Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز ««صدیق صدیقی»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان، در نشست خبری با خبرنگاران با مشروط عنوان کردن توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، گفته است که این توافق نامه قرار است هفته آینده نهایی شود.

به گفته صدیقی «مایک پمپئو» و «مارک اسپر»، وزیران خارجه و دفاع آمریکا به «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرده‌اند که هیچیک از بندهای توافقنامه صلح با طالبان بدون پیش‌شرط نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در عین حال تاکید که توافقنامه صلح آمریکا و طالبان هفته آینده نهایی خواهد شد و دولت افغانستان خواستار برقراری آتش‌بس است.

صدیقی همچنین تاکید کرد: هیئتی که از جانب دولت با گروه طالبان مذاکره خواهد کرد، نماینده همه ملت است که همواره با همه طرف‌ها رایزنی خواهد کرد.

کد خبر 4856245

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا سینمای آمریکا مذاکرات صلح ایالات متحده آمریکا سوریه عراق رژیم صهیونیستی ایران ادلب معامله قرن ترکیه فلسطین ارتش سوریه روسیه دونالد ترامپ ویروس کرونا عربستان سعودی صلح آمریکا و طالبان هفته آینده نهایی توافقنامه صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری