Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:05:56 GMT

عبدالله عبدالله: نتایج انتخابات را نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۶۶۴۳

عبدالله عبدالله: نتایج انتخابات را نمی‌پذیریم

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالله عبدالله» رقیب اصلی «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور فعلی افغانستان، دقایقی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به اعلام این نتایج واکنش نشان داد.

در همین ارتباط، «عبدالله عبدالله» با اشاره به نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات که در آن «محمداشرف غنی»، به عنوان پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری اخیر عنوان شده، گفت: در جلسه با شورای انسجام مجاهدین اعلام کرده که نتیجه تقلبی را نمی‌پذیریم و تنها نتیجه آرای پاک و شفاف برای ما قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عبدالله عبدالله ، شرکت کنندگان در جلسه اخیر نیز حمایت همه جانبه‌ خود را از ریاست اجرایی و مواضع آن درباره رسیدگی به شکایات و شفافیت انتخابات اعلام کرده‎‌اند.

پیش از این،  کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، «اشرف غنی» را پیروز نهایی نتایج انتخابات افغانستان اعلام کرد.

در همین ارتباط، «حوا علم نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری گفت، محمد اشرف غنی با کسب ۵۰/۶۴ درصد از آرا برنده انتخابات است.

همچنین بر اساس اعلام این کمیسیون، عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۸۴۱ رای، ۳۹.۵۲ آرا را به خود اختصاص داده است.

گلبدین حکمیتار رهبر حزب اسلامی افغانستان با کسب ۷۰ ۲۴۱ رای معادل ۳.۸۵ درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

روز گذشته نیز کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که روند بازشماری مجدد آرا در ولایت‌های بدخشان، تخار، سرپل، فاریاب، غزنی، ننگرهار، هلمند، قندهار و کابل با حضور ناظران کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی و تیم‌های انتخاباتی پایان یافته است و نتیجه نهایی انتخاباتی قرار است به زودی اعلام شود.

کد خبر 4856316

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان عبدالله عبدالله انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 2019 ایالات متحده آمریکا سوریه عراق رژیم صهیونیستی ایران ادلب معامله قرن ترکیه فلسطین ارتش سوریه روسیه دونالد ترامپ ویروس کرونا لیبی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان عبدالله عبدالله نهایی انتخابات اعلام کرده اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد

در اولین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا، تاجیکستان و افغانستان برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود. در وقت اضافه تاجیکستان توانست گل دوم را به ثمر برساند و ۲ بر یک پیروز شود.

به این ترتیب، تاجیکستان با صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت.

در ادامه این رقابت‌ها امروز چهارشنبه تیم ملی فوتسال ایران به مصاف قرقیزستان رفته و پیروزی در این دیدار باعث می‌شود ایران هم جواز حضور در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ را به دست بیاورد.

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و علاوه بر این تیم ۴ تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

دیگر خبرها

  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان
  • افغانستان به جام جهانی نرسید
  • تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد
  • افغانستان از جام ملت های آسیا حذف شد
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است