Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:21:02 GMT

راه‌اندازی سرویس تایید اصالت ضمانت‌نامه بانکی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۷۴۰۰

راه‌اندازی سرویس تایید اصالت ضمانت‌نامه بانکی

دهمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی امروز - سه شنبه - با حضور ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی، رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور و نمایندگان دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها تشکیل شد.

در این جلسه درخواست‌های دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت چندین مصوبه به تایید اعضای کارگروه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست‌های سازمان‌ها در این جلسه بیشتر مبنی بر استهمال یا ایجاد سرویس بود.

ابتدا درخواست‌های سازمان تامین اجتماعی کل کشور مبنی بر استمهال (مهلت گرفتن) برای ایجاد سرویس صحت سنجی گواهی استراحت پزشکی برای غرامت دستمزد در مراکز درمان، ایجاد سرویس استعلام گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان برای افراد تبعی ذکور، صحت‌سنجی مشخصات و استعلام رابطه نسبی برای تازه متولدین مورد تایید قرار گرفت.

درخواست مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت توانیر برای بهره‌برداری آزمایشی از وب سرویس تبادل اطلاعات در شهرهای مازندران و گلستان و استقرار سرویس در مرکز ملی تبادل اطلاعات برای کل کشور تا حداکثر ۱۵ اردیبهشت سال آینده مورد تصویب قرار گرفت و تاکید شد که این طرح  ابتدا به صورت پایلوت و بعد سراسری انجام خواهد شد.

درخواست سرویس اصالت ضمانتنامه بانکی

سازمان بورس از بانک مرکزی دریافت سرویس اصالت ضمانتنامه بانکی را درخواست کرد که بنا به تصمیم کارگروه تا ۲۰ فروردین سال آینده اجرایی خواهد شد. در ادامه بیمه، بورس و خزانه‌داری نیز از بانک مرکزی تصدیق انطباق کدملی اشخاص با شماره شبا حساب بانکی را داشتند که این نیز تا زمان مشابه مصوبه قبلی باید پیاده‌سازی و نهایی شود.

استعلام الکترونیکی عدم سوءپیشینه

درخواست‌های بعدی بین وزارت اقتصاد و قوه قضاییه بود. که بر اساسا مصوبه کارگروه، درخواست استعلام الکترونیکی گواهی عدم سو پیشینه مطابق جلسه با قوه قضاییه و دلایل ارایه شده مرجع اصلی صدور گواهی عدم سو پیشنیه آن قوه است. ارایه سرویس در مرکز ملی تبادل اطلاعات به شیوه تصدیق بلامانع است. حسب درخواست شرکت سامانه نگار آتنا دارای موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار، کارگروه ارایه سرویس به این شرکت و سازمان بورس را به صورت پایلوت برای استفاده در پلتفرم تامین مالی جمعی تصویب کرد.

در ۹ جلسه قبلی کارگروه چه گذشت؟

کارگروه تعامل‌پذیری یک مجلس کوچک است. مجلسی که در آن دستگاه‌های خواهان تعامل داده، دورهم جمع می‌شوند و هر کدام برای این که درخواست‌شان به نتیجه برسد، دلیل و برهان می‌آورند. برخی از دلایل رد می‌شوند، برخی به چالش کشیده می‌شوند و در نهایت اگر تعاملی قرار باشد شکل بگیرد، با رای اکثریت گروه این اتفاق می‌افتد.

«دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور» به شرح اقداماتی که در ۹ جلسه قبلی انجام شده پرداخت و گفت: ۲۸ اردیبهشت رییس جمهوری بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، حکم دبیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات که رییس کارگروه تامل‌پذیری دولت الکترونیکی است، ابلاغ شد. جلسات به شکل ماهیانه برگزار شد و یک جلسه فوری هم داشتیم.

باقری اصل در ادامه با اشاره به این که در این کارگروه ۲۵ پایگاه داده وجود دارد، درباره تعاملاتی که با سازمان‌های دیگر شکل گرفته و مشارکتی که آن‌ها داشته‌اند گفت: دبیرخانه شورا، مکاتباتی با بخش‌های مختلف داشته که برخی از آن‌ها تعامل خوبی داشته‌اند و برخی حتی به نامه‌های جواب هم نداده‌اند.

او در خصوص عدم همکاری برخی دستگاه‌ها با کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک دلایلی را برشمرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پنهان سازی نقص اطلاعات، پنهان سازی برخی تخلفات، فقدان دانش موضوعی و تخصصی یا توقف در پارادایم مدیریت سنتی، عدم ارتباط موثر مدیران حوزه فناوری اطلاعات با مدیران کسب و کار همان سازمان، عدم همراهی مدیران ارشد برخی دستگاه ها به دلایل غیر فنی و کارشناسی، عدم تعامل پدیری به بهانه محرمانگی و امنیتی اشاره کرد.

وی در ادامه برنامه‌هایی که طی شش ماه آینده در کارگروه پیگیری می‌شود ارائه داد و گفت: پیگیری ایجاد و بهره برداری از سرویس استعلام مدارک تحصیلی، تکمیل شناسنامه‌های فنی و ارزیابی پایگاه اطلاعات پایه، ایجاد سرویس انتشار تغییر مشخصات هویتی و تغییر جنسیت، الکترونیکی کردن استعلام‌های الویت‌دار، احراز هویت بیومتریک کارت هوشمند ملی، نهایی‌سازی و تصویب جزییات سند شاخص‌ها و شیوه ارزیابی بلوغ تعامل‌پذیری و نهایی‌سازی روش‌های داده‌کاوی درباره داده‌های مالیاتی برنامه‌هایی است که در شش ماه پیش رو در جلسات کارگروه دنبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار معاونت امنیت مرکز ملی فضای مجازی کشور 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار شورای اجرایی فناوری اطلاعات کارگروه تعامل پذیری تبادل اطلاعات ایجاد سرویس سازمان بورس فضای مجازی پذیری دولت قرار گرفت دستگاه ها مرکز ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟
  • زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی