Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@23:22:48 GMT

چرا تبلیغات در گوگل بهترین راه تبلیغات اینترنتی است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۷۲۶۷

چرا تبلیغات در گوگل بهترین راه تبلیغات اینترنتی است؟

اکنون ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روزانه بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر دنیا آنلاین هستند. حدود 93 درصد از آن‌ها فعالیت آنلاین خود را در موتورهای جستجو انجام می‌دهند. در هر ثانیه 40 هزار و در هر روز بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. در ایران بیش از 40 میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند که بخش زیادی از آن‌ها از طریق گوگل وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع تبلیغات در گوگل را بیش از پیش مهم می‌کند.

براساس مطالعات جدیدی که در این زمینه انجام شده است، تبلیغات کلیکی گوگل (PPC) یکی از 3 روش برتر در تبلیغات به‌شمار می‌رود. آمارهای جالبی در این زمینه وجود دارد. حدود 65 درصد از کاربرانی که به دنبال خرید یک محصول هستند، بر روی تبلیغات کلیکی گوگل، کلیک می‌کنند. حدود 75 درصد از کاربرانی که به دنبال پاسخی برای نیازهای خود هستند، بر روی عناوین تبلیغات PPC کلیک می‌کنند. با این آمارها احتمالاً شما تا حدودی قانع شده‌اید که «تبلیغات کلیکی» بهترین راه تبلیغات است.

البته این آمارها تنها بخشی از دلایل بهتر بودن «تبلیغات در گوگل» است. دلایل دیگری نیز برای این شیوه‌ی تبلیغات وجود دارد که عبارتند از:

پرداخت هزینه به اندازه‌ی بازدهی

در روش تبلیغات در گوگل یا PPC به اندازه‌ای که کاربران بر روی عناوین تبلیغات شما کلیک می‌کنند، پول پرداخت می‌کنید. پس اگر تبلیغات در SERP بماند ولی هیچ کس بر روی آن کلیک نکند، شما مجبور به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستید. هر چقدر که تعداد کلیک‌ها بر روی عنوان تبلیغات شما بالاتر می‌رود، باید پول بیشتری را بپردازید. البته این هزینه‌ها نوعی سرمایه‌گذاری برای رسیدن به سود بیشتر است. پس نگران بالا بودن آن نباشید.

تبلیغات PPC نتایج فوری‌تری دارد

یکی از مزیت های تبلیغات در گوگل سرعت بازدهی آن برای کسب و کارهای مختلف است. در تبلیغات PPC می‌توانید محصولات یا خدمات خود را برای هزاران نفر در گوگل تبلیغات کنید. همه‌ی این افراد که به دنبال محصولات و خدمات شبیه به شغل شما هستند، با دیدن عناوین تبلیغات، فوراً بر روی آن کلیک می‌کنند. حتی اگر همه‌ی آن‌ها کلیک نکنند، بخش زیادی از آن‌ها کلیک می‌کند. بنابراین یکی از تفاوت‌های اساسی بین تبلیغات PPC و سئو، در سرعت بازدهی و عملکرد است.

تبلیغات در گوگل اولین نگاه کاربران است

تصویر کنید به یک وسیله نیاز دارید و وارد یک هایپرمارکت بزرگ می‌شوید. به محض ورود به این فروشگاه چشم‌تان به همان محصولی می‌خورد که برای آن به خرید آمده‌اید. پس بدون هیچ معطلی آن را برداشته و نگاه می‌کنید. نحوه‌ی تبلیغات در گوگل هم به همین صورت است. یعنی کاربران به دنبال خدمات یا محصولاتی هستند که شما همان را به تبلیغات PPC سپرده‌اید. وقتی شما یکی از گزینه‌های اول در مقابل کاربران باشید، صفحه را باز می‌کنند.

تبلیغات PPC و افزایش کیفیت ترافیک

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که بهترین ترافیک در موتورهای جستجو از چه راهی بدست می‌آید؟ کاربران به دنبال رفع نیازهایی هستند که وب سایت‌های مختلف آن را برطرف می‌کنند. وقتی آن‌ها به دلایل کیفیت و یا عناوین جذاب، بر روی یک صفحه کلیک می‌کنند، بهترین ترافیک برای همان صفحه ایجاد می‌شود.

یکی از مزیت های تبلیغات در گوگل نیز جذب ترافیک از همین راه است. در این روش برای ترغیب کاربران به خرید، لازم نیست از آن‌ها بخواهید تا حتماً کلیک کنند. همین که تبلیغات شما با نیاز آن‌ها مرتبط باشد، بر روی آن کلیک می‌کنند. پس طبیعی است که ترافیک زیادی به سمت سایت روانه می‌شود.

تبدیل ترافیک PPC

ترافیکی که از راه جستجو بدست می‌آید، بیشتر از سایر منابع ترافیکی قابل تبدیل است. در حقیقت ترافیک جستجو بیشترین نرخ تبدیل را به خود اختصاص داده است. وقتی صفحات فروش محصولات یا ارائه‌ی خدمات را در صفحه اول نتایج جستجو قرار می‌دهید، طبیعی است که موقعیت کسب و کار بهتر می‌شود. حالا بخش زیادی از کاربرانی که بر روی این صفحات تبلیغاتی کلیک می‌کنند، با دیدن خدمات و محصولات به مشتریان واقعی تبدیل می‌شوند.

تبلیغات در گوگل باعث افزایش درآمد می‌شود

یکی دیگر از مزیت‌های تبلیغات PPC افزایش درآمد، فروش و پیشرفت شغلی است. اگر بتوانید محصولات و خدمات عالی خود را به بهترین شکل و با دادن عناوین مختلف (حراج، ارزان، تخفیف، قرعه‌کشی، ارسال رایگان و ...) در گوگل تبلیغ کنید، کاربران علاقه‌ی بیشتری برای خرید پیدا می‌کنند. زیرا در این صورت تبلیغات PPC به فروش منجر می‌شود.

البته این روش چندان آسان نیست و برای اینکه تبلیغات براساس کلیک به نتیجه برسد، بهتر است از یک متخصص باتجربه در زمینه‌ی تبلیغات PPC کمک بگیرید. قیمت‌گذاری حرفه‌ای و تولید محتوا برای صفحه اهمیت زیادی دارد تا بتوانید تبلیغات کلیکی را به فروش و سود تبدیل کنید.

تبلیغات براساس کلیک قابل اندازه گیری است

یکی دیگر از مزیت های تبلیغات در گوگل قابلیت اندازه‌گیری آن است. شما به راحتی می‌توانید میزان بازدهی و سودآوری خود را با کمک روش تبلیغات کلیکی بدست آورید. با کم کردن میزان هزینه‌های تبلیغات از درآمد کلی، سود و بازدهی این روش بدست می‌آید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی، عبارت‌های تاثیرگذار و یا مکان‌های تبلیغاتی که بیشترین نرخ بازده را داشته‌اند، ردیابی کنید. از این معیارها می‌توانید برای تصمیم‌گیری در آینده استفاده کنید.

9- تبلیغات PPC به تغییرات الگوریتم‌های گوگل وابسته نیست

می‌دانید که گوگل هر چند وقت یک بار الگوریتم‌ها و قوانین سئو را تغییر می‌دهد. اما جالب است بدانید که تبلیغات براساس کلیک به این تغییرات مرتبط نیست. در سئو یا بهینه‌سازی میزان موفقیت شما تا حد زیادی به تطابق سایت با الگوریتم‌های جدید بستگی دارد. اما تبلیغات PPC یک بازی اعداد است. بنابراین شما باید به تعداد اصلی آن و عبارت‌های پرمخاطب توجه کنید. میزان سرمایه‌ای که برای این نحوه‌ی تبلیغات صرف می‌کنید و میزان بازدهی که در نتیجه‌ی آن بدست می‌آورید، اهمیت دارد.

10. تبلیغات PPC در ساخت سئو به شما کمک می‌کند

اطلاعاتی که در نتیجه‌ی تبلیغات در گوگل بدست می‌آورید، می‌تواند در طراحی استراتژی SEO به شما کمک کند. تبلیغات PPC به شما کمک می‌کند تا باارزش‌ترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. سپس می‌توانید از این کلمات کلیدی برای تولید محتوای سایت خود بهره ببرید.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی تبلیغات گوگل گوگل ادز ی تبلیغات در گوگل عناوین تبلیغات بر روی آن کلیک تبلیغات کلیکی تبلیغات PPC کلیک می کنند بخش زیادی کلمات کلیدی الگوریتم ها تبلیغات شما بدست می آید شما کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!

ایتنا - طبق گزارشی جدید برای ردیابی یک مجرم از گوگل خواسته شده اطلاعات تمام کاربرانی که ویدئوهایی خاص در یوتیوب راتماشا کرده‌اند، فاش کند.
اگر فردی به شدت به حریم خصوصی اهمیت می‌دهد احتمالا باید موبایل و دستگاه های هوشمند دیگر را دور بیندازد و در کلبه‌ای جنگلی زندگی کند. زیرا در حال حاضر هیچ نوع حریم خصوصی واقعی وجود ندارد و شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل همه چیز را درباره کاربران می دانند.

به گزارش ایتنا از مهر، البته اگر تصور شود این شرکت ها اطلاعات کاربران با کسی از جمله دولت (به استثنای مواردی خاص) به اشتراک نمی‌گذارند، کاربران احساس بهتری خواهند داشت. اما طبق گزارش هایی جدید مشخص شده دولت آمریکا می تواند به گوگل دستور دهد تمام اطلاعات یک کاربر را فقط به خاطر تماشای ویدئویی در یوتیوب درخواست کند.

گزارش های جدید حاکی ازآن است که اخیرا دولت آمریکا از گوگل خواسته اطلاعات خصوصی درباره برخی ازکاربرانش را فاش کند. شاید تصور شود منظور کاربرانی است که در جنایت یا مشکلی قانونی درگیر بوده اند. اما نمی توان از دلیل درخواست اطلاعات کاربران توسط دولت به طور حتم اطمینان حاصل کرد زیرا مقامات نمی دانستند افراد مورد هدف خود را نمی شناختند.

بلکه مقامات خواستار اطلاعات شخصی کاربرانی شده اند که برخی ویدئوهای خاص را بین تاریخ یک تا ۸ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی تماشا کرده اند. اطلاعات درخواستی دولت شامل نام، آدرس، شماره تلفن ، فعالیت های کاربر در گوگل و حتی IPآدرس آنها بوده است. دلیل چنین درخواستی نیز دستگیری فردی در فضای آنلاین با نام کاربری elonmuskwhm بوده است.

این فرد به دلیل پولشویی و اداره کردن یک کسب و کار غیرقانونی انتقال پول تحت تعقیب است. مقامات برای یافتن وی به ماموران مخفی دستور داده اند آموزش های نقشه برداری از طریق پهپادها و نرم افزارهای واقعیت افزوده را در یوتیوب ارسال کنند. ممکن است فکر کنید این اقدام برای دستگیری مجرمان فرایندی عادی است. اما، ویدئوهای مذکور به طور عمومی منتشر شده بودند و به عنوان مثال، بیش از ۳۰ هزار نفر آنها را تماشا کردند.

این بدان معنا است که احتمالا اطلاعات ده ها هزار کاربر از طریق ویدئوهایی فاش شده که هر کاربری به آنها دسترسی داشته است. این تاکتیک سوالات زیادی درباره توازن بین تحقیقات آنلاین و حریم خصوصی را به وجود آورده است. متاسفانه گوگل مجبور بوده این اطلاعات را فاش کند.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد!
  • حرف‌های تلخ ستاره ملی‌پوش؛ در گوگل در مورد مرگ جستجو می‌کردم!
  • ​​​​​​​روش های بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل
  • گوگل از عملکرد خود در اروپا دفاع می کند
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!
  • همکاری اپل با بایدو/ هوش مصنوعی چینی جایگزین گوگل می‌شود
  • گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