Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بیرجند گفت: هر کاندیدایی که به مناظرات دانشجویی دعوت نشود، فارغ از نقض صریح ماده ۵۹ قانون انتخابات، از جهت عدم احقاق حقوق سایر کاندیدا‌ها می‌تواند طرح شکایت کند.

علی ناصری، فرماندار بیرجند در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه گفته می‌شود در سایر دانشگاه‌ها در کشور کاندیدا‌ها حضور پیدا می‌کنند، گفت: همه اگر خلاف قانون رفتار کنند، دلیلی بر رفتار خلاف قانون ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کسی مناظره را ممنوع نکرده، اگر در مکان دیگری غیر از اماکن دولتی که دانشگاه هم شامل آن است، انجام شود، متولی مشخص داشته باشد و تعهدات لازم برای ایجاد فرصت برابر برای همه کاندیدا‌ها و رعایت نظم جلسه را بدهد، قطعاً برنامه انجام می‌شود.

ناصری بیان کرد: در روز‌های گذشته دو مناظره در مسجد صدیقه طاهره (س) و هتل کوهستان را مجوز دادیم. هیچ مشکل و مانعی هم نبود؛ بنابراین نباید فرافکنی و اتهام زنی و طرح مساله حمایت از کاندیدای خاص مطرح شود، چرا که نه تنها اجازه چنین چیزی وجود ندارد، بلکه جرم است و قطعا مطرح کنندگان این شبهه و توهین به عوامل اجرایی انتخابات، باید پاسخگو باشند.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: مجموعه فرمانداری در هیچ زمانی خلاف قانون و اصل بی طرفی عمل نکرده و رفتار نخواهد کرد؛ لذا سعی نشود یک مطالبه و شبهه طراحی و براساس آن موج سواری شود که از اساس مطالبه خلاف متن صریح ماده ۵۹ قانون انتخابات است.

وی به اظهارات مختلف درباره نامه وزارت علوم مبنی بر اجازه برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این نامه اگر وجود هم داشته باشد، با قانون انتخابات که وزارت کشور مسئول اجرای آن است، منافات دارد و هیچ دستگاه و سازمانی بر اساس ماده ۲۵ قانون انتخابات و تبصره ذیل آن حق دخالت در امر انتخابات را ندارد، بر فرض امکان صدور مجوز برای محل برگزاری، هر کاندیدایی که به این مناظرات دعوت نشود، اگر اعلام تخلف و جرم کند، فارغ از نقض صریح ماده ۵۹ قانون انتخابات توسط برگزارکنندگان برنامه و مدیران دانشگاه، کسی برای آنان پاسخی نخواهد داشت.

ناصری تصریح کرد: ضمن اینکه فرمانداری برای تصمیمات خود قانون انتخابات و نظر هیات محترم نظارت بر انتخابات را ملاک عمل و فصل الخطاب می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرماندار بیرجند انتخابات مجلس لغو مناظره انتخاباتی فرماندار بیرجند دانشگاه ها خلاف قانون کاندیدا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

مرتضی ولی پوری گفت: در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، تاکنون حدود ۲۸ جلسه ستاد انتخاباتی استان برگزار شده است. همچنین قریب به ۱۷ هزار نفر عوامل اجرا، نظارت، نماینده، فرماندار و همکاران نیروی انتظامی دخیل در انتخابات و ‌مجری انتخابات این دوره هستند.

وی افزود: بر اساس چهار مولفه‌ای که مقام معظم رهبری پیرامون مشارکت امنیت، سلامت و رقابت انتخابات در سال گذشته مؤکدا مطرح کردند، دستورات ایشان را نصب العین قرار داده و موضوعات مربوط به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را در شهرستان کرج رصد کرده‌ایم.

