Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@15:03:54 GMT

۲۰ راه برای کنترل آنی خشم، بداخلاقی و عصبانیت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۵۸۶۵

۲۰ راه برای کنترل آنی خشم، بداخلاقی و عصبانیت

هنگامی که قطار صبحگاهیتان به تعویق می‌افتد خون جلوی چشمتان را می‌گیرد؟ هنگامی که روز سختی را در محل کار دارید، احساس خستگی می‌کنید؟ خشم، احساسی طبیعی و سالم است، اما اغلب می‌تواند باعث بروز مشکلات در زندگی شما شود.
با مطالعه این بخش از نمناک با ۲۰ راه برای کمک به مقابله با خلق و خوی خود را هنگامی که برافروخته هستید آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای کنترل خشم و عصبانیت و بد اخلاقی خود
۱. کمی زمان به خود بدهید:

اگر احساس خستگی رفته رفته افزایش می‌یابد، خودتان را کاملا از وضعیتی که در آن هستید دور کنید. یک نفس عمیق بکشید و به آرامی تا ده شماره بشمرید این روش اغلب مردم را آرام می‌کند و آن‌ها را از شیوه‌ای غلط واکنش نشان می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید مشکلات خود را حل کنید تا اینکه به مبارزه ادامه دهید.

۲. خشم خود را به زور سرکوب نکنید:

اغلب مردم با یک چیز ناامید می‌شوند و در نهایت خشم را با خود نگه می‌دارند، مدت‌ها پس از گذراندن دلیل واقعی. اگر قبل از اینکه به خانه برسید، کار خود را دوست ندارید، به ورزشگاه یا کتابخانه بروید کمی وقت بگذارید تا از خشم گذر کنید تا بقیه روزتان از بین نرود.

۳. یک دفتر یادداشت روزانه برای خود داشته باشید:

سعی کنید در یک دفترچه برای روحیه خود در طول دو هفته یادداشت بنویسید. مراقب زمان‌هایی باشید که دچار تشدید عصبانیت شده اید، و زمانی سعی کنید آرام باشید. نوشتن آنچه که اتفاق افتاده است برای خلق و خوی شما، چگونگی برخورد با خشم خود و نحوه واکنش مردم به شما کمک خواهد کرد.

۴. تکنیک‌های آرامش را تمرین کنید:
هنگامی که عصبانی می‌شوید، سعی کنید جایی را که احساس خوشحالی و آرامش می‌کنید تجسم کنید، نفس عمیق بکشید و یک کلمه یا عبارت خوشایند را در ذهن خود تکرار کنید، همانطور که مکان را پیش بینی می‌کنید. تکرار کنید و مکان را تجسم کنید، تا زمانی که احساس می‌کنید کنترل خشم خود را در دست دارید.

۵. پیاده روی کنید:
ورزش به خودی خود می‌تواند یک برطرف کننده‌ی استرس بزرگ باشد، زیرا بدن اندورفین را به هنگام راه رفتن آزاد می‌کند. خودتان را از وضعیتی که به شما تحمیل شده است، خارج کنید، پیاده روی کنید و فرصتی برای پاکسازی ذهن خود و به دست آوردن دیدگاه‌های جدید بگیرید؛ هنگامی که احساس می‌کنید آماده برای مقابله با این وضعیت هستید، به منزل برگردید.

۶. درکلاسی که لذت می‌برید، شرکت کنید:

سعی کنید به یک کلاس پیوندی که در آن شما فرصتی برای خنثی کردن و ابراز خشم خود را از طریق روش دیگری خواهید داشت، بروید، کلاس‌های ورزشی، تئاتر و نمایش همه راه‌های عالی برای رها کردن تنش و ایجاد محیط آرام و شاد هستند.

۷. ذهنیت خود را تغییر دهید:
گاهی اوقات افراد با داشتن یک چشم انداز منفی، می‌توانند یک مکالمه استرس زا را بیشتر دچار استرس کنند، گاهی اوقات حق دارید آزرده باشید، اما همیشه سعی کنید از یک دیدگاه دیگر به این مسئله نگاه کنید.

اغلب افکار بدبینانه می‌توانند باعث شوند همه چیز بدتر از آنچه تصور می‌کنید، باشد؛ سعی کنید از خودتان بپرسید که آیا بدبین، خوش بین و یا واقع بین هستید.

۸. فکر کردن به یک خاطره‌ی خنده دار:
اگر یک روز طولانی و پرتحرک داشته باشید، هر چیزی از خانه گرفته تا رفت و آمد تا هنگام شب می‌تواند باعث خشمتان شود. هنگامی که احساس می‌کنید که تمرکز و خشم شما بر روی چیزی کوچک است، به یک خاطره خنده دار فکر کنید و آرامش خود را با خانواده یا دوستان خود حفظ کنید. به یاد بیاورید که این موقت است وچند ساعت دیگر حتی مهم هم نیست.

۹. در مورد اینکه چه احساسی دارید، صحبت کنید:
اگر بیشتر با یک شخص درگیر می‌شوید، سعی کنید با وی صحبت کنید تا به شما کمک کند. اگر شریک زندگیتان تمیزکاری خانه را نادیده میگیرد، بگو:"من ناراحت هستم، باید هر شب خانه را خودم تمیز کنم"، به جای اینکه "هرگز خونه رو تمیز نمیکنی ".

به جای اینکه احساساتتان را در مورد دیگران کنار بگذارید، در مورد احساساتتان بحث کنید. آن‌ها خشم شما را متوقف خواهند کرد و به جای آن سعی در کمک خواهند داشت.

۱۰. کینه نورزید:

وقت خود را در مورد رویداد‌هایی که شدید و غیر قابل تغییر هستند، تلف نکنید. این امر زندگی شما را روز به روز سخت‌تر می‌کند، و به احتمال زیاد افرادی که احساس خشم می‌کنند، حتی در مورد مسئله فکرهم نمی‌کنند. استدلال‌های قدیمی را خرد کنید و تمرکز کنید تا خودتان را خوشحال کنید.

۱۱. گوش دادن به موسیقی در طول زمان استرس:
اگر از مسیر محل کارتان نفرت دارید، MP۳ پلیر به همراه آورده و به آلبوم مورد علاقه خود گوش کنید، تا زمانی که وارد شوید، اگر از مسیر محل کارتان متنفر نیستید هم، یک آلبوم خوش انرژی برای گوش دادن خود دانلود کنید.

اگر با خلق و خوی خود مشکلی داشته باشید، انجام وظایفی که شما از آن‌ها متنفر هستید، می‌تواند این حساسیت شما را تشدید و شما را در تمام طول روز با خشم همراهی کند. گوش دادن به موسیقی درحالی که شما انجام وظیفه ناخوشایندی دارید، می‌تواند به کاهش و جلوگیری از هر گونه احساس خشم کمک کند.

۱۲. راه حلی را شناسایی کنید:
اگر تمایل دارید که در همان حالات عصبانی باشید، بار‌ها و بار‌ها به طور خاص همان روش‌های ابراز خشم همیشگی را تکرار کنید. اگر از وضعیت اتاق فرزند نوجوان خود ناراحت هستید، در اتاق وی را ببندید، اگر شریک شما هرگز، زمانی که نیاز به صحبت با وی دارید، با شما ارتباطی برقرار نمی‌کند این مشکل را حل کنید سعی کنید به خودتان یادآوری کنید که ابراز خشم، راه حل نیست.

۱۳. پیدا کردن دلایل:

اگر در مورد محیط زیست و یا سیاست، خشم شما افزایش می‌یابد، در حالی که مردم در مورد این مسائل بحث می‌کنند، از گفتگو در این موارد خودداری کنید. اگر مکان‌های شلوغ را دوست ندارید، تمام وقت خود را صرف آرامش کنید. اگر چیز‌های خاصی خشم شما را تشدید می‌کند، از آن‌ها اجتناب کنید یا آن‌ها را به طور کامل برای زندگی آرام‌تر حذف کنید.

۱۴. در طول روز، آلارم تنظیم کنید:
اگر خشم خود را اغلب در حالی که در محل کار هستید، نمی‌توانید مهار کنید در طول روز چندین آلارم بر روی تلفن خود تنظیم کنید. هنگامی که زنگ هشدار می‌زند، یک دقیقه به خودتان بیایید.

در طول این مدت فکر کنید که چگونه احساس می‌کنید و به چه دلیل این احساس را دارید. اگر احساسات منفی‌ای دارید، به آن‌ها پاسخ دهید، بدانید مجبور نیستید بیشتر وقت خود را در مورد آن صرف کنید. بعد از یک دقیقه، دوباره کار‌های خود را دسته بندی کنید و به کار خود ادامه دهید.

۱۵. از رایحه‌های آرام بخش استفاده کنید:
اگر منزل یا یک اتاق دارید که اغلب در آنجا احساس آرامش می‌کنید، عطر‌هایی را که برای اتاقتان دوست دارید، مانند:عصاره‌ی اسطوخدوس، خریداری کنید. هنگامی که در اتاق هستید، عطر آن را با احساس آرامش و فضا در آمیخته و اگر با پارچه یا دستمال کوچک معطر نیز همراه خود داشته باشید، می‌توانید بعد‌ها در موقعیت‌های استرس زا، از آن استفاده کنید تا به آرامش برسید.

۱۶. لبخند:

هنگامی که خشمتان قلیان می‌کند، آخرین چیزی که بیشتر مردم می‌توانند انجام دهند لبخند است؛ با این حال، لبخند زدن واکنش استرسی بدن شما را، در حالی که احساس خشم را تضعیف می‌کند، کاهش می‌دهد.

۱۷. حرکات کششی صبحگاهی:
صبح ها، اکثر مردم تمایل دارند بیدار شوند، آلارم را خاموش کرده و به حمام بروند. با این حال، اگر احساس خشم صبحگاهی کوتاه دارید و فردی صبحگاهی نیستید، هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، حرکات کششی انجام دهید، این امر چند دقیقه قبل از آماده شدن زمان می‌دهد، و برای عضلات شما مناسب است، و می‌تواند خیلی آرام کننده باشد.

۱۸. به محیط اطرافتان نگاهی بیندازید:
سعی کنید محیط اطراف خود را تغییر دهید، اگر به طور منظم در همان مکان‌های خشم هستید. اگر احساس می‌کنید که احساس خستگی شما در یک مکان خاص مانند محل کار یا باشگاه افزایش می‌یابد، این سؤالات را بپرسید.

آیا آدم‌های اینجا را دوست دارم؟ آیا خوشحالم که اینجا هستم؟ اگر پاسخی نباشد، ممکن است که شما نیاز به پیدا کردن یک مکان جدید، جایی که احساس می‌کنید کم تنش‌تر است، نیاز دارید.

۱۹. جایی را پیدا کن که می‌توانی در آنجا تنها باشی:

اگر مکان خاصی را بسیار تنش زا میدانید و زمانی که در آنجا هستید، مرتبا خشم خود را در حال افزایش میبینید، یک مکانی پیدا کنید که می‌توانید برای چند دقیقه کاملا به تنهایی در آنجا سپری کنید. حتی اگر یک توالت یا یک راهرو خالی باشد، حتی تنها یک دقیقه می‌تواند زمان کافی برای آرام کردنتان باشد.

۲۰. بدانید چه وقت به کمک نیاز دارید
کنترل خشم می‌تواند یک مسئله واقعی برای بسیاری از مردم باشد؛ اگر به طور مرتب احساس می‌کنید که نمی‌توانید خشم خود را کنترل کنید، و به اعتقادتان بخش بزرگی از زندگی شما است که نمی‌توانید کنترل کنید، به دنبال کمک حرفه‌ای باشید، تا بتوانید کنترل احساسات خود را دوباره به دست آورید.


  منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عصبانیت کنترل خشم پارسی خبر احساس می کنید احساس می کنید افزایش می یابد داشته باشید احساس خستگی تکرار کنید خشم خود وقت خود زندگی شما ابراز خشم احساس خشم کنترل خشم اگر احساس خلق و خوی سعی کنید گوش دادن یک دقیقه خشم شما یک مکان طول روز محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت و اعتراض شدید کریستیانو رونالدو به داور چهارم پس از باخت پرتغال مقابل اسلوونی / فیلم

اسلوونی در شبی که کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش کم فروغ ظاهر شدند، توانست نوار 11 پیروزی متوالی سلسائوی اروپا را پاره کند.

دانلود (1.5MB)

دیگر خبرها

  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • عصبانیت شدید رونالدو بعد بازی با اسلوونی (فیلم)
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • عصبانیت و اعتراض شدید کریستیانو رونالدو به داور چهارم پس از باخت پرتغال مقابل اسلوونی / فیلم
  • عصبانیت رژیم کودک کش صهیونیستی از مقاومت مردم غزه + فیلم
  • گردن‌درد را با این تمرین‌های ساده در خانه درمان کنید
  • چند اسب اینجا می‌بینید؟
  • اگر از سوسک وحشت دارید، این خبر را نخوانید
  • اگر این نشانه‌ها را دارید بسیار شخصیت قوی دارید
  • راهکار‌هایی برای جلوگیری از افت کیفیت چغندر