Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، بیژن زنگنه امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه، در مراسم قرارداد B.O.O واحد فرآورش پیش‌ساخته در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی که میان جهاد دانشگاهی و شرکت متن در اهواز به امضاء رسید، اظهار کرد: امروز یک روز به یادماندنی برای صنعت نفت ایران است، زیرا کارهای بسیاری خوبی در خوزستان انجام شده است که آثار مفیدی برای صنعت نفت به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت مته از اقدامات بسیار خوبی است که انجام شده و در حال به نتیجه رسیدن است؛ مته یک کالای مصرفی است که ما در سال به تعداد زیادی از آنها نیاز داریم و حتی اگر تحریم نباشیم باید سعی کنیم مته ها را از داخل کشور تامین کنیم.

زنگنه با اشاره به اینکه ما موظف هستیم برای مردم این سرزمین کار شرافتمندانه ایجاد کنیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم نیروی کار تحصیل کرده و افراد توانمند از کار خود لذت ببرند تا موجب توسعه کشور شود.

وزیر نفت با بیان اینکه سربلندی ایران و کشور اول منطقه بودن، شعار نیست، ادامه داد: این مسئله یک خواست و انتظار ملی از سوی مسئولین و حاکمیت است البته ما در بخش های فرهنگی و سیاسی قدرت اول منطقه هستیم اما باید در بعد اقتصادی و علمی نیز حرف اول را بزنیم.

زنگنه با بیان اینکه قدرت یک ملت در مدیریت آن است، عنوان کرد: این مدیریت باید روی مباحث اقتصادی، علمی و فناوری اثر مثبت بگذارد و بتواند زمینه‌ساز توسعه باشد. فقر و قدرت باهم نمیخواند، اگر حکومتی به دنبال توسعه و رشد مردم خود است باید سرانه درآمد مردمش افزایش یابد و تولیدات تکنولوژی آن رشد کند تا بتواند در جهان رقابت کند.

وزیر نفت ادامه داد: یکی از کارهایی که آثار خیری در صنعت نفت دارد، این است که خدمات و تولیداتش را با ساخت داخل پیوند دهد و موجب جذب نیروهای برجسته شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش‌ها به فناوری نیازمند هستیم، یاد آور شد: امروز پیوند خوبی میان صنعت و دانشگاه اتفاق افتاده است اما ایده‌آل نیست.

زنگنه اشاره کرد: وقتی عضوی را به بدن پیوند میزنیم همه سیستم دفاعی بدن به مقابله با عضو جدید بسیج می شود، سیستم ما نیز همین است تلاش می کند برای بقای خود هر اتفاق جدیدی را دفع کند، اما اگر آن اتفاق طاقت آورد و ماند پذیرفته شده و کار می کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و صنعت نفت با یکدیگر رفیق شده‌اند، خاطرنشان کرد: این مساله یک دستاورد خوب است.

وزیر نفت گفت: اصل موجودیت مغزی و معنوی در جمهوری اسلامی، نیروهای نخبه کشور هستند و باید به این نیروها توجه جدی کرد. کارگر خیلی مهم است، اما ارزش افزوده را کار آفرین ایجاد می کند؛ نقش کارآفرین بالاتر از مدیر است و باید قدر کارآفرینان کشور را دانست و به آن‌ها بها داد.

وی افزود: قرارداد مته ها بزرگ نیست، اما برای جهاد دانشگاهی خوب و قابل توسعه است.

زنگنه با تاکید بر اینکه ما با محیط زیست جنگ نداریم، گفت: ما با محیط زیست رفیق هستیم و به دنبال آلوده کردن محیط زیست نیستیم و هیچگاه اجازه نخواهم داد تا به محیط زیست آسیب وارد شود؛ همانگونه که زمانی با خشک کردن هورالعظیم مخالفت کرده و حمایت نکردیم اکنون نیز اگر کوچکترین آسیب به هور را جنایت علیه بشریت میدانیم.

وی تصریح کرد: با این اقدام جهاد دانشگاهی، کل نظام اجرای ما تغییر می کند و پس از این ما کارفرما هستیم، اما اجرا کننده نخواهیم بود و سرمایه گذار این کار را انجام خواهد داد، در نتیجه سرعت کار افزایش یافته و پا به ازای هر بشکه فرآورش شده پول میدهیم اینگونه در جریان رقابت، هزینه فرآورش کاهش می یابد.

وزیر نفت عنوان کرد: اساسا واحدهای آتی بهره‌برداری و نمک‌زدایی‌ها باید از روش پیش‌ساخته اجرایی شوند تا با هزینه و زمان کمتر شاهد اجرای طرح‌های فرآورش پیش‌ساخته باشیم.

زنگنه با بیان اینکه صنعت نفت می‌تواند پرچمدار توسعه صنعتی کشور شود، تاکید کرد: صنعت نفت می‌تواند با تعریف تقاضای پروژه‌ها، پرچمدار توسعه صنعتی کشور شود. سالانه ده‌ها هزار میلیارد تومان تقاضا در بخش‌های مختلف داریم و این مساله می‌تواند صنعت کشور را متحول کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیژن زنگنه وزیر نفت جهاد دانشگاهی پیش ساخته محیط زیست صنعت نفت کشور شود وزیر نفت بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # مالیات سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت/ اعلام جزییات
  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • روند افزایشیِ ورورد گردشگر به اصفهان ادامه دارد
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه