Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با انتقاد از عدم تخصص اعتبار به طرح‌های توسعه‌ای استان از سوی بانک توسعه تعاون گفت: برخی بانک‌های دولتی در استان تهران تعهد و علاقه‌ای به اعطای تسهیلات درباره رونق تولید و سرمایه گذاری ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتقاد استاندار تهران از عملکرد ضعیف بانک توسعه تعاون

استاندار تهران با انتقاد از عدم تخصص اعتبار به طرح‌های توسعه‌ای استان از سوی بانک توسعه تعاون گفت: برخی بانک‌های دولتی در استان تهران تعهد و علاقه‌ای به اعطای تسهیلات درباره رونق تولید و سرمایه گذاری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتقاد استاندار تهران از عملکرد ضعیف بانک توسعه تعاون

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه روابط عمومی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به عدم اعطای تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون به طرح‌های اقتصادی استان تهران اظهار داشت: بانک توسعه تعاون هیچ برش استانی نداشته و از این‌رو در پرداخت تسهیلات به استان تهران عملکرد ضعیفی داشته است.

وی تأکید کرد: بانک توسعه تعاون حسب وظیفه ذاتی باید توجه جدی به استان تهران داشته باشد در حالی که هیچ اعتباری به استان تهران تخصیص نداده است که در این زمینه نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی ارسال می شود.

استاندار تهران همچنین در مورد تشکیل خبرگان اقتصادی خاطرنشان کرد: شورای خبرگان اقتصادی برای فعال شدن طرح‌های رونق تولید و طرح‌های تولیدی باید متشکل از کسانی باشد که تسلط به موضوعات اقتصادی و مشکلات ستاد تسهیل دارند تا منتج به نتایج عملیاتی شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سوی بانک توسعه تعاون برخی بانک های دولتی استاندار تهران استان تهران رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک اعضای شورای سیاست‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه برگزار شد.

رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه فعالیت‌های این نمایشگاه باید حول محور کتاب طراحی و تدوین شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرفاً یک برنامه اجتماع مردم نیست و هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد باید با کتاب نسبت داشته باشد. فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را باید متناسب با حوزه کتاب طراحی کرد و اولویت این است که مردم، کتاب خوان، ناشران، فعال و نویسندگان، انگیزه‌مند شوند و همه برنامه‌ها در سطوح مختلف برای تحقق این اهداف طراحی شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه مردم ایران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دسترسی پیدا کنند، افزود: بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کار عظیمی است و ناشران، کتابفروشی‌ها و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در برگزاری آن مشارکت دارند. هدف اصلی این است که مردم در روستاها و شهرهای مختلف به این نمایشگاه دسترسی پیدا کنند که تاکنون محقق شده است. تلاش می‌کنیم اقشار مختلف از یارانه‌های مرتبط با خود برای خرید کتاب بهره‌مند شوند.

احمدوند گفت: امیدواریم بتوانیم زودتر میزبان غرفه‌سازان باشیم. همچنین باید از ظرفیت میهمانان حاضر در نمایشگاه بیشتر استفاده کرد. از حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب سال گذشته بهره‌مند شدیم و این حضور جزو اتفاقات بزرگ بود. نمایندگان، وزرا، رؤسای سازمان‌ها و… نیز با حضور و بازدید از نمایشگاه به حل مسائل و مشکلات حوزه نشر کمک کردند.

در ادامه، علی رمضانی درخصوص ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتابفروشان فعال سراسر کشور که در سامانه «بازار کتاب» عضو شده‌اند می‌توانند پس از اعلام فراخوان که به زودی انجام می‌شود به پنل کاربری خود در نشانی bazarketab.ir تقاضای حضور و فعالیت در شکل مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ثبت کنند.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: این دوره از نمایشگاه در زمان‌بندی جلوتری برنامه‌ریزی شد. همه ما موظفیم به صورت حداکثر آنچه در اختیار داریم به نحوی بهتری ارائه کنیم تا ناشران و مردم استفاده بهتری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشند. جمع‌های چندصدنفری در این نمایشگاه کار می‌کنند تا این فضا را برای چندهزار ناشر مهیا سازند تا به مردم خدمت ارائه دهند و در نهایت چند میلیون نفر از این فضا بازدید و استفاده کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به عملکرد شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تعامل با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را به صورت مفصل‌تر و جدی‌تر دنبال می‌کنیم و از ضعف‌ها و مشکلات این حوزه باخبر هستیم. با این وجود تلاش می‌کنیم این موضوع را به شکل بهتری پیش بریم. موضوع تور بازدید دانش آموزان در برنامه‌های کمیته فرهنگی نمایشگاه دیده شده است و در این خصوص با آموزش و پرورش و شهرداری تهران برای پشتیبانی از این موضوع در حال مذاکره هستیم.

علی رمضانی در پایان به شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت توجه به آینده، موضوع امیدآفرینی و توجه به خواندن، شعار «بخوانیم و بسازیم» برای این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شده است.

نصب تابلوهای راهنمای محیطی قبل از آغاز نمایشگاه، ضرورت افزایش سطح کیفی سالن ناشران کودک و نوجوان، تمرکز فعالیت‌ها و دوری از انجام فعالیت‌های فرهنگی پراکنده، هم‌خوانی تقسیم‌بندی سالن‌ها، تعیین زمان افتتاحیه نمایشگاه، انسجام در اقدامات فرهنگی نمایشگاه، تسهیل امور گمرکی نمایشگاه نسبت به دوره گذشته، دعوت از اصناف و اتحادیه‌های مرتبط به منظور برای بازدید از نمایشگاه، درنظر گرفتن صندوق‌های رأی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش‌های مختلف نمایشگاه، امکان نظرخواهی از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه و… از جمله موضوعات و پیشنهادهای مطرح شده از سوی اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

در این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده و پیش رو ارائه دادند.

کد خبر 6084074 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات 
  • تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون
  • علیرضا مولایی عضو هیئت مدیره شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون شد