وی افزود: اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و مظهر اراده مردم و یک رویداد سیاسی اجتماعی در سطح کشور است. علاوه بر مشارکت همگانی، همه اصحاب رسانه به عنوان عوامل اجرایی این رویداد بزرگ مسئولیت دارند که در راستای تشویق و تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات مشارکت کنند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس تاکید کرد: اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده و جلسات متعدد و مختلفی با گروه‌های سیاسی، احزاب و جریانات، سمن‌ها، اقشار مختلف، با حضور اصحاب رسانه برگزار شده و جلسات دیگری هم برگزار خواهد شد.

ولی پوری در ادامه با بیان اینکه در این مرحله هم از آمادگی کامل برخوردار هستیم، گفت: در این راستا عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را کسب کرده و همچنان آموزش‌های لازم را خواهند دید. فرمانداران و بخشداران استان هم جلسه لازم و هیأت اجرایی را تشکیل داده و برای برگزاری انتخابات آماده هستند، همچنین عوامل اجرایی سر صندوق‌های رأی هم آماده برگزاری انتخابات با شور و نشاط هستند.

وی بیان کرد: مرحله دوم صرفا در حوزه انتخابی کرج، فردیس اشتهارد برگزار خواهد شد و رقابت برای انتخابات یک نفر خواهد بود. تعداد حوزه‌ها در شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و نیز بخش پلنگ آباد، مشکین دشت و آسارا تا کنون بر اساس آنچه که هیأت‌های اجرایی و نظارت بنا بر تشخیص تعیین کرده‌اند تعداد ۸۷۶ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تصویب و تعیین شده است که ۶۶۹ شعبه متعلق به کرج و ۱۵۹ فردیس و هشت شعبه اشتهارد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: کد دو رقمی به دو نامزد انتخاباتی این دوره اختصاص داده شده و روز ۱۱ اردیبهشت اسامی نامزدهای انتخاباتی در قالب آگهی توسط فرماندار محترم منتشر خواهد شد. مدت مجاز تبلیغات به مدت هفت روز از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت است و نامزدهای انتخاباتی تبلیغات خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقطه حائز اهمیت توجه به مفاد ماده ۷۴ قانون انتخابات است که دو نامزد انتخاباتی می‌توانند از فضاهای اداری مثل سالن‌ها و فضاهایی که امکان برگزاری جلسه داشته باشند، استفاده کنند و امکانات با هماهنگی قبلی برای تبلیغات آنها فراهم‌ خواهد شد.

وی درباره اینکه رای گیری به چه صورت انجام خواهد شد، گفت: ضمن اینکه برای رأی گیری به صورت الکترونیکی به ویژه در کرج این آمادگی وجود داشت، اما این تشخیص با وزارت کشور بود و دستوری مبنی بر اخذ رأی به این شیوه اعلام نشد. لذا به صورت نیمه الکترونیکی انتخابات و رأی گیری برگزار خواهد شد.

ولی پوری گفت: افرادی که قبلاً در حوزه انتخابیه کرج رأی داده‌اند می‌توانند مجددا در این دوره از انتخابات شرکت کنند. افرادی که هیچ رأیی نداده‌اند در سراسر کشور می‌توانند رأی دهند. مدارکی که برای اخذ رأی نیاز است کارت ملی یا شناسنامه یا کارت پایان خدمت یا گذرنامه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بیان کرد: در این راستا با توجه به مشارکت و تلاش اصحاب رسانه از تعدادی از مدیران مسئول تجلیل و از خبرنگاران هم در دو مرحله به پاس زحمات آنها تحلیل خواهد شد. امیدواریم همانطور که انصافا در مرحله اول انتخابات زحمت کشیدند، در این مرحله هم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

ولی پوری در ادامه گفت: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند. همانطور که در جلسات متعدد مطرح شده انتخابات متعلق به گروه و دستگاه خاصی نیست، مؤید این ادعا هم ترکیب و تشکیل هیأت‌های اجرایی و نظارت است. همانطور که از رأی مردم در مرحله اول صیانت شد، در مرحله دوم هم از آراء مردمی صیانت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند