Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در جریان شرکت در نشست خبری با همتای ایتالیایی خود، به موضوعات مختلفی پرداخت.

در این نشست وزیرخارجه روسیه به همراه وزیر دفاع این کشور در نشستی با همتایان ایتالیایی خود و در قالب نشست ۲+۲ حضور داشتند و در آن موضوعات کنترل سلاح، ثبات استراتژیک، وضعیت لیبی و سوریه، امنیت در اروپا، بحران‌های منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های فنی و نظامی دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف در ارتباط با سوریه عنوان داشت که پیروزی بر تروریست‌ها در سوریه و فراهم کردن فضا برای بازگشت آوارگان در اولویت اقدامات درباره سوریه قرار دارد.

به گفته لاوروف، جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت خود درباره اوضاع سوریه عمل کند و به روند حل مشکلات انسانی در این کشور امدادرسانی کند.

وزیرخارجه روسیه همچنین با اشاره به ادامه کار کمیته قانون اساسی سوریه بر این موضوع تاکید کرد که مسکو به دنبال اطمینان خاطر از این موضوع است که کمیته قانون اساسی به دور از دخالت‌های خارجی کار خود را انجام می‌دهد و همزمان لازم است تا ما درباره حل بحران و کمک به پناهجویان سوری برای بازگشت به خانه‌های خود و همچنین برای بازسازی این کشور اقدامات لازم را انجام دهیم.

درباره فلسطین نیز لاوروف بر حل مسئله از طریق قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

درباره لیبی نیز وزیرخارجه روسیه به حل بحران این کشور از طریق مشارکت همه طرف‌ها تاکید کرد و نظارت بر تحریم تسلیحاتی این کشور از سوی اتحادیه اروپا را با هماهنگی و همکاری با شورای امنیت سازمان ملل ممکن دانست.

سرگئی لاوروف در این نشست همچنین به موضوع استقرار موشک‌های میان برد و دوربرد کشورهای غربی در مرزهای شرقی اروپا نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته ولادیمیر پوتین از کشورهای عضو ناتو خواست تا مدت زمان مشخصی را برای استقرار این موشک‌ها در مرزهای شرقی اروپا با روسیه اعلام کنند، اما به جز فرانسه و ایتالیا دیگر کشورهای اروپایی به این درخواست رئیس جمهور روسیه پاسخ و واکنشی نشان ندادند و این موضوع پیگیری نشد.

مسئله استقرار موشک‌های ناتو و اروپا در شرق اروپا همواره از اصلی‌ترین چالش‌ها در روابط مسکو و کشورهای غربی بوده است که همچنان مورد مناقشه هر دو طرف است. روسیه استقرار این موشک‌ها در اروپای شرقی را تهدیدی علیه امنیت خود عنوان می‌کند.

کد خبر 4856348

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ایتالیا سوریه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا سوریه عراق رژیم صهیونیستی ایران ادلب معامله قرن فلسطین ترکیه ارتش سوریه روسیه دونالد ترامپ ویروس کرونا لیبی وزیرخارجه روسیه موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران