Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع بسیجیان خراسان رضوی به مناسبت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانه ای صادر کرد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی، مجمع بسیجیان خراسان رضوی به مناسبت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانه ای صادر و طی آن از مردم برای شرکت در این انتخابات دعوت به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

مجلس است که اساس یک کشور را به صلاح می‌کشد، یا اساس یک کشور را به فساد می‌برد. (حضرت امام خمینی (ره))

هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است باید در پی صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی و ایرانیان بار دیگر به منظر ظهور برسد. (حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی))

انقلاب اسلامی ایران باتأکید براسلام و تعالیم مکتب فروزان تشیع، نه تنها در ریشه ها، بلکه در اهداف و پایبندی به آرمان ها، انقلابی منحصر به فرد به شمار می رود و باید گفت که این انقلاب بزرگترین و تأثیر گذارترین رویداد جهان معاصر می باشد. انقلابی با ویژگی هایی بدیع همچون: اسلامیت، مردم سالاری دینی، وحدت همه آحاد مردم، روحیه ایثار و شهادت طلبی، استقلال طلبی، آزادی خواهی، سازش ناپذیری و عدم وابستگی به قدرت های منطقه ای و بین المللی و رهبری بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(مدظله العالی) بدون  ذره ای عقب نشینی از مبانی، مسیر تکاملی و پیش رونده خود را از پیچ های خطرناک و بحران های بزرگ، باصلابت و اقتدار عبور داده و در مسیر نورانی تعالی، با درهم شکستن توطئه های ظالمانه استکبار و استمرار این راه عزتمند، میراث شکوهمندی را نصیب ملت خویش و جامعه بشری نموده که حفظ و پاسداشت آن تکلیف گران سنگی بر دوش همه حق طلبان و آزادگان است.

یکی از مهم ترین نماد های مردم سالاری دینی، انتخابات است. مشارکت سیاسی در فرایند انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان یک اصل مهم و پایدار در چهارچوب قانون اساسی ایران مورد توجه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت. تا آنجایی که براساس اصل ۶۲ قانون اساسی که میثاق ملی ما ایرانیان است آمده: مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که بطور مستقیم و بارأی مخفی  مردم انتخاب می شوند، تشکیل می گردد.

اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی تا آنجایی است که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل(ره) در وصیت نامه الهی سیاسی خود می فرماید: " وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخابات رئیس جمهوری و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان ... در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می شود... مراجع و علمای بزرگ تا طبقه ی بازاری و کشاورز کارگر و کارمند، همه و همه مشمول سرنوشت کشور می باشند. چه درنسل حاضر و چه در نسل های آتیه؛ و چه بسا در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. "

و همچنین امام خامنه ای(مدظله العالی)، نظام مردم سالاری دینی را بهترین و مناسب ترین و کارآمدترین روش حکومتی می دانند و در این زمینه تأکید کرده اند که نظام مردم سالاری دینی بهترین الگو و روش برای آگاهی دولت مردان نظام اسلامی از وظایف خود است.

انقلاب اسلامی در گام اول خود توانست الگویی کم نظیر از نظام مردم سالاری دینی را در بستری از رشد و فهم سیاسی آحاد جامعه در عرصه های انتخاباتی به دنیا معرفی کند و اکنون گام دوم اهمیت بیشتری دارد. در گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان دوران تمدن سازی اسلامی یاد کرده اند؛ باید مجلسی تمدن ساز شکل بگیرد.

مجمع عالی بسیجیان خراسان رضوی که برآمده از تمامی اقشار و به نمایندگی از بسیجیان تمامی مناطق و اقوام و مذاهب اسلامی استان می باشد، مواضع، دیدگاه ها و انتظارات خود را در آستانه انتخابات حساس و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸، به شرح ذیل اعلام می دارد :

۱- از جنبه سیاسی، انتخابات نشان دهنده ی آگاهی و شعور سیاسی مردم در یک جامعه و حساسیت آنها به نظامی است که در آن به سر می بردند. در بعد داخلی انتخابات اراده ملی را به معرض نمایش گذاشته و نشان می دهد که مردم از اتحاد و یکپارچگی و عزم ملی برخوردارند و در بعد خارجی نیز اقتدار ملی و شوکت سیاسی خودرا به جهانیان نشان می دهند و کشورهای دیگر براساس میزان آراء و حضور مردم در اموری که قوام دهنده ی یک نظام مدنی است، روابط خود را تنظیم می کنند. لذا از عموم مردم ولایی و شهید پرور استان خراسان رضوی از هر طیف و صنف و جناحی در خواست می شود تا در دوم اسفند ماه با حضور حداکثری خود در پای صندوق های آرا به تکلیف شرعی و انقلابی خود عمل نمایند.

۲- از کلیه نیروهای لشکری و کشوری اعم از وزارت کشور، نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج درخواست می شود تا با اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب، شرایط امن حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رأی فراهم نمایند.

۳- برهمه کاندیداهای محترم واجب است که براساس فرمایشات حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در طول تبلیغات انتخاباتی، اخلاق و ادب اسلامی را رعایت و از اهانت به سایر رقبای انتخاباتی که باعث بروز نزاع و تفرقه میان مردم می شود به شدت اجتناب نمایند.

۴- رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با توجه به اهمیت و جایگاه والای مجلس در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی درکشور و انجام امور نظارتی برسایر قوا و دستگاه ها، ویژگی های بسیار مهمی در جهت انتخاب نماینده اصلح، در سخنرانی ها و فرمایشات خودشان فرموده اند که جا دارد مردم فهیم و بصیر استان در انتخاب اصلح به این شاخص ها و توصیه ها توجه خاصی مبذول نمایند.

ویژگی های نماینده اصلح از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عبارتند از :

الف- تدین و تقوا

ب- توان مدیریتی

پ- تنفر از فساد

ث- حفظ عزت ملت

ج- یکی بودن شعار و عمل

د- اخلاق و احساس مسئولیت

ذ- مرزبندی روشن با دشمن

ر- ترجیح مصالح کلی برمصالح منطقه ای

ز- صبر و بصیرت

ه- ساده زیستی و پرهیز از اشراف گری

مجمع بسیجیان استان خراسان رضوی

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیانیه انتخابات مجلس بسیج رسانه انتخابات مجلس شورای اسلامی نظام مردم سالاری دینی انقلاب اسلامی امام خامنه ای مدظله العالی حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند

منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات تمام شد و کسی که با کسب بیشترین آرا به مجلس رفته است، باید کار و عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مصطفی معینی، امروز_ سه‌شنبه هفتم فرودین-درحاشیه زیارت امامزاده عبدالله لتحر با تبریک ولادت میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: مجلس دوازدهم از هفتم خرداد رسماً کار خود را آغاز می‌کند، اما از هم‌اکنون برای شناسایی مشکلات حوزه انتخابیه کاشان و آران‌وبیدگل تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دیگر وقت شعار دادن نیست، افزود: مردم اعتماد، لطف و آبرویشان را در پای صندوق‌های رأی گذاشتند و نماینده خود را در انتخابات مجلس برگزیدند و الان نوبت این است که فرد منتخب پایبند به اعتماد و مشارکت آنها در راستای پیشرفت و توسعه حوزه انتخابیه خود گام بردارد.

منتخب مردم کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس شورای اسلامی نشستن روی صندلی مجلس را جایگاه خطیری دانست و گفت: نمایندگان باید وفادار به اعتماد و اهتمام مردم در هنگام انتخابات باشند، زیرا عرصه‌های بزرگ مسئولیت، خطاهای بزرگ‌تری هم دارد، پس مبادا رفتارهایشان قبل و بعد از نمایندگی فرق کند.

معینی با گرامیداشت یاد تمام شهیدان کشور به‌ویژه شهدای منطقه لتحر کاشان اضافه کرد: امنیت، آرامش و آسایش امروز را مدیون خون شهدا هستیم و ان‌شاءالله کارگزاران نظام و خدمت‌گزاران مردم بتوانند راه آنها را ادامه دهند.

به گزارش ایمنا، مصطفی معینی، نماینده منتخب مردم کاشان و آران‌وبیدگل در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار صمیمانه با اهالی لتحر علاوه بر شنیدن دغدغه‌ها و درخواست‌های آنها با حضور در مزار شهیدان این منطقه فاتحه‌ای قرائت کرد.

کد خبر 739243

دیگر خبرها

  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند
  • شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» بر نقش مهم مردم تاکید دارد
  • جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با لیستی مستقل در دور دوم انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد
  • فراجا در تراز انقلاب اسلامی، پاسخگو و مردمی