Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@15:03:55 GMT

انتقال صدها تروریست «القاعده» به «مأرب»

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۶۵۹۱

پس از شکست سنگین ائتلاف متجاوز در جبهه «نهم» که منجر به پاکسازی کامل نهم و آزادسازی بخش‌های زیادی از استان‌های مأرب و الجوف (در شمال یمن) به دست ارتش یمن شد، حالا ائتلاف سعودی دست به دامن تروریست‌های « القاعده » شده است.

اخبار بین الملل- شبکه «المسیره» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد، به فرماندهی «ابوهاجر الحضرمی» بیش از ۲۵۰ تروریست القاعده از استان «حضرموت» در شرق یمن به مأرب آورده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: ۱۰۰ نفر از عناصر القاعده از استان البیضا (تقریبا در جنوب یمن) به فرماندهی «احمد عباد الخبزی» و ۷۰ عنصر این گروهک از استان «ابین» (در جنوب یمن) به فرماندهی «المرفدی» به شهر مأرب منتقل شده‌اند.

جرقه اولیه درگیری میان ارتش و کمیته مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های نهم، الجوف و مأرب از بیست و هشتم آذرماه زده شد که نیروهای ائتلاف سعودی بر خلاف آتش‌بسی که برقرار بود، به سمت مواضع نیروهای صنعاء در «جبل بیاض» پیشروی کردند و بخش‌های گسترده‌ای از آن را گرفتند تا به پایتخت حمله کنند، اما روز بعد، با پاتک شدید ارتش یمن و پیشروی گسترده آن روبه‌رو شدند.

با رسیدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نزدیکی شهر مأرب و «حزم» مرکز استان الجوف، حزب «اصلاح» و دولت مستعفی یمن بناچار به وساطت‌های محلی و منطقه‌ای روی آورده‌اند تا مانع پیشروی ارتش صنعاء شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ائتلاف سعودی القاعده القاعده یمن ائتلاف سعودی کمیته مردمی یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام پنجمین تانک آمریکایی آبرامز متعلق به ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد در نبرد میان نیروهای روسی و نظامیان اوکراینی در نزدیکی آودیوکا، یک تانک آمریکایی آبرامز دیگر، متعلق به ارتش اوکراین، منهدم شد.

این پنجمین تانک آمریکایی آبرامز است که در نبرد میان نیروهای روسی و اوکراینی هدف قرار گرفته و منهدم می شود.

وزارت دفاع روسیه دیروز هم اعلام کرد که نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در محور آودیوکا، بهبود بخشند. ارتش اوکراین حدود ۲۵۵ نیروی نظامی خود را در این محور از دست داد.

وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۲۱۰ پهپاد و ۲۱ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کرد.

کد خبر 6064318

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله هماهنگ صهیونیست‌ها و القاعده به غرب و شرق حلب / دفع حملات تروریست‌ها پس از چند ساعت درگیری سنگین + نقشه میدانی 
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • اوضاع رژیم اسرائیل؛جنگ از بیرون و هرج‌ و مرج از داخل
  • صندوق بین المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است