Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@22:45:50 GMT

برگزاری جشن رهاسازی ماهی قرمز در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۶۳۰۶

برگزاری جشن رهاسازی ماهی قرمز در مازندران

رئیس هیئت مدیره موسسه دیار سبز مازندران از برگزاری جشن رهاسازی ماهی قرمز در مازندران خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ علی‌اکبر حیدرزاده، با اشاره به اینکه این جشن همه ساله با همکاری شهرداری آمل صورت می‌گیرد، بیان داشت: این جشن برای رهایی ماهی‌های قرمز نوروزی است.

وی با اعلام اینکه امسال به دلیل تداخل برنامه‌ها این مراسم یک هفته با تاخیر صورت گرفته است، افزود: این برنامه در صورت مساعد بودن هوا در محوطه پارک دهکده طلایی و در صورت بارش باران در محوطه حیاط شهرداری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدرزاده با بیان اینکه رهاسازی این ماهی‌ها در طبیعت مضر است، بیان کرد: این ماهیان طعمه ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ماهیان قرمز به دلیل داشتن آلودگی قارچی که در این ماهیان شایع است خطرناک هستند، بیان کرد: این ماهی‌ها نباید در رودخانه‌ها و دریا رها شوند.

رئیس هیئت مدیره موسسه دیار سبز مازندران با اعلام اینکه این ماهی‌ها عموما" به دلیل نگه داشتن در آب کلردار شهری در طول ایام نوروز می‌میرند، تصریح کرد: به این ماهی‌ها نباید نان داده شود بلکه باید از غذای ماهی برای نگهداری آنها استفاده شود.

وی اظهار داشت: در جشن رهاسازی ماهی قرمز هر ساله 800 تا 900 نفر شرکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران ماهی قرمز رهاسازی ماهی قرمز ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در مازندران معدوم شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ بر مراکز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده‌های خام دامی نظیر رستوران‌ها، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، سردخانه‌ها، قصابی، مرغ فروشی، ماهی سراها، مراکز بسته بندی گوشت، مراکز عرضه و … برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بازرسین بهداشتی دامپزشکی در قالب ۴ اکیپ نظارتی از کارشناسان اداره کل و ۸۴ اکیپ بازرسی شهرستانی به صورت روزانه در اجرای این طرح شرکت کردند گفت: در این بین ۴۲ اکیپ به صورت ثابت و ۴۲ اکیپ به صورت سیار با انجام ۹۲۰۶ بازدیدهای سرزده از این مراکز بر نحوه عرضه آنان به صورت بهداشتی نظارت داشته و با متخلفین بهداشتی برخورد قانونی کردند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با صدور اخطار بهداشتی برای ۳۷۱ مرکز عرضه خبر داد و افزود: طی این بازدیدها بیش از ۳ هزار کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی که به دلایل مختلف ازجمله تاریخ مصرف منقضی و کشتار غیرمجاز، نبود لیبل و هویت محصول، تاریخ منقضی شده و … ضبط و بیش از ۲ هزار ۷۰۰ کیلوگرم آن با دستور مقام قضائی و یا با اعلام رضایت عرضه کننده معدوم گردید.

وی همچنین در خصوص نظارت کارشناسان این اداره کل بر فرآیند کشتار دام و طیور در استان گفت: با حضور شبانه روزی کارشناسان نظارت اداره کل دامپزشکی مازندران در کشتارگاه‌های سراسر استان در این مدت بر فرآیند کشتار بیش از ۱۱ میلیون ۱۴۰ هزار قطعه مرغ نظارت شد که طی آن بیش از ۱۵۵ هزار کیلو گرم معدوم گردید.

آقاپور کاظمی همچنین به نظارت بر کشتار حدود ۳۴ هزار دام در کشتارگاه‌ها اشاره کرد که حاصل آن ۱ میلیون ۳۱۵ هزار کیلو گرم گوشت استحصال شد که سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گوشت به دلیل نظارت‌های پس از کشتار از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم گردید.

وی با تاکید بر ادامه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در طول سال از هم استانیها و مسافران عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب را از طریق سامانه رایگان ۱۵۱۲ و در شهرستانها به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا بازرسان اداره دامپزشکی در اسرع وقت در محل حاضر و به موضوع رسیدگی نمایند.

کد خبر 6078655

دیگر خبرها

  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان
  • هشدارسطح قرمز آب و فاضلاب در اثر بارندگی
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • رهاسازی ۴ میلیون بچه ماهی در رودخانه گلستان
  • ۱۶۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در مازندران معدوم شد
  • ماهی فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • دنیا باید خطوط قرمز ایران را محترم بشمارد
  • لزوم مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات در مازندران