Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی از ۶۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در حوزه دارو در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس فرامز اختراعی در نشست برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه ۲۰۲۰، با اشاره به فرصتی که تحریم‌ها برای صنعت دارویی کشور ایجاد کردند، گفت: علیرغم کارشکنی‌های دشمنان، در سال جاری کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است و در مصرف ارز نیز ۶۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم که افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل از انقلاب ۲۵ درصد داروی مورد نیاز در کشور آن هم توسط شرکت‌های فراملیتی تولید می‌شد، افزود: این درحالیست که اکنون با طرح ژنریک وابستگی نظام دارویی به حد بسیار پایینی رسیده و حدود ۹۷ تا ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند. به این ترتیب تقریبا در تولید دارو به مرحله ثبت خودکفایی رسیده‌ایم و بنابراین به زودی وعده خودکفایی دارویی را از مسوولان مربوطه خواهیم شنید.

اختراعی تولید ماده موثره دارویی را بسیار پیچیده خواند و افزود: این درحالیست که ما اکنون ۶۹.۵ درصد ماده موثره مورد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود. مواد بسته بندی دارویی هم که سال‌هاست در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از کتابی در رابطه با مواد واسطه در حوزه دارو در نمایشگاه بین‌المللی فارمکس، گفت: در این حوزه نیز به سرعت رشد خواهیم کرد. در حال حاضر نیز تقریبا مواد موثره تمام داروهای اساسی کشور شامل ۴۸۲ قلم را در داخل تولید می‌کنیم و این داروهای اساسی به راحتی در دسترس مردم و مناطق دورافتاده و با قیمت بسیار پایین قرار دارند و اساسا در نظام دارویی کشور مشکل نگران کننده‌ای نداریم، اما در حوزه فنی باید به حدی از توانمندی برسیم که این بار ما دشمن را تحریم کنیم.

در ادامه میثم کریمی – مدیر روابط سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی گفت: در این دوره از نمایشگاه ۲۰۸ شرکت از ۱۶ کشور شرکت می‌کنند که ۶۰ درصد شرکت‌ها ایرانی و ۴۰ درصد از  کشورهای دیگر و عمدتا از کشورهای هند، چین، آلمان، ایتالیا، لهستان، آلمان، کره جنوبی و ... هستند. البته با لغو پروازها از چین، نمایندگان این شرکت‌ها از ایران یا هندوستان حضور خواهند داشت.

وی گفت: در این نمایشگاه همزمان ۲۱ کارگاه تخصصی در نظر گرفتیم و مراسمی هم برای جانباختگان حوادث مواد اولیه دارویی در نظر گرفته‌ایم. مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح ششم اسفند ماه و در هتل المپیک تهران خواهد بود. همچنین در این نمایشگاه جهت ایجاد انگیزه و رقابت در سه حوزه مواد اولیه، بسته‌بندی و تجهیزات داروسازی، جوایزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو دارو مواد اولیه دارویی بسته بندی دارویی صرفه جویی ارزی حوزه دارو دارویی کشور ۶۰۰ میلیون مورد نیاز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ اسدی افزود: با توجه به بارش های اخیر اما باز هم حجم زیادی از این دو سد خالی است به نحوی که سد کمال صالح با گنجایش ۹۵ میلیون مترمکعب اکنون تنها ۲۳ و ۳ دهم و به عبارتی ۲۵ درصد حجم پر را دارد. 
اسدی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته این سد ۴۳ میلیون مترمکعب ظرفیت داشته است. 
وی تاکید کرد: همچنین سد الغدیر ساوه با ۲۷۷ میلیون مترمکعب گنجایش، در حال حاضر ۲۵ میلی مترمکعب معادل ۹ درصد آن پر است در حالی که سال گذشته ۵۲ میلیون مترمکعب بوده است. 
اسدی از مردم و کشاورزان تقاضا کرد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند تا امسال نیز به خوبی سپری شود البته باهمکاری خوب با شرکت توزیع برق وآب و فاضلاب تمهیداتی اتخاذ شده که مردم در آب شرب دچار مشکل نشوند.

دیگر خبرها

  • میزان صرفه جویی در حوزه آرد و نان با اجرا طرح هوشمندسازی
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیاردی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود