Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا گفت: بسیاری از کلاهبرداران با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های انتخاباتی در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.

 سرهنگ محمد جمالی، رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: این روزها با شروع تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در کشور، بسیاری از افراد با بهره گیری از روش‌های نوین تبلیغات دست به انتشار اپلیکیشن‌های موبایل پایه برای آشنایی با کاندید موردنظر خود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا افزود: در بررسی صورت گرفته روی بسیاری از اپلیکیشن‌های مذکور متاسفانه در همین چند روز شاهد انتشار اپلیکیشن‌های مختلفی بوده ایم که در بررسی اجمالی دارای آسیب پذیری‌های متعدد بوده اند.

سرهنگ جمالی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل پایه، توصیه کرد: کاربران اپلیکیشن‌های تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی‌های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند، بارگذاری کنند.

این مقام انتظامی در ادامه دسترسی به مشخصات شناسنامه‌ای گوشی کاربر، شماره سیم کارت، نوع شبکه، شماره یکتا گوشی (IMEI)، وجود ارتباط پنهان از نوع Remote Desktop، قابلیت ایجاد internet Connection‌های مختلف بدون اجازه کاربر، قابلیت استخراج MAC Adress مودم مورد استفاده توسط کاربر، قابلیت خواندن Device ID گوشی کاربر را نمونه‌ای از آسیب پذیری‌های اپلیکیشن‌های مذکور برشمرد.

سرهنگ جمالی از شهروندان خواست در صورت نصب این گونه اپلیکیشن‌های جعلی در گوشی تلفن همراه و یا سیستم عامل‌های خود نسبت به پاکسازی و حذف این اپلیکیشن‌ها اقدام و در صورت نیاز به ثبت گزارشات مردمی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و برای دریافت مشاوره نیز می‌توانند با شماره تلفن ۸۱۸۱۸ مرکز امداد و فوریت‌های پلیس فتا تماس بگیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا امنیت سایبری تبلیغ فتا ناجا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محورهای اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

کد خبر 846831 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت حوادث ایران

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است