Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@21:55:54 GMT

لحظه تحویل سال ۹۹ چه ساعتی است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۶۵۷۲

لحظه تحویل سال ۹۹ چه ساعتی است؟

حدود یک ماه تا لحظه تحویل سال ۱۳۹۹ هجری شمسی زمان باقی مانده است. امید که سال جدید برای همه هموطنان کشور عزیزمان ایران، سالی سرشار از پیشرفت و شادی باشد. بنا بر اعلام شورای مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاریخ دقیق سال تحویل ۱۳۹۹ مشخص شده است که باشگاه خبرنگاران جوان به جزئیات دقیق آن اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان تحویل سال ۱۳۹۹

لحظه تحویل سال ۱۳۹۹ هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران
ساعت ۷ و ۱۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه روز جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ هجری شمسی
مطابق با ۲۵ رجب ۱۴۴۱ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۲۰ میلادی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تحویل سال نو سال 99 پارسی خبر لحظه تحویل سال ۱۳۹۹ هجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهدی برای وجود سیاره نهم در منظومه شمسی

ایتنا - سالهاست که برخی از ستاره‌شناسان پیشنهاد کرده‌اند که رفتار غیرعادی در منظومه شمسی احتمالا به دلیل یک سیاره کشف‌ نشده است که می‌تواند به توضیح مدار اجرام در دورترین نقاط منظومه شمسی، بیش از 250 برابر دورتر از خورشید نسبت به ما کمک کند.
سالهاست که برخی از ستاره‌شناسان پیشنهاد کرده‌اند که رفتار غیرعادی در منظومه شمسی احتمالا به دلیل یک سیاره کشف‌ نشده است که می‌تواند به توضیح مدار اجرام در دورترین نقاط منظومه شمسی، بیش از 250 برابر دورتر از خورشید نسبت به ما کمک کند.

کنستانتین بوگیتین، ستاره‌شناسی که به محبوبیت این نظریه کمک کرد، می‌گوید که او و تیمش شواهد بیشتری مبنی بر وجود سیاره شماره ۹ پیدا کرده‌اند.

در این پروژه جدید، دانشمندان بر روی گروهی از اجرام فرا نپتونی یا TNO، که اصطلاحا برای آن دسته از اجرامی است که در لبه منظومه شمسی، فراتر از نپتون قرار دارند، تمرکز کردند.

در این پروژه جدید، توجه دانشمندان به اجرامی بود که حرکت آنها به دلیل تعامل با مدار نپتون ناپایدار شد. این بی ثباتی به این معنی بود که درک آن دشوار بود، بنابراین ستاره شناسانی که به دنبال سیاره نهم احتمالی بودند معمولاً از استفاده از آن در تجزیه و تحلیل خود اجتناب می کردند.

محققان  سعی کردند حرکات آنها را درک کنند. دکتر بوگتین ادعا کرد که بهترین توضیح این است که آنها توسط یک سیاره دیگر و کشف نشده ایجاد شده اند.

این تیم طیف وسیعی از شبیه‌سازی‌ها را برای درک اینکه چگونه مدار این اجرام تحت تأثیر اجرام مختلف قرار می‌گیرد، از جمله سیارات غول‌پیکر اطراف مانند نپتون، جزر و مدهای کهکشانی که از کهکشان راه شیری می‌آیند، و ستارگان در حال عبور انجام دادند.

با این حال، دکتر بوگتین گفت که بهترین توضیح از مدلی است که سیاره نهم را شامل می شود. وی خاطرنشان کرد که توضیحات دیگری برای رفتار این اجرام وجود دارد - از جمله این پیشنهاد که سیارات دیگر زمانی بر مدار آنها تأثیر گذاشته اند، اما از آن زمان حذف شده اند - اما او ادعا می کند که نظریه سیاره نه هنوز بهترین توضیح است.

دانشمندان نشان دادند که زمانی که رصدخانه Vera C. Rubin عملیاتی شود، درک بهتری از وجود یا نبودن سیاره نه حاصل خواهد شد. این رصدخانه در حال حاضر در شیلی در حال ساخت است و زمانی که به بهره برداری برسد می تواند آسمان را برای درک رفتار این اجرام دور اسکن کند.

دیگر خبرها

  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • زمان دقیق طلوع ماه صورتی در ایران؛ این ماه را از دست ندهید!
  • نکوداشت مختومقلی فراغی در ۲۷ اردیبهشت
  • تقویم و اوقات شرعی دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم
  • جلسه هم‌‍اندیشی برگزاری نکوداشت دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی برگزار شد
  • پنج اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟
  • آیا سیاره‌ای کشف نشده در منظومه شمسی ما وجود دارد؟
  • شواهدی برای وجود سیاره نهم در منظومه شمسی