Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@17:09:06 GMT

جزییات ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۵۸۶۴

اسلامی گفت: مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، بعد از انتخابات انجام می‌شود. ناطقان: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همایش طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه خانه‌دار شدن مردم به حکم قانون اساسی وظیفه دولت است، گفت: باید زمینه مسکن‌دار شدن مردم را فراهم و تسهیل کنیم.

او افزود: تعریف‌های غامض از قانون می‌کنیم و به اسم حمایت از بیت‌المال مانع خانه‌دار شدن مردم شده‌ایم بحث دیگری است و تسهیل در خانه‌دار شدن یکی از مهم‌ترین وظایف ما به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسلامی افزود: البته ما موظف به حفظ اراضی بیت‌المال هستیم، اما معنی آن این نیست که جلوی عرضه زمین را برای خانه‌دار شدن مردم بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جریان تولید مسکن باید پایدار شود که نمونه آن طرح اقدام ملی مسکن است، افزود: دولت‌ها عوض می‌شوند و برچسب‌ها تغییر می‌کند، اما اصل خدمت‌گذاری به مردم است ما برای خدمت به مردم اینجا هستیم و باید ذهنیت اقدامات مشترک همگرایی و هم افزایی ایجاد شود.


او با تأکید بر اینکه فرافکنی بزرگ‌ترین بیماری است که به جان ما مسئولان افتاده است گفت: برخی به بهانه‌های مختلف کار را به عقب می‌اندازند که این رویه باید تغییر کند.

اسلامی یادآور شد: تکمیل ۵۵۰ هزار واحد مسکن مهر به استثنای آن‌هایی که مشکل حقوقی و قضایی دارند را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از ابتدای ورود به وزارت راه و شهرسازی وعده‌ای برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر دادم که باید عملی شود.

او بیان کرد: از هر مدل قراردادی که منعقد شده مهم نیست و باید واحد‌ها تکمیل شوند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برخی از متقاضیان مسکن مهر فرش زیر پایشان و طلاهایشان را فروخته و به تعاونی‌ها دادند، اما متأسفانه برخی از تعاونی‌ها سالم نبوده و مشکلاتی را برای ثبت نام کنندگان ایجاد کرده‌اند که این اقدام به مردم و ثبت نام کنندگان ارتباطی ندارد و وظیفه ما است که آن‌ها را پیگیری کنیم.

او افزود: اینکه وظایف را به یکدیگر پاس می‌دهیم و سازمان‌ها اعلام می‌کنند که این به ما مربوط نیست و در وظیفه سازمان دیگری است اشتباه است و باید پیگیری شود.

اسلامی یادآور شد: در طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود ۱۰۰ هزار واحد آن مربوط به بنیاد مسکن، ۱۰۰ هزار واحد آن مربوط به بازآفرینی شهری و ۲۰۰ هزار واحد آن در اختیار شهر‌های جدید است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نهضت خانه‌سازی باید انجام شود گفت: چه انبوه سازان بیایند چه نیایند ما این طرح را اجرایی خواهیم کرد و خودشان سراغ شرکت‌های انبوه سازی خوش نام می‌روند.


او گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با تمام قوا آمده است و شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن، بنیاد مستضعفان و شرکت‌های تابعه‌ی بنیاد مسکن به این طرح آمده‌اند و این کار شروع شده است.

اسلامی اظهار کرد: فاز دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بعد از انتخابات شروع می‌شود و این مهم‌ترین اقدام در این زمینه به شمار می‌رود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نظام مهندسی کشور باید هر چه سریع‌تر نقشه‌ها را تحویل دهد و تخفیفات مناسبی در تعرفه‌های نظام مهندسی به ما بدهد.

او اظهار کرد: بازار تعهدی مصالح ساختمانی هم ایجاد شده که این خود می‌تواند در زمینه تأمین مصالح ساختمانی به ما کمک بکند.

اسلامی گفت: بانک مسکن هم باید تسهیلات مربوط به طرح اقدام ملی مسکن را هر چه سریع‌تر به متقاضیان ارائه دهد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: هر چقدر از سنتی سازی فاصله بگیریم قیمت تمام شده مصالح ساختمانی ارزان‌تر می‌شود و باید صنعتی سازی را در این حوزه تقویت کنیم.

برچسب ها: ثبت نام ، مرحله دوم ، مسکن ملی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی طرح اقدام ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی خانه دار شدن مردم مصالح ساختمانی هزار واحد آن مرحله دوم مسکن مهر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قضائی در انتظار عاملان خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: خریداران و فروشندگان و همچنین واسطه‌های بازار مسکن و مشاوران املاک در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی منتظر عواقب و اقدامات قضائی باشند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، وهاب میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قزوین با بیان اینکه هر نوع معامله خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است، اظهار کرد: تا زمان تحویل واحد‌ها به متقاضیان، هر نوع اقدام برای خرید و فروش این واحدها، غیرقانونی است.

وی افزود: خریداران و فروشندگان و همچنین واسطه‌های بازار مسکن و مشاوران املاک در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی منتظر عواقب و اقدامات قضائی باشند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت: بر حسب گزارش‌های واصله مردمی و مراجع نظارتی برخی اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند که ضمن هشدار به آن‌ها اعلام می‌شود هر نوع خرید و فروش این امتیاز دولتی غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد، این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت می‌گیرد لذا افراد باید توجه داشته باشند هر ایرانی تنها یک‌بار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.

میزانی افزود: این در حالی است که با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش‌فروش ساختمان و ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است و رسانه‌ها هم باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • جزییات دستگیری یک صهیونیست در مالزی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • ممنوعیت معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین
  • اقدامات قضائی در انتظار عاملان خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی