Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@07:14:50 GMT

هزار هکتار فضای سبز شهری در منطقه ۴

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۶۶۵۷

هزار هکتار فضای سبز شهری در منطقه ۴

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا اخوان مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: منطقه چهار شهر اصفهان یکی از مناطق خاص استراتژیک با ۷۵۰۰ هکتار مساحت، دومین منطقه شهری شهرداری اصفهان است و به لحاظ فضای سبز با اختلاف زیاد اولین رتبه در استان را دارد و حدود ۷۰ متر برای هر نفر فضای سبز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: از ۳۷۰۰ هکتار فضای سبز اصفهان، ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز در اختیار منطقه ۴ شهرداری قرار دارد و با اجاره آب و ماشین آلات برای حمل آب توانستند این فضای سبز را از بحران خشکسالی نجات دهند.

او در ادامه گفت: پروژه میدان شهدای هسته‌ای به عنوان بزرگترین پروژه این منطقه شامل یک میدان با وسعت ۴۰ هزار متر مربع با شکل و فرم هندسی خاص و خیابان‌های منتهی به این میدان است.

اخوان از در اختیار قرار گرفتن میدان شهدای هسته‌ای تا پایان اسفند ماه به عنوان یک حلقه ترافیکی این منطقه برای شهروندان خبر داد.

همچنین ادامه خیابان ارغوانیه به طول ۹۰۰ مترو عرض ۶۰ متر و خیابان روشن شهربا طول ۱۹۰۰ متر با عرض ۶۰ متر در حال اجرا است که این پروژه هم تا حدودی رو به اتمام است.
مدیر منطقه چهار شهرداری شهر اصفهان گفت: از دهه‌های قبل منطقه ۴ به عنوان عروس مناطق شهر اصفهان نام برده میشده است. اما بنا به دلایلی این مورد تا حدودی کمرنگ شده و برنامه بر این بوده است که این عنوان را در اسرع وقت به این منطقه باز زنده سازی کنند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: بزرگترین بازار گل و گیاه استان در محدوده شرق در محل باغ تندرستی در حال احداث است که دارای ۱۶ هکتار زمین است و در حال حاضر ۶۰ درصد از پروژه انجام شده است.

اخوان افزود: محل جدید نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در حال احداث است و شهرداری منطقه ۴ به عنوان متولی اصلی این پروژه دنبال پردیس فرهنگی شهر اصفهان به صورت قرینه‌ی پردیس هنر واقع در منطقه ۶ احداث خواهد شد. پردیس فرهنگی شهر اصفهان با کاربری‌های مورد نیاز مثل باغ کتاب قرار است احداث شود.

او یکی از معضلات منطقه ۴ شهر اصفهان را تپه اشرف که به عنوان یکی مناطق تاریخی و میراثی شهر اصفهان حدود ۷ هکتار از زمین‌های حاشیه رودخانه و خیابان مشتاق است دانست و گفت: قرار بر این است که این موضوع تعیین وضعیت شود و، چون کاملا در اختیار سازمان میراث فرهنگی است نمیتوانند مستقیم برای رسیدگی اقدام کنند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه4 شهرداری اصفهان فضای سبز میدان شهدای هسته ای منطقه چهار شهر هکتار فضای سبز شهر اصفهان منطقه ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح مبارزه با سِن گندم در اراضی و مزارع استان با روش سم پاشی در شهرستان‌های گلپایگان، نطنز، آران و بیدگل، کاشان و دیگر مناطق اصفهان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان اردیبهشت جاری ۸۵ هزار هکتار در استان اصفهان سم پاشی می‌شود.


منصور شیشه‌فروش افزود: سن غلات مهمترین آفت گندم و جو در ایران و جهان است و خسارت این حشره به‌صورت کمی (کاهش میزان محصول گندم و جو) و کیفی (کاهش کیفیت گندم برای آرد و نان) پدیدار می‌شود.


وی افزود: همچنین دیدبانی مشترک مبارزه با «ملخ مراکشی» با کمک بخش حفظ نباتات جهاد کشاورزی در استان اصفهان به خصوص در منطقه سادات‌آباد سمیرم و لردگان آغاز و آفت ملخ آن پایش و بررسی می‌شود.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته مبارزه و سم‌پاشی با ملخ مراکشی در چهار هزار هکتار از مزارع استان انجام گرفت، افزود: امسال نیز پایش و ردیابی در ۱۰ هزار هکتار مزارع سمیرم، لنجان و تیران در برنامه قرار گرفته و از اردیبهشت جاری آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد