Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی از افتتاح اولین مجلس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی، دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور که در مرکز آموزشی و توانبخشی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ۶۲ دانش آموز منتخب از ۳۲استان کشور به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و در قالب مجلس واقعی و مجلس مجازی دانش‌آموزان استثنایی فعالیت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو دانش‌آموز از این مجلس نیز به انتخاب بقیه اعضاء جهت عضویت در مجلس کشوری دانش‌آموزان عادی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر مشارکت همه ابعاد در نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: بیشترین سازمان اداری و بالاترین تعداد کارمند در نظام اداری همه در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند، اما تعلیم و تربیت با نگاه صرف به سیستم رسمی و دولتی پیشرفت نخواهد کرد و نیاز به استفاده از مشارکت تمام ارکان وجود دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه موفق‌ترین نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا به سمت تمرکززدایی رفته‌اند، اظهار داشت: این نظام‌ها از بخشنامه‌گرایی و تصمیم‌گیری مرکزی کاسته‌اند و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده‌اند و در امر تعلیم و تربیت موفق‌تر عمل کرده‌اند.

حسینی بیان کرد: هر چه مشارکت همه اعضاء آموزش‌و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیاء، دستگاه‌ها، خیرین، آموزش استان‌ها و مناطق بیشتر باشد، آموزش‌و پرورش موفق‌تر خواهد بود. در آموزش و پرورش استثنایی،  برنامه تعلیم و تربیت از سمت مدرسه محوری به سمت کلاس محوری و فرد محوری سوق داده شده است و گسترش مدارس تلفیقی و فراگیر با داشتن  برنامه برای تک تک افراد از جمله برنامه‌های سازمان است.

وی تاکید کرد: : راه اندازی پارلمان مجازی معلمان، نظام تصمیم‌گیری از کف تا ستاد، پارلمان مشورتی اولیاء، مشارکت صاحب‌نظران در کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین المللی از جمله طرح‌های مشارکت‌جویانه در آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: هدف ما از مشارکت‌ها و طرح‌های مشارکت‌جویانه کمک به  تعلیم و تربیت آینده سازان است.   اساسی‌ترین رکن آموزش و پرورش دانش‌آموزان هستند و باید آنان در تمامی ارکان مشارکت داده شوند.

حسینی سه مدل مشارکت را مشارکت  تشریفاتی، محدود و واقعی ذکر کرد و افزود: بهترین نوع مشارکت، مشارکت واقعی تمامی ذی نفعان است که در تصمیم گیری‌ها مشارکت کرده و از آن بهره می برند.

معاون وزیر مشارکت واقعی را به انواع نمادین، مقطعی و نظام مند مستمر  تقسیم کرد و گفت: بهترین نوع مشارکت، مشارکت واقعی نظام‌مند است که در بستر زمان مستمر است.

وی افزود: مشارکت واقعی نظام مند، تقاضا محور است نه عرضه محور، این مشارکت با دانش آموزان است و نه برای دانش آموزان و نظام مند و تشکیلاتی است نه پراکنده. مشارکت دانش آموزان در مجلس دانش آموزی مشارکت واقعی نظام مند و مستمر است و مجلس دانش آموزی باید دنبال چنین مشارکتی باشد.

حسینی در ادامه گفت: بسته تحولی در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه، بسته تحولی تلفیقی - فراگیر و مناسب‌سازی در تمامی ابعاد دانش‌آموزان عادی، والدین، کتب، اولیاء، فضا آموزشی، تجهیزات و نگرش جامعه در حوزه استثنایی در حال تدوین و اجراست.

وی در پایان اظهار داشت: ایجاد سالن‌های ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ای، راه اندازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اتاق‌های بازی و کلاس‌های موضوعی از جمله برنامه‌های در دست اجرا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیازهای کشور دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور سازمان آموزش و پرورش استثنایی رئیس سازمان آموزش و پرورش مجلس دانش آموزی تعلیم و تربیت تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی

به گزارش همشهری آنلاین، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در ۳ سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول | ارائه نمونه سوالات به دانش‌آموزان از هفته آتی

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اگر دانش‌آموزی حداکثر در ۴ عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

کد خبر 845092 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس امتحان - امتحانات دانش آموز

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی