Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@21:31:22 GMT

هشدار به کوهنوردان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۷۱۴۰

فدراسیون کوهنوردی ایران با توجه به گزارش کارشناسان هواشناسی به کوهنوردان هشدار داد که مراقب بهمن باشند. ناطقان: فدراسیون کوهنوردی ایران به کوهنوردان درباره وقوع بهمن هشدار داد. این فدراسیون اعلام کرد که  سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه فعالیت خود را آغاز می کنند.

همچنین طی روز چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و برای ارتفاعات و قله ها و خط الرأس‌های غرب و شمال غرب، زاگرس شمالی و مرکزی و به تدریج طی پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده برای البرز غربی و مرکزی، استانهای زنجان، قزوین ، مرکزی بارش برف و وزش باد شدید و کولاک پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی روز پنجشنبه سامانه بارشی در غرب کشور تقویت و بارش برف تشدید خواهد شد، و بارش شدید برف و وزش باد شدید و کولاک برای ارتفاعات زاگرس به همراه دارد. شدت بارش متعلق به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویر احمد است که با جاری شدن سیلاب در دامنه های کوهستانی، طغیان رودخانه های پایین دست و احتمال بهمن در دامنه ها و دالان های پرشیب همراه است.

به تدریج از عصر پنجشنبه بارش ها برای نواحی غربی کشور تضعیف و به البرز مرکزی و شرقی گسترش می یابد و برای این مناطق ابرناکی و بارش برف و وزش باد شدید، کولاک  و احتمال وقوع بهمن به همراه دارد.

برای روز جمعه منطقه فعالیت این سامانه با شدت کمتر به صورت بارش برف و وزش باد شدید به ارتفاعات و قله های خراسان شمالی و البرز شرقی محدود می شود.

بنابراین طی روزهای چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه، بخش های غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس برای فعالیت های مرتبط با کوهستان نامناسب است.

همچنین طی روز جمعه برای بخش های شمال شرقی و البرز شرقی شرایط جوی برای کوهنوردی نامناسب است. منبع: ایسنا برچسب ها: هشدار ، کوهنوردان ، بهمن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار کوهنوردان بهمن بارش برف و وزش باد شدید سامانه بارشی شمال غرب طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای بارش شدید باران و وزش باد شدید در ۲۸ استان کشور خبر داد.

بابک محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید در مناطقی از ۲۸ استان کشور، گفت: «نیروهای امدادی و عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.»

او درباره دامنه اثر این سامانه بارش گفت: «در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.»

محمودی اضافه کرد: «همچنین بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه نیز استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند. در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه نیز استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.»

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه  تیم‌های امدادی و عملیاتی  در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: «امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است.»

او با تاکید بر اینکه مردم نیز باید یکسری از هشدارها را مورد توجه قرار دهند، گفـت: «در همین راستا نیز درخواست ما از ساکنان و مسافران این مناطق این است که در تاریخ‌های اعلام شده از اسکان و استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. در هنگام وزش باد نیز حتما از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام، مجاور درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه‌ساز پرهیز کنند.»

آماده باش در تهران 

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی برای تشدید سامانه بارشی در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت از آماده‌باش کامل مدیریت بحران در این ایام خبر داد.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه، گفت: «طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از عصر فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.»

او در ادامه در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان‌های، فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود هشدار داد و گفت:‌ «منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی شده است، از این رو به همه شهروندان به خصوص ساکنان نیمه شمالی و غربی استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخان‌ ها اکیداً خودداری کنند.»

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: «با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات، از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.»

او در ادامه بر عدم پرواز با پاراگلایدر و هواپیماهای سبک نیز تاکید کرد و گفت:‌ «با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و در این خصوص ضروری است که متولیان نسبت به استحکام و ایمنی این موارد تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.»

یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و گفت: «با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص، احتیاط در تردد خودروها به ویژه در مسیرهای کوهستانی است.»

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاکسازی دهانه پل، ها لایروبی کانال‌ها و آب روها نیز تاکید و اظهارکرد: «با صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده این هشدار به تمام دستگاه های اجرایی و امدادی برای کسب آمادگی های لازم ابلاغ شده است.»

tags # اخبار هواشناسی ، سیل سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان