخواهد به جهنم آتشین برود، اشکالی ندارد. آتش جهنم اول از همه آن‌ها را آزار خواهد داد. "

در ۲۰ فوریه، نیروهای مسلح یمن از عملیات دیگری علیه کشتی های آمریکایی خبر دادند. علاوه بر این، مواضع اسرائیل در ایلات مورد حمله قرار گرفت.

نیروی هوایی یمن با استفاده از پهپاد علیه ناوهای جنگی آمریکا در دریای سرخ و عرب عملیات نظامی انجام داد. یحیی سریع، سخنگوی انصارالله در بیانیه‌ای در صفحه X اعلام کرد که انصارالله اهداف مهمی را در ام راشرش(نام عربی ایلات) در اراضی اشغالی فلسطین هدف قرار گرفت.

علاوه بر این، گفته می شود نیروهای مسلح یمن موشک های ضدکشتی را به کشتی اسرائیلی ام اس سی سیلور در خلیج عدن شلیک کردند. در ۱۹ فوریه، یمنی‌ها کشتی انگلیسی روبیمار را برای اولین بار غرق کردند. خدمه موفق به فرار شدند.

حملات یمنی‌ها در دریای سرخ- یکی از مهم ترین شریان های تجاری جهان- از اکتبر سال گذشته ادامه یافته است. در ابتدا کشتی‌های تجاری و کشتی های اسرائیلی که عازم بنادر اسرائیل بودند مورد حمله قرار گرفتند.

در دسامبر ۲۰۲۳، ایالات متحده به همراه بریتانیا و چندین ایالت دیگر (این ائتلاف شامل هلند، کانادا و تعدادی از ایالت های دیگر می شود) عملیات نگهبان رفاه را برای حفاظت از کشتیرانی در منطقه اعلام کرد. در ۱۲ ژانویه، ایالات متحده و بریتانیا اولین حملات خود را علیه مواضع حوثی ها در یمن انجام دادند.

ایران اما اتهامات واشنگتن مبنی بر تامین این گروه را کاملا رد می کند. امیر سعید ایروانی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس سازمان ملل در ۲۰ فوریه گفت: «آمریکا با اتهامات بی‌اساس، بار دیگر از تریبون شورای امنیت برای اجرای برنامه کوته‌نگر سیاسی خود سوء استفاده کرده است.»

به گفته این دیپلمات ایرانی، تهران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس و استفاده غیرقانونی از زور در یمن را به شدت محکوم می کند.

تنها در اواخر هفته گذشته، ایالات متحده پنج حمله «دفاع از خود» در مناطق تحت کنترل حوثی ها انجام داد.

در ۱۷ ژانویه، کاخ سفید که در ۲۰۲۱ تحریم‌ها علیه انصارالله را لغو کرده بود، دوباره آن را به فهرست گروه‌های تروریستی بازگرداند؛ این تصمیم از ۱۶ فوریه لازم‌الاجرا شد. حوثی‌ها در واکنش به این اقدام آمریکا و بریتانیا را به‌عنوان کشورهای متجاوز معرفی کردند.

در اواخر ژانویه، سنتکام از توقیف یک کشتی با سلاح های ایرانی خبر داد که به گفته طرف آمریکایی، به سمت حوثی ها در حرکت بود. ۲۰۰ جعبه حاوی قطعات موشک، تجهیزات ارتباطی و راکت انداز ضد تانک کشف شد. این حادثه در ۲۸ ژانویه رخ داد.

این در حالی است که تاکنون کشورهای اروپایی بیشترین خسارت را به دلیل نظامی شدن دریای سرخ متحمل شده‌اند. در مقابل این پس زمینه، در ۱۹ فوریه، شورای اتحادیه اروپا آغاز عملیات خود را برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ، اعلام کرد. با این حال، بروکسل مداخله نظامی مستقیم را رد می کند.

انصارالله در عین حال اطمینان داد که کشتی های اروپایی زیر رادار موشک ها و پهپادها قرار نخواهند گرفت.

نصرالدین عامر تصریح کرد:

"اگر کشتی‌های ائتلاف اروپایی علیه یمن اقدام تهاجمی نکنند، به آن‌ها حمله نمی کنیم. اگر اتحادیه اروپا تلاش کند ما را از انجام وظایف خود که بر اساس آن به نوار غزه کمک کرده و رژیم صهیونیستی (اسرائیل - ایزوستیا) را محاصره کنیم، باز دارد، آن را مداخله در امور داخلی کشور خود تلقی خواهیم کرد. "

یعنی انصارالله بر اقدامات ائتلاف جدید نظارت خواهد کرد. نکته اصلی برای حوثی‌ها رعایت اصل "چشم در برابر چشم، دندان در برابر دندان" است که در کتاب مقدس مسلمین منعکس شده است: "هر که به ستم بر شما دست دراز کند او را از پای در آورید به قدر ستمی که به شما رسانده است. "(بقره/۱۹۴)

به طور کلی، موضع اتحادیه اروپا را می توان به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر گرفت: اروپا بلافاصله اعلام کرد که در تجاوز به یمن شرکت نخواهد کرد، بلکه تنها تلاش خواهد کرد تا امنیت عبور کشتی ها را تضمین کند. مراد عارفی معتقد است، حوثی‌ها عمدا کشتی‌های اروپایی را هدف قرار نخواهند داد. گسترش مناقشه و دخالت مستقیم اتحادیه اروپا در آن برای انصارالله سودی ندارد.

.

دیگر خبرها

  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • انصارالله یمن کمربند خود را برای نبرد طولانی با آمریکا بسته‌ است
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • فنرباغچه قید ترکیه را زد، به لالیگا می‌رویم!
  • کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس
  • اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود
  • ◄ مزیت اتصال دریای خزر به دریای سیاه؛ اتصال به دریای مدیترانه و ایجاد خط کشتیرانی