Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد جمالی رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا اظهار داشت: این روز‌ها با شروع تبلیغات کاندیدا‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در کشور، بسیاری از افراد با بهره گیری از روش‌های نوین تبلیغات دست به انتشار اپلیکیشن‌های موبایل پایه برای آشنایی با کاندید موردنظر خود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آن‌ها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا افزود: در بررسی صورت گرفته روی بسیاری از اپلیکیشن‌های مذکور متاسفانه در همین چند روز شاهد انتشار اپلیکیشن‌های مختلفی بوده ایم که در بررسی اجمالی دارای آسیب پذیری‌های متعدد بوده اند.

سرهنگ جمالی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روز‌های آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل پایه، توصیه کرد: کاربران اپلیکیشن‌های تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی‌های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند، بارگذاری کنند.

این مقام انتظامی در ادامه دسترسی به مشخصات شناسنامه‌ای گوشی کاربر، شماره سیم کارت، نوع شبکه، شماره یکتا گوشی (IMEI)، وجود ارتباط پنهان از نوع Remote Desktop، قابلیت ایجاد internet Connection‌های مختلف بدون اجازه کاربر، قابلیت استخراج MAC Adress مودم مورد استفاده توسط کاربر، قابلیت خواندن Device ID گوشی کاربر را نمونه‌ای از آسیب پذیری‌های اپلیکیشن‌های مذکور برشمرد.

سرهنگ جمالی از شهروندان خواست در صورت نصب این گونه اپلیکیشن‌های جعلی در گوشی تلفن همراه و یا سیستم عامل‌های خود نسبت به پاکسازی و حذف این اپلیکیشن‌ها اقدام و در صورت نیاز به ثبت گزارشات مردمی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و برای دریافت مشاوره نیز می‌توانند با شماره تلفن ۸۱۸۱۸ مرکز امداد و فوریت‌های پلیس فتا تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی مرکز امداد و فوریت اپلیکیشن ها پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

گوشی قاپ موتورسواری که با هجوم به سوی شهروندان،قصد داشت از چنگ قانون بگریزد،درحالی با شلیک پلیس دستگیر شد که همدست وی از صحنه حادثه گریخت.

به گزارش خراسان، ماموران کلانتری سپاد مشهد هنگام گشت زنی در اطراف مراکز تجاری، ناگهان متوجه موتورسواری شدند که گوشی آیفون زن مسافری را در خیابان بهارستان چنگ زد و به همراه راکب موتورسیکلت از صحنه حادثه گریختند اما راکب که دچار اضطراب شده بود در یک لحظه کنترل موتورسیکلت را از دست داد و هردو نفر واژگون شدند.

درهمین حال مال باخته به همراه اعضای خانواده اش به طرف دزدان گوشی قاپ دویدند ولی یکی از آن ها قمه ای را از زیر لباس هایش بیرون کشید و به سمت شهروندان هجوم برد.

از سوی دیگر نیروهای گشت انتظامی بلافاصله با مشاهده این صحنه، وارد عمل شدند و با شلیک تیر هوایی، دزد خشن را مجبور کردند تا قمه را روی زمین بیندازد. دقایقی بعد حلقه های قانون در حالی به دستان سارق 20 ساله گره خورد که همدست وی با استفاده از تاریکی شب از صحنه حادثه گریخت.

با انتقال وی به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از این سارق حرفه ای با دستور سرهنگ جوادیعقوبی (رئیس کلانتری سپاد)آغاز شد و تلاش افسران دایره تجسس برای دستگیری همدست فراری وی ادامه یافت.

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور