Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون نتایج نشست امروز کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک افزود: در این نشست تقاضای ۴۰ واحد تولیدی جدید مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد پنج واحد نیازمند بررسی بیشتر و بازدید کارشناسان تشخیص داده شد و  محل استقرار ۹ واحد متقاضی هم مورد موافقت قرار نگرفت که مقرر شد آنها محل جدیدی را برای فعالیت خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واحدهایی که امروز در کارگروه ماده ۱۱ قانون هوای پاک مورد بررسی قرار گرفتند در زمینه تولید لوازم خانگی، فرآوری محصولات کشاورزی، محصولات شیمیایی، لوازم خودرو، ماشین آلات سنگین، پرورش ماهی، تولید روغن، تولید فرآورده های نفتی، محصولات غذایی، معدن و صنایع معدنی، پرورش دام و طیور، تولید برق، تولید تخم مرغ و تولید فرآورده های دامی فعالیت می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک تقاضای واحدهایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که از نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان آلاینده نیستند و در این بررسی رعایت حریمها، فاصله‌ها، محل اجرای طرح و حریم شهرها مورد توجه قرار گرفته و اجازه فعالیت به آنها منطبق بر شرایط زیست محیطی داده می‌شود.

 براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه به استعلام های درخواست جواز تاسیس و بهره برداری پاسخ دهد و در صورت عدم موافقت آن سازمان، دلایل آن را به استعلام کننده به صورت کتبی ارایه کند و عدم پاسخ در مدت یاد شده به منزله تایید است.

کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک متشکل از استاندار به عنوان رییس، یکی از معاونان استاندار با تعیین استاندار، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیر، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل سازمان بازرسی استان و فرماندار مربوطه است.

در صورت اعتراض متقاضی مرجع استانی فوق به اختلافات فی مابین حداکثر ظرف مدت یک ماه رسیدگی می کند و در صورت آلاینده نبودن، مجوز مقتضی را صادر و در غیر این صورت تقاضا را رد می کند.  

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مشهد استانداری خراسان رضوی قانون هوای پاک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مشهد استانداری خراسان رضوی قانون هوای پاک سازمان حفاظت محیط زیست مشهد استانداری خراسان رضوی قانون هوای پاک حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضاپور در گفتگویی با بیان اینکه دمای هوای استان از صبح امروز، سه‌شنبه به طور تدریجی روند کاهشی گرفته است، اظهارکرد: این استان اواخر هفته جاری روزهای خنکی را سپری خواهد نمود و این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

وی گفت: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

رضاپور افزود: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند، تصریح کرد: طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است و دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898643

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان