Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر شوکت (رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران ساختمانی سراسر کشور) در ارتباط با شرکت کارگران ساختمانی در انتخابات مجلس و دغدغه‌های آنها به خبرنگار ایلنا گفت: تنها سه نفر از نمایندگان مجلس بودند که کنار کارگران ساختمانی تمام ‌قد ایستادند و  بیشترین کمک را به تسهیلِ بیمه کارگران ساختمانی کردند: محجوب، مصری و قاضی‌پور؛ زمانی که در سال ۸۶، اولین جلسه را در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی در خانه کارگر برگزار کردیم، در کل کشور فقط پنج انجمن صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با کمک و راهنمایی این سه نماینده مجلس، به خصوص راهنمایی‌های ارزشمند آقای محجوب، آن پنج انجمنِ سال ۸۶، تبدیل به ۴۲۰ انجمن در سراسر کشور شده است؛ یعنی کارگر ساختمانی که زمانی ضعیف‌ترین صنف کارگری کشور بود، با کمک این نمایندگان مجلس، امروز صاحب بزرگترین‌ترین تشکل کارگری کشور، از حیث تعداد و پراکندگی شده است. یعنی امروز در ۹۵ شهرستان‌  کشور، کارگران ساختمانی دارای انجمن صنفی هستند و این پراکندگی و گستردگی را هیچ گروه دیگری از کارگران کشور ندارند.

شوکت با بیان اینکه امروز حدود یک میلیون کارگر، عضو این انجمن‌های صنفی هستند، افزود: ما کارگران ساختمانی با کمک همان سه نماینده، توانستیم سه قانون مفید از مجلس بگیریم؛ اول، قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی، دوم قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی که سال ۹۰  با هدف رفع مشکلات بیمه کارگران ساختمانی و کاستن از سوءاستفاده‌ها، در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که همین سامانه‌ی پالایش کارگران ساختمانی، مصوب کارگروه رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی است و در نهایت، ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که آیین‌نامه‌ی اجرایی آن چند سالی است در وزارت کار  معطل مانده است و هنوز برای تصویب به هیات دولت نرفته است.

سه قانون مفید در مجلس

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ادامه می‌دهد: این سه قانون را با همت این سه نماینده از مجلس شورای اسلامی گرفتیم و اکنون ما کارگران ساختمانی بزرگترین تشکیلات کارگری کشور را داریم. علاوه بر بحث بیمه که هم‌اکنون ۹۰۰ هزار خانواده کارگران ساختمانی کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، دوره‌های حوادث کار را انجمن‌های صنفی ساختمان سراسر کشور با هدف کاستن از نرخ حوادث کار شروع کرده‌اند.

شوکت به عنوان عضو هیات موسس کانون عالی کارگران ساختمانی کشور تاکید می‌کند: وظیفه داریم از همه کارگران ساختمانی شهر تهران بخواهیم از علیرضا محجوب در انتخابات مجلس حمایت کنند چراکه اگر نمایندگان بیشتری مانند محجوب در مجلس داشته باشیم، کارگران این امید را خواهند داشت که مسائل مربوط به روابط کار و تامین اجتماعی بیشتر و بهتر پیگیری شود. فقدان و عدم حضور چنین نمایندگانی در مجلس، مطمئناً ضربات زیادی به کارگران وارد می‌کند. ما شاهد هستیم که هر ماه طرح‌های زیادی بر علیه جامعه‌ی کارگری و سازمان تامین اجتماعی در مجلس طرح می‌شود و افرادی که جلوی این طرح‌ها و طراحان آنها سینه سپر می‌‌کنند، قطعاً برای جامعه‌ی کارگری ارزشمند هستند.

وی ادامه می‌دهد: مشابه خواهشی که از کارگران تهرانی برای حمایت از محجوب داریم، از کارگران استان‌های دیگر برای حمایت از کاندیداهایی که از کارگران دفاع می‌کنند را داریم. ما کارگران باید از نمایندگانی که از ما همیشه حمایت کرده‌اند، پشتیبانی کنیم. ما به نوعی مدیون این نمایندگان هستیم هرچند این نمایندگان همیشه اعلام کرده‌اند که هرچه کرده‌اند، فقط وظیفه بوده است و دینی بر گردن کارگران ندارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمه کارگران ساختمانی کارگران ساختمانی علیرضا محجوب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیمه کارگران ساختمانی کارگران ساختمانی تامین اجتماعی سه قانون مفید کارگری کشور سه نماینده ما کارگران سراسر کشور سال ۸۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده است اما جداول تخصیص اعلام شده است و این تخصیص نیز با قیودی همراه است؛ در این شرایط چطور می‌شود توسعه متوازن را در مجموعه‌های مختلف کشور توقع داشته باشیم؟

وی افزود: از ریاست مجلس می‌خواهیم که به سازمان برنامه و دولت تذکر دهد که به قانون عمل کند و نه آنکه احساسی عمل کند و هر آنچه که خودش می‌خواهد را در قالب مصوبات سفر یا مباحث دیگر کشور را اداره کند؛ این کار به نوعی زیر سوال بردن کار بنیادین مجلس است. رییس مجلس در این زمینه به سازمان برنامه تذکر دهد و اگرنه موجب تضییع حقوق بسیاری از شهرستان‌های محروم و مظلوم می‌شوند.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با انتقاد از تورم و گرانی نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جاری، خواستار پیگیری وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ساری گفت: حتماً با سازمان برنامه صحبت می‌کنیم که طبیعتاً برای سال جاری جداولی که در مرحله دوم بند ب ماده ۱۸۲ طی هفته آینده در صحن مجلس تصویب خواهد شد، مبنا قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر تخصیصی داده‌شده نیز علی‌الحساب است

دیگر خبرها

  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد