Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در ابتدای این جلسه حسین شیرزاد معاون وزیر و رئیس هیات مدیره تعاون روستایی در خصوص مشکلات کشاورزان در بخش نظام حکمرانی آب گفت: برای حل  این مشکل می توان بدون چون و چرا مدیریت و مشارکت  بخش خصوصی  را با محوریت نظام صنفی کشاورزی جلب نمود و تصدی ها واگذار شود. این امر در برخی کشورها با عبور از مدیریت دولتی و تشکیل بازار آب در حال پیگیری است و معتقدیم که مشارکت نظام صنفی کشاورزی  برای کشور ما تقسیم عادلانه منابع آب  را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه حل دیگر که اتفاقاً راه پیشنهاد شده در مجامع بین المللی است و حدود ۷ سال است که ادبیات جدید واگذاری منابع پایه محسوب می شود واگذاری منابع طبیعی پایه به تشکل‌های صنفی کشاورزی است؛ یعنی حکمرانی آب در حوضه های آبریز با مشارکت تعاونی ها  به تشکل‌های صنفی واگذار شود این جایگاهی رفیع برای نظام صنفی است تا بتوانند مشکلات آب را دنبال کنندو بحرانها را پشت سر گذراند.

 شیرزاد در ادامه گفت: این امر باید در کمیسیون های وزارت نیرو هم مطرح شود و حضور  نظام صنفی کشاورزی در این جلسات تصمیم سازی  واجب است. از سویی وضع تعرفه های آب بسیار مهم است.نظام صنفی باید در این زمینه اعلام نظر و مواضع کنند و دیدگاه های خود را مطرح کنندو از منافع کشاورزان و بخش کشاورزی کشور دفاع نماید.

در ادامه حسین شیرزاد در مورد مبحث  مالیات در بخش کشاورزی  صحبت کرد و گفت: بحث مالیات‌ها در حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و اگر نظام صنفی در این موضوع ورود نکند در آینده با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد و پیامدهای آن در قیمت تمام شده محصولات تاثیر گذاشته، از قدرت رقابت ما در بازارهای صادراتی کاسته  و به نفع منافع ملی کشور نیست. بحث دیگر مسئله مازاد شیر  در بهمن ماه و اسفند ماه آتی است که باید به آن رسیدگی شود . مازاد شیرخشک کشور باید حتما صادر شود و اگر این اتفاق نیفتد در شب عید وارد بحرانی در این زمینه خواهیم شد و نظام صنفی موظف است که به ستاد تنظیم بازار میزان مازاد شیر را اعلام کند، حداقل بخشی از صادرات شیر خشک کارخانه ها صورت پذیرد تا کارخانه جات نقدینگی لازم را هم برای خرید مازاد شیر و هم پرداخت بدهی بانکی شان داشته باشند.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بخش بعدی صحبت های خود در مورد عوارض صادراتی خرما در خوزستان عنوان کرد:  از نظر تشکل ها عوارض صادراتی خرما بسیار بالاست. عوارض بالای خرمای صادراتی دامنگیر خرمای خوزستان شده است و در چند ماه دیگر دامنگیر خرمای سیستان و بلوچستان هم خواهد شد و باید با نامه نگاری به ستاد تنظیم بازار کشور این مسئله مهم پیگیری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد مطالبات زعفران کاران گفت: وظیفه سازمان مرکزی تعاون روستایی خرید، انبارش و وضع استاندارد و دستورالعمل ها بوده و این امور را به بهترین شکل ممکن با ۷۲ تن ذخیره زعفران انجام داده است. اما فاینانس و تامین مالی این زعفران خریداری شده توسط بانک مرکزی و بانکهای عامل بوده که متاسفانه برخی از بانک ها به تعهدات خود عمل نکرده و در حال رایزنی هستیم با همه مشکلات پیش روی تاکنون ۳۲ درصد تعهدات زعفران کاران در استان ها پرداخت شده و تا 20 روز آینده به ۴۰ درصد خواهد رسید. تعهد سازمان تعاونی روستایی تا قبل از فروش زعفران و عرضه در بازارهای بورس حدود ۳۰ درصد است که با تمام تلاش های که شده ما این درصد را تا پایان سال  به ۴۰ درصد خواهیم رساند.

شیرزاد در مورد فروش رب فله ای در بورس کالا بیان کرد: این کار برای پرداخت  تتمه بدهی گوجه کاران رو به اتمام است و تاکنون ۹۳ درصد بدهی گوجه کاران را پرداخت کرده‌ایم و ۷ درصد باقیمانده تا قبل از عید پرداخت خواهد شد و به صد درصد خواهد رسید. در این شرایط اقتصادی  اخذ تسهیلات از بانک ها بسیار سخت است ولی تلاش می‌کنیم که این کار صورت بگیرد .

شیرزاد افزود: یکی از مباحث نفس گیر در کاهش حاشیه بازار و رسیدن به یک نظام عادلانه قیمت حضور نظام صنفی در میادین میوه و تره بار است که از این فرصت تاریخی باید استفاده کنید و نظام صنفی هم در شورای شهر هم در میادین میوه و تره بار و در مجموع در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری عرضه میوه و سبزی در میادین میوه و تره بار برای جمع کردن حاشیه های غیر ضرور بازار حضور پیدا کنند .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسین شیرزاد سازمان تعاون مرکزی روستایی ایران میادین میوه و تره بار نظام صنفی کشاورزی تعاون روستایی مازاد شیر تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری: اسرائیل با استفاده از هواپیما‌های F۳۵ حملاتی را در عراق، سوریه و ایران انجام داد و در این حمله از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

سناتور مارکو روبیو: اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران، از حریم هوایی سوریه و عراق به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

زیرنویس شبکه خبر: منابع خبری از شنیده‌شدن صدای قوی در برخی مناطق مرکزی کشور خبر دادند.

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی:

پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

این پرواز‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

اورشلیم پست: یک حمله موشکی اسرائیل بامداد روز جمعه یک سایت در ایران را هدف قرار داد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

منابع خبری به فارس می‌گویند صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال شرق اصفهان شنیده شده است.

 پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است.

گفته شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است؛ و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. 

 فارس نوشته است گزارش از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.

خبرنگار المیادین در تهران: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است.

الون بن دیوید تحلیلگر اسرائیلی

بر اساس گزارش‌های ایران و آمریکا، این حمله محدود و هدفمند به یک پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی اصفهان است.

یک هواپیمای آمریکایی در صحرای سماوه در جنوب عراق در حال سوخت رسانی به یک هواپیمای جنگنده ناشناس است.

ادعای abc: اسرائیل به 9 هدف در ایران حمله کرد!

گفته شده شورای عالی امنیت ملی در پی وقوع حوادث امشب جلسه تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • رها سازی آب سد نهب؛ سهمیه کشاورزان چقدر است؟
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد