Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در شهر دهلی نو در حال برگزاری است که نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس در وزن ۷۷ کیلوگرم پژمان پشتام در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد بهزاد عمراف از ازبکستان گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مصلح الدین اوروکوف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مرحله در مصاف با رنات الیاز اولو از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز و به دیدار فینال راه یافت. پشتام در دیدار فینال مقابل تمرلان شادوکایف دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از قزاقستان با نتیجه ده بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

بیشتر بخوانید: ناصر پور اولین طلایی ایران در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

در وزن ۵۵ کیلوگرم ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دونگ هیوک وون از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۸ بر ۷ آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. ناصر پور در حالی در دیدار نیمه نهایی از سد حریف هندی گذشت که به دلیل فشار بالای مسابقه در لحظات پایانی؛ پس از اتمام رقابت دقایقی روی تشک دراز کشید و پس از حضور پزشکان و مهیای کردن او برای بالابردن دستش توسط داور؛ حتی توان ایستادن هم نداشت. ناصر پور در دیدار پایانی مقابل جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان با نتیجه  ۸  بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

 در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر یوشیکی یامادا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار با با نتیجه دو بر صفر مقابل یرنور فیتداخمتوف از کشور قزاقستان پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۷ کیلوگرم بهروز هدایت پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۶ از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۷ بر صفر از آزات سالیندینوف از کشور قرقیزستان جلو بود به دلیل مصدومیت از ناحیه پا به کشتی ادامه نداد و مغلوب شد. هدایت در صورت رفع مصدومیت و ادامه کار در دیدار رده بندی با برنده کشتی گیران تاجیکستان و عراق مصاف خواهد داد. اما اتفاقی عجیبی در این مسابقه و شکست هدایت وجود داشت، وی در حالی که تا ۶ ثانیه مانده به پایان رقابت با نتیجه ۷ بر صفر از حریف جلو بود و حتی اگر خاک هم می‌شد باز هم پیروز میدان بود با اعلام مصدویت از ادامه رقابت انصراف داد تا دست حریفش بالا رود. نکته قابل توجه اینکه نشانه‌هایی از مصدومیت پس از پایان این دیدار در زانوی این فرنگی کار کشورمان وجود نداشت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۳ بر ۳ مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار فینال با مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی کشتی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تغییر وزن رسمی رقیب آمریکایی «علیرضا کریمی» با مدال طلا در هاوانا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی مرحله نیمه نهایی راه یافت پس از استراحت در دور نتیجه ۹ بر صفر دارنده مدال برنز دیدار فینال دور دوم دور اول برنز جهان رده بندی مغلوب شد ناصر پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستمی هم در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نقره ای شد

ملی‌پوش وزن ۷۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران، به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا بسنده کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ که به میزبانی بیشکک قرقیزستان در حال پیگیری است، کشتی‌گیر وزن ۷۲ کیلوگرم ایران در فینال این مسابقات با نتیجه ۵ - ۹ مقابل حریفی از ژاپن شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

محمدرضا رستمی که در فینال این وزن مقابل «هارادا» ژاپنی روی تشک رفته بود، با وجود برتری ۵ بر صفر تا انتهای وقت اول، در وقت دوم نتوانست مقابل حملات نماینده ژاپن ایستادگی کند و با نتیجه ۵ - ۹ شکست خورد تا با کسب مدال نقره، به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

رستمی پیش از این در وزن ۷۲ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست مقابل لنگ از چین با نتیجه پنج بر سه به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر عادیلخان ساتایف از قزاقستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مقام قهرمانی رسید / ۴ مدال طلا،۳ نقره و ۲ برنز
  • یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ گرمسیری به مدال نقره بسنده کرد + فیلم
  • رستمی هم در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نقره ای شد
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ دست رستمی به مدال طلا نرسید
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ دست رستمی به مدال طلا نرسید + فیلم
  • محمدرضا رستمی به مدال نقره رسید
  • مدال برنز ده‌بزرگی در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان؛ ده بزرگی به مدال برنز رسید
  • ده بزرگی به مدال برنز رسید