Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه ساوث چاینا از هنگ کنگ ، وی با اشاره به اینکه بیماران در یک دوره ۱۴ روزه نهفتگی متوجه علایم کرونا می شوند ، گفت: تحقیقاتی که روز یکهزار و ۱۰۰ نفر از بیماران صورت گرفته است نشان می دهد که فقط ۱۳ نفر در این مدت علایم بیماری را نشان داده اند.

وی تصریح کرد که در این میان اکثر مبتلایان بین ۲ تا ۷ روز علایم بیماری را نشان داده اند و فقط یک نفر پس از ۲۴ روز به کرونا مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون مرکزی چین با اشاره به شناسایی سریعتر مبتلایان گزارش کرده است که در برخی از استان های چین در نواحی شرقی کیت هایی ساخته شده است که در مدت ۱۵ دقیقه کرونا را شناسایی می کند.

جونگ گفت که چالش جدی پیش روی پزشکان قرار دارد. ما باید بتوانیم بیماران مبتلا به کرونا را از افرادی که دچار سرماخوردگی معمولی شده اند و یا آنفلوانزا دارند ، جدا کنیم زیرا تا زمانی که این جدایی با دقت صورت نگیرد خطر انتقال ویروس از انسان به انسان وجود دارد.

همزمان پزشکان و دانشمندان دانشگاه تگزاس تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهند چسبندگی ویروس کرونا به سلول های انسان ۲۰ برابر بیشتر از ویروس سارس است و این آمادگی ویروس را برای مبتلا کردن دیگران و انتقال از فردی به فرد دیگر نشان می دهد.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین امروز از مرگ لیو جی مین رییس بیمارستان ووچانگ در شهر ووهان کانون نخست شیوع بیماری در چین خبر داد. او اولین مدیر یک بیمارستان است که براثر ابتلا به کرونا فوت می کند.

اکثر کسانی که تاکنون براثر این بیماری جانشان را از دست داده اند از استان خوبی و شهر ووهان مرکز آن هستند. روز جمعه در همین بیمارستان یک پرستار مرد نیز براثر ابتلا به کرونا درگذشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین ویروس کرونا داده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • خط و نشان فرمانده ارشد نظامی ایران برای اسرائیل: آماده هرنوع برخوردی هستیم
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد