Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد، برگزاری جشنواره «نغمه‌های آسمانی» در کانون‌های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد و تقدیر از بانوان فعال فرهنگی در کانون‌های مساجد استان تهران ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۲۹ بهمن ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیست و نهمین روز از بهمن ماه ۹۸:

 

ثبت نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد

 

 

 

مرحله نهایی داوری رویداد ملی «فهما» در بخش خلاقیت و نوآوری، امروز (سه شنبه، 29 بهمن) در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر پایه این گزارش، «سعید سعادتی» در  بخش ابتدایی این نشست با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در رویداد ملی فهما، گفت: در راستای تحقق اهداف این رویداد سامانه بچه های مسجد راه اندازی و با استقبال وسیعی از سوی اعضای کانون‌ها مواجه شد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: تاکنون 25 هزار و 261 کانون در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است، همچنین تعداد اعضای ثبت شده در سیستم دو میلیون و 332 هزار و 65 نفر است.

 

وی با اشاره به آمار ثبت شده از فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه «بچه های مسجد»، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیون و 113 هزار و 495 فعالیت در این سامانه ثبت شده که میزان استقبال از این رویداد ملی را نشان می دهد.

 

سعادتی در ادامه تاکید کرد: در رویداد ملی فهما 98 درصد کانون های مساجد یعنی بیش از 24 هزار کانون شرکت کرده اند.

 

همچنین در بخش دیگری از این نشست «مرتضی انقانی» طی سخنانی اظهار کرد: بخش اول بخش طرح ها است. در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سابقا اعلام می شد که هر کانون طرح فرهنگی خود را ارائه و مبلغی را دریافت کند و بر اساس سیاست هایی که این ستاد داشت، به فعالیت‌های خود می پرداختند و به نوعی رویکرد سنتی جاری بود. اما در رویکرد جدید طی بازه زمانی 110 روزه 3518 طرح فرهنگی در سامانه بچه های مسجد ثبت شد یعنی 3518 کانون که پس از بررسی استانی این تعداد به 1859 طرح تایید شده کاهش یافت.

 

مدیر دفتر آموزش، مطالعات و کتابخانه های ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: از این میان 160 اثر در مرحله نیمه نهایی و در  بخش طرح ارزیابی می شوند، امروز نیز طی داوری 14 پرونده از مجموع 160 طرح جمع بندی شده، بررسی شد و در اختیار داوران مرحله نهایی قرار گرفت..

 

گفتنی است، روح الله رازینی، علی آقابابا و حجت الاسلام روح الله حریزاوی، داوران بخش خلاقیت و نوآوری نخستین رویداد ملی «فهما» در مرحله نهایی هستند.

 

جشنواره «نغمه‌های آسمانی» در کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

 

 

 

«علیرضا دولت آبادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری جشنواره سرود «نغمه آسمانی» در هفته قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد (10تا 20 اسفندماه) خبر داد و اظهار کرد: گروه های سرود منتخب در محوریت قرآن و عترت می توانند، اجرایشان را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان ارسال کنند، تا پس از بازبینی هشت گروه، سه گروه سرود برتر معرفی شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جوایز گروه های سرود برتر، بیان کرد: گروه سرود برتر 20 میلیون ریال، گروه سرود دوم 15 میلیون ریال و گروه سرود سوم 10 میلیون تومان دریافت می کنند.

 

دولت آبادی همچنین به برگزاری کارگاه آموزشی «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان اشاره کرد و گفت: در این کارگاه آموزشی با محوریت قرآن، مباحثی به شرکت کنندگان ارایه می شود، تا مادران در تربیت فرزندانشان تکیه بر آموزه های قرآنی داشته باشند.

 

وی همچنین به برگزاری همایش تبیینی «نقش بچه های مسجد در گام دوم انقلاب» اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا جلسات سخنرانی در مساجد استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار می شود.

 

تقدیر از بانوان فعال فرهنگی در کانون‌های مساجد استان تهران

 

 

 

آئین تجلیل از بانوان فعال فرهنگی کانون های مساجد استان تهران عصر روز گذشته ۲۸ بهمن ماه به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران برگزار شد.

 

در این نشست حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان»، با اشاره به اینکه مقام زن در اسلام، مقامی منحصر به فرد و نوین است، اظهار کرد: به هر نظام دیگری که می نگریم، درمی یابیم که زنان در آنجا خشنود نیستند، اما آنچه که اسلام برای زن در نظر گرفته است، چیزی است که با طبیعت او هماهنگی دارد و به او امنیت کامل می بخشد و از او در برابر شرایط نامساعد و دشواریهای زندگی محافظت می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: در اسلام زن، علاوه بر مسئولیت اداره خانه و تربیت فرزندان که از مهمترین وظایف اوست، در بسیاری از مسئوولیت‌های اجتماعی با مردان شریک است و انجام این وظیفه خواه و ناخواه او را از حصار خانه به صحنه‌های اجتماعی می‌کشاند، که این نه تنها با حفظ حجاب و عفاف که از وظایف دیگر اوست، منافات ندارد بلکه او را در بهتر انجام دادن مسئوولیت‌های اجتماعی و سلامت روانی‌اش یاری می‌کند.

 

وی گفت: اسلام در هیچ زمینه ای سخت گیری نکرده است. و در همه شرایط مصالح فرد و اجتماع را در نظر گرفته است و بعد از وقوع انقلاب اسلامی تاکنون، زنان کشورمان به صورت گسترده و چشمگیری در فعالیت های سیاسی و اجتماعی حضور دارند، به نحوی که به هیچ وجه قابل مقایسه با زمان قبل انقلاب و سایر کشورهای منطقه نیست، اما در عین حال نگاهی به اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی و مقایسه آن با واقعیات موجود بیانگر این است که زنان به مراتب می توانند نقش و کارکردهای مهم تر و فعال تری در جامعه ایفا کنند. نمونه بارز آن حضور 11 نفر از  بانوان مسئول کانون فرهنگی هنری استان تهران در مرحله دوم رویداد ملی فهما می باشد که نقش ارزنده ای در فعالیت های مثمرثمر فرهنگی در سنگر مساجد ایفا کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در ادامه با اهدای لوح تقدیر به بانوان همکار دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران به عنوان نمایندگان بانوان مساجد استان تهران خانم ها شیرین و حسین پور از فعالیت ایشان در واحد خواهران دبیرخانه استان تهران تقدیر و تشکر کرد.

 

داوری‌ نهایی بخش‌های خلاقیت و نوآوری و سرود در نخستین رویداد ملی «فهما»

 

 

 

چهارمین روز از مرحله نهایی داوری نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» بعدازظهر امروز (سه شنبه، 29 بهمن ماه) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز می شود.

 

بنابر این گزارش، امروز آثار و فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در دو بخش «خلاقیت و نوآوری» و «سرود» به قضاوت داوران گذاشته می شود.

 

این گزارش می افزاید: در بخش خلاقیت و نوآوری نزدیک به 16 هزار ایده و نیز نزدیک به سه هزار طرح فرهنگی در موضوعات مختلف در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده و ارزیابی شده است که از این تعداد 30 ایده و نزدیک به 40 طرح فرهنگی به مرحله نهایی داوری ها که امروز (سه شنبه، 29 بهمن ماه) انجام می شود، راه می یابند.

 

همچنین، در بخش سرود نخستین طرح ملی «فهما» 1700 اثر ثبت و تولید شده است که از این میان 25 اثر داوری نهایی می شوند تا برترین های این حوزه نیز مشخص شود.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام روح الله حزیراوی، معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی، آقابابا، کارشناس ارشد شورای فرهنگ عمومی کشور و روح الله رازینی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در بخش ایده ها و طرح های فرهنگی، آثار و فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را ارزیابی می کنند.

 

علاوه بر این در بخش سرود، آقایان شهروز حقی، امید عرفان پور و مسعود نکویی آثار ارسالی را به قضاوت می نشینند.

 

گفتنی است، نخستین رویداد ملی «فهما» با محور تعیین و معرفی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با مشارکت بیش از 24 هزار کانون مسجد برگزار شده و همزمان با سالروز ولادت مولای متقیان امام علی(ع) در روز 18 اسفند ماه، برترین های خود را می شناسد.

 

افتتاح ۵۰ مسجد در شارجه در سال جاری

 

 

 

به نقل از «الامارات الیوم»، «عبدالله بن یعروف السبوسی»، مدیر اداره امور اسلامی شارجه گفت: 50 مسجد طی سال جاری در شارجه افتتاح شده است و پیش از ماه رمضان، 30 مسجد دیگر نیز در این شهر افتتاح می شود.

 

وی افزود: در راستای طرح های استراتژیک اداره امور اسلامی شارجه این مساجد ساخته شده اند.

 

دکتر «سلطان بن محدم القاسمی»، عضو شورای عالی حاکم شارجه گفت: مسجد «شهید سلطان محمد بن هویدن» با هزینه حاکم شارجه ساخته شد.

 

این مسجد برای یک هزار و 850 نمازگزار ظرفیت دارد و به سبک معماری فاطمی اسلامی ساخته شده است. ساخت این مسجد مبلغ 21 میلیون درهم هزینه در بر داشته است.

 

این شهید جان خود را در راه وطن از دست داده است و این مسجد به نام او مزین است.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما بسته خبری کانون های فرهنگی هنری مساجد مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کانون های مساجد استان تهران کانون های مساجد استان مساجد استان کهگیلویه سامانه بچه های مسجد بانوان فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مرحله نهایی داوری نخستین رویداد ملی خلاقیت و نوآوری رویداد ملی فهما حجت الاسلام طرح فرهنگی سرود برتر گروه سرود روح الله بهمن ماه ساخته شد ثبت شده سه شنبه طرح ها ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران گفت: در فرایند احداث مسجد در بخشی از پارک قیطریه، هیچ درختی قطع و یا جابجا نخواهد شد.

مجید غفوری روزبهانی در خصوص احداث مسجد در قسمتی از پارک قیطریه، گفت: محله قیطریه یکی از محلاتی است که از نظر سرانه امکان مذهبی از جمله مسجد با کمبود مواجه بوده و درخواست‌های مکتوب متعددی از سوی اهالی متدین این محله برای احداث مسجد به ما ارسال شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که بالاترین مرجع تصویب کننده احداث مساجد در شهر تهران، شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد است که ریاست آن را شهردار تهران بر عهده دارد، چندی پیش یکی از خیرین که خود از اهالی قیطریه است، به ما مراجعه کرد و خواستار تخصیص زمین برای احداث مسجد در این محله شد. این موضوع در شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد مطرح و پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه، زمینی با موقعیت مناسب در ضلع شمال شرقی پارک قیطریه برای احداث مسجد تخصیص داده شد.

دستیار شهردار تهران تأکید کرد: این زمین، محل بسیار مناسبی برای ساخت مسجد است، چراکه این مکان با سایر اماکن مذهبی و مساجد حداقل یک کیلومتر فاصله زمینی دارد و هم مردم حاضر در پارک و هم اهالی محله می‌توانند از خدمات مذهبی و فرهنگی آن بهره مند شوند؛ بنابراین، این مسجد کارکردی نه صرفا محلی بلکه منطقه‌ای خواهد داشت.

غفوری با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ درختی به هیچ عنوان در پارک قیطریه قطع یا جابجا نشده است، گفت: مساحت این پارک 122 هزار متر مربع است و حدود 800 مترمربع آن به ساخت مسجد اختصاص داده شده، یعنی سطح اشغال مسجد، کمتر از یکصدم پارک خواهد بود. در طرح اولیه مسجد مذکور، پیش بینی جابجایی حدود 4 درخت در نظر گرفته شده بود که با دستور زاکانی، قرار شد این طرح مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و در طرح جدید هیچ درختی جابجا نخواهد شد.

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با بیان اینکه هیچگونه فضای تجاری برای این مسجد طراحی نشده است، گفت: به شهروندان محله قیطریه مژده می دهیم که طراحی این مسجد به یکی از بهترین مهندسین معمار واگذار شده است تا به عنوان مسجدی فاخر و باشکوه، به زیبایی پارک قیطریه و محله بیفزاید و به عنوان نگینی نه تنها در محله قیطریه که در کل منطقه بدرخشد.

منبع: مهر

tags # شهرداری تهران سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است