Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس هیات عامل ایمیدرو از اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال 99 خبر داد.

به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در جلسه رفع چالش های فرآروی توسعه صنعت گوهر سنگ با اشاره به نقشه راه صنعت گوهر سنگ، اظهار داشت: در استراتژی های تدوین شده، ضرورت های این حوزه شامل تشکیل بازارچه، صادرات، مرکز آموزشی، ریسک ها، تجهیز معادن، استانداردهای آموزشی، ارتباطات، ذی‌نفعان، تسهیلات و غیره برای تعیین نقشه راه نهایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: نقشه راه صنعت گوهر سنگ برای 2 دوره زمانی (1399 تا 1405 و 1405 تا 1410) تدوین می شود و در دوره نخست، اصلاح ساختار کلان صنعت، توسعه زیرساخت ها و بهبود فضای کسب و کار، توسعه منابع تامین سنگ خام و توسعه مدیریت و منابع انسانی انجام خواهد شد.
غریب پور اظهار داشت: بر اساس نقشه راه در دوره دوم، توسعه سرمایه گذاری و تولید و توسعه بازار داخلی، منطقه‌ای و جهانی پیگیری خواهد شد. همچنین در نقشه راه، ایجاد شورای عالی گوهر سنگ و تاسیس خانه گوهر ایران برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: این صنعت، با هزینه کم (حدود 10 تا 12 میلیون تومان) می تواند اشتغال مناسبی در کشور ایجاد کند و نیاز به زمان و مکان خاصی ندارد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برگزاری گردهمایی واکاوی چالش ها و راهکارهای توسعه هنر صنعت گوهر سنگ‌ها در 14 اسفند امسال گفت: برنامه ریزی های لازم برای این منظور با همکاری ایمیدرو، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و خانه معدن انجام شده است.
وی ادامه داد: در این گردهمایی ضمن ارائه گزارش توسط 4 کمیته تخصصی تعریف شده، استراتژی و برنامه‌های عملیاتی به روز رسانی شده در این صنعت، راهکارهای علمی و عملی ارائه خواهد شد.
غریب پور خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی، همچنین رئیس کنفدراسیون جهانی جواهرات (CIBJO) به صورت وبینار (webinar) در همایش شرکت خواهد کرد و قرار است 10 سوال کلیدی در حوزه صنعت گوهر سنگ ها و جواهرات از وی پرسیده و پاسخ او به عنوان راهکار ارائه شود.   فارس برچسب ها: ایمیدرو ، صنعت گوهر سنگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایمیدرو غریب پور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی

امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت مشارکت مردم در بخش کشاورزی گفت: مشارکت مردم در بخش کشاورزی برای رشد و توسعه صنعت ضروری است. زمانی که افراد برای راه اندازی کسب و کار خود و سرمایه گذاری در تولیدات کشاورزی توانمند شوند، منجر به افزایش بهره وری، نوآوری و رشد اقتصادی می شود. با رفع موانع راه اندازی کسب و کار در صنعت دامپروری، افراد بیشتری برای ورود به این بخش تشویق می شوند و در موفقیت آن سهیم می شوند.

وی با اشاره به نقش محدودیت ها و حرایم بهداشتی در صنعت دامداری گفت: هدف سازمان دامپزشکی با اعمال محدودیت های بهداشتی برای ورود و فعالیت مشاغل در صنعت دامپروری، جلوگیری از شیوع بیماری ها و حفظ سلامت حیوانات است. با این حال، این محدودیت ها همچنین می تواند به عنوان یک مانع برای افرادی که می خواهند کسب و کار خود را در این بخش راه اندازی کنند، عمل کند.

این کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت اصلاح و کاهش حرایم بهداشتی گفت: این در حالی است که فناوری کنترل بیماری‌های دامی در جهان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و برای تسهیل در رشد بخش کشاورزی، همگامی با این پیشرفت‌ها برای ایران ضروری است و باید حرایم بهداشتی که چند ده سال بدون هیچ تغییری بوده است؛ با تکنولوژی روز به روز شود. با اصلاح و کاهش حرایم بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی، می توانیم فضای مساعدتری را برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در صنعت دام ایجاد کنیم که نه تنها افراد بیشتری را تشویق می کند تا کسب و کار خود را در این بخش راه اندازی کنند، بلکه منجر به افزایش بهره وری، نوآوری و رشد اقتصادی می شود.

وی با اشاره به مزایای حذف محدودیت ها و حرایم بهداشتی گفت: حذف محدودیت ها و حرایم بهداشتی در صنعت دامداری مزایای متعددی دارد. اول از همه، به افراد بیشتری اجازه می دهد وارد این بخش شده و کسب و کار خود را راه اندازی کنند، که منجر به افزایش رقابت، نوآوری و سرمایه گذاری می شود. این در نهایت منجر به یک صنعت کشاورزی پویاتر و پر رونق می شود که به طور قابل توجهی به اقتصاد کشور کمک می کند. علاوه بر این، با اصلاح حرایم بهداشتی، به سمت پذیرش فناوری‌های مدرن برای کنترل بیماری‌های دامی، تضمین سلامت و ایمنی دام و در عین حال از رشد این بخش با کاهش موانع پیش روی تولید حرکت خواهیم کرد حمایت کند. از همین رو دولت با فراهم کردن فرصت‌های بیشتر برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، می‌تواند به رشد اقتصادی، ایجاد شغل و کاهش فقر در مناطق روستایی کمک کند.

اقبالی  گفت: محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی اعمال‌شده از سوی سازمان دامپزشکی در ایران به‌عنوان مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و مانع رشد و توسعه بخش کشاورزی است. با اصلاح این محدودیت ها و اتخاذ فناوری های مدرن برای کنترل بیماری های دامی، دولت می تواند محیط مساعدتری را برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کند. حذف محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی، افراد را قادر می‌سازد تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی و توسعه دهند که منجر به افزایش بهره‌وری، نوآوری و رشد اقتصادی می‌شود. همچنین به ایران کمک می کند تا با پیشرفت های جهانی در فناوری کشاورزی همگام شود و رقابت خود را در بازار بین المللی حفظ کند و مشارکت مردم در جهش تولید را تسهیل کنند.

دیگر خبرها

  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • فیلم «‌مصلحت»؛ برداشتی «لاکاتوش»ی از مفهوم مصلحت
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد