Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، پیش از این قرار بود محمدباقر قالیباف با سخنرانی در همایش اقشار حامی ائتلاف نیروهای انقلاب که در مرکز همایش‌های تهران برگزار شد آخرین مواضع انتخاباتی خود را اعلام کند اما وی در این نشست حاضر نشد و به جای او سیدرضا تقوی دیگر کاندیدای انتخابات مجلس از تهران سخنرانی کرد.

بنا به اعلام مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این نشست، قالیباف برای ادامه بحث و بررسی‌ها برای رسیدن به وحدت حداکثری در جریان اصولگرایی همچنان با اعضای جبهه پایداری در حال گفت‌وگو است اما آنطور که چمران می‌گوید وحدت حداکثری هنوز تامین نشده و امیدی هم به نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چمران در این نشست با انتقاد از ارائه لیست‌های متعدد از سوی جریان اصولگرایی اظهار کرد: متاسفانه به رغم همه تلاش‌ها به نتیجه مثبتی نرسیدیم و چندان امیدی هم نیست اما امیدوارم خدا به ما کمک کند که بتوانیم به وحدت برسیم. لیست دادن که هنر نیست. هرکس که نباید یک لیست بدهد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران محمدباقر قالیباف قالیباف ائتلاف نیروهای انقلاب مهدی چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟

خبر‌ها حاکی از تلاش پاجوش‌ها برای دور دوم انتخابات است.

به گزارش شرق، یکی از فعالان جوان نزدیک به پاجوش‌ها که قبلا هم در دفتر سعید جلیلی مشغول به کار بود، در توییتی نوشت: «مسیری که با پیروزی در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی آغاز شد، ادامه پیدا خواهد کرد. تغییر ریاست و ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس و در ادامه آن اصلاح آیین‌نامه داخلی، تا حد زیادی می‌تواند مسیر تحول را هموار کند. کار بزرگی که شروع شده باید به سرانجام برسد».

در عین حال نشانه‌ها حاکی از عقب‌نشینی شورای ائتلاف (شانا) در مقابل اَمنا (لیست پاجوش‌ها) است. سخنگوی شورای ائتلاف دو ماه بعد از شکست انتخاباتی در مقابل رسانه‌ها حاضر شد و از استراتژی ائتلاف با کاندیدا‌ها سخن گفت. آن‌ها نمی‌توانند برای دور دوم تهران یک لیست کامل ارائه کنند و مشکل از جایی آغاز می‌شود که در دور اول استراتژی آن‌ها «اشتراک صفر» با سایر لیست‌ها بود. اما حالا عقب‌نشینی کردند. در چنین وضعیتی باخت قالیباف و تیم او در انتخابات به نظر حتمی است.

چرا قالیباف بازنده شد؟

قالیباف در اسفند ۱۴۰۲ باخت. او باخت، چون به مشارکت حداکثری باور نداشت؛ درست مانند سایر اصولگرایان. آن‌ها سبد رأی را روز به روز خالی‌تر می‌خواهند. به انواع مختلف تلاش می‌کنند تا مردم از صندوق رأی دلزده و افسرده شوند. این بازی البته بیشتر مربوط به تهران است نه شهرستان‌های دیگر. فقط در تهران است که آن‌ها می‌دانند از یک سبد رأی حداقلی ۸۰۰ هزارتایی برخوردارند. رأیی که البته این انتخابات نشان داد به خاطر پراکندگی و اختلاف در میان آن‌ها و ناکارآمدی دولت، به ۶۰۰ هزار رأی کاهش یافته و از طرف دیگر آرای باطله را افزایش داده است.

در صورتی که قالیباف (و مجموعه اصولگرایان) برای مشارکت حداکثری تلاش کرده بودند، این‌گونه به راحتی حذف نمی‌شدند. اگر فضای رقابتی شکل گرفته بود، صدای «پاجوش‌ها» مانند همیشه به خاطر اندک‌بودن نمی‌توانست خودنمایی کند. رأی آن‌ها به چشم آمد، چون اکثریت در صحنه حاضر نبودند. بازنده این وضعیت هم همان بانیان اصلی شکل‌دادن چنین وضعیتی در انتخابات هستند.

در نهایت انتخابات دور دوم تهران در چنین شرایطی سرد و بی‌رمق برگزار می‌شود. اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای در انتخابات دور اول نداشتند. حتی روزنه‌گشا‌ها هم هیچ گزینه‌ای برای این دور از انتخابات ندارند. طبیعتا حاضر نخواهند بود برای راه‌نیافتن جریان «پاجوش‌ها» به مجلس، برای قالیباف و تیمش کمپین انتخاباتی تشکیل دهند. بدنه اصلی اصولگرا که رأی تکلیفی می‌داد هم یک بار در اسفند دست به شناسنامه برده و این بار به خاطر بی‌رمق‌بودن فضا کمتر پای صندوق رأی حاضر می‌شود.

اما از میان رأی‌دهندگان متصلب «جریان پاجوش»، اگر نیمی از آن‌ها هم پای صندوق رأی حاضر شوند، بار دیگر پیروزی چشمگیری علیه «چنارها» رقم خواهد خورد. این پیروزی البته مقدمه‌ای است برای رسیدن به کرسی‌های اصلی در کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه مجلس.

دیگر خبرها

  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • مطالبات مردم را تا نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • شورای وحدت در تهران و سایر حوزه‌ها لیست می‌دهد/نامزدها برای مرحله دوم برنامه ارائه دهند