Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@05:22:10 GMT

کمبود نیرو در مراکز انتقال خون کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۷۲۲۳

کمبود نیرو در مراکز انتقال خون کرمانشاه

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پژمان صالحی‎فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : آزمایشگاه‌های انتقال خون در منطقه غرب کشور در کرمانشاه قرار دارد و از چهار استان همچون همدان، ایلام، کردستان و لرستان تنها خون‌گیری را انجام می‌دهند و آزمایش‌های لازم بر روی نمونه‌ها برای کاهش هزینه‌ها در این استان انجام می‌شود که نتایج پس از بررسی به شیوه نرم‌افزاری برای مبدا ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : این طرح در سازمان انتقال خون کشور طی چند سال گذشته استارت خورده است که آزمایشگاه انتقال خون را مورد مشابه کشور‌های پیشرفته متمرکز کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه جزو ۱۰ مرکز برتر آزمایشگاه خون کشور بعد از تهران است، گفت: چالشی که برای مرکز آزمایشگاه خون وجود دارد، چالش نیروی انسانی است چرا که با توجه به اینکه کمتر از یک سال گذشته ۱۷ نفر از همکاران سازمان انتقال خون بازنشسته شده است و طبیعتاً این امر کار را سخت می‌کند.

صالحی فر گفت: همکاران به صورت شبانه روزی در سازمان انتقال خون فعالیت می‌کنند که کار‌ها انجام شود و امید است که در سال آینده این کسری نیرو جبران شود.

این مسئول گفت: کار خیر کردن فقط در کمک نقدی نمی‌گنجد و اهدای خون به فردی که آن را نمی‌شناسی به طور حتم ماندگار خواهد بود.

او گفت: اگر ما به دین، آئین و دستورات اسلام معتقد باشیم می‌توانیم یک الگوی تمام عیار در اهدای خون در تمام دنیا باشیم و لذا باید فرهنگ سازی و آموزش در زمینه اهدای خون در جامعه انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون آزمایش خون درمان بیماری سازمان انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر هادی نوری گفت: مرکز اهدای خون شهرستان بجنورد در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹ تا ۲۴ فعال و آماده خونگیری از مردم نوعدوست است.

وی افزود: پایگاه انتقال خون در شهرستان شیروان نیز درشب‌های قدر از ساعت ۱۹ تا ۲۳ فعال است و اهدا کنندگان خون می‌توانند در این بازه زمانی مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی یادآور شد: ساعات کاری مراکز اهدای خون از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است.

نوری با بیان اینکه روزه داری مانعی برای اهدای خون نیست، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای انجام کار‌های نوعدوستانه از جمله مشارکت در امر اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است که مومنان روزه دار می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می‌کند و پاسخگوی همه نیاز‌های خونی مراکز درمانی استان است.

دیگر خبرها

  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • کشته شدن ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • انتقال ۵ کولبر مصدوم بر اثر سقوط در ارتفاعات مرزی پاوه
  • انتقال۲۳۴۶نفر به مراکز درمانی توسط اورژانس کرمانشاه در ایام نوروز
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته