Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیرکل سازمان ملل که به پاکستان سفر کرده است نقض حقوق بشر در کشمیر را به‌شدت نگران‌کننده توصیف کرده است. تاریخ انتشار: 19:08 - 29 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۴۲۵

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از ای.آر.وای. نیوز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل طی سخنرانی خود در پاکستان به موضوع کشمیر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نقض آشکار حقوق بشر در این منطقه کاملاً نگران‌کننده است و ما به‌دقت اوضاع را زیر نظر داریم.

گوترش گفت: نزاع بین هند و پاکستان برای منطقه خطرناک است و ما امیدواریم دو کشور از طریق مذاکره مشکلات موجود را حل کنند.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: هند باید طبق قوانین سازمان ملل از حمله به‌سوی مرزهای پاکستان اجتناب کند و دو کشور تلاش کنند مشکلات را با گفتگو حل کنند.

وی اضافه کرد: پاکستان از 40 سال پیش میزبان مهاجرین افغانستانی بوده است و در این رابطه ما از اسلام‌آباد قدردانی می‌کنیم.

گوترش گفت: امنیت در پاکستان به‌شکل چشمگیری افزایش یافته است و این در اصل نتیجه اقدامات ضدتروریستی است که مسئولین این کشور انجام داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل به پدیده اسلام‌هراسی نیز اشاره و تأکید کرد: همه کشورهای جهان باید علیه اسلام‌هراسی مبارزه کنند زیرا این موضوع می‌تواند باعث نگرانی نسل‌های آتی ما نیز بشود.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز به رایزنی با گوترش در خصوص کشمیر اشاره کرده گفت: ما از سازمان ملل خواسته‌ایم به این موضوع رسیدگی و علیه دولت هند که دست به نقض حقوق بشر در این منطقه زده اقدام کند.

گوترش روز گذشته وارد پاکستان شد و قرار است با سران این کشور از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر نیز دیدار داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: سازمان ملل: داعش بازیابی خود در قلب خاورمیانه را آغاز کرده است چشم انداز دستیابی به صلح در افغانستان

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ملل کشمیر دبیرکل سازمان ملل نقض حقوق بشر نگران کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در گفتگوی با آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از اهتمام ایران برای تحقق صلح و امنیت در منطقه قدردانی کرد . 
آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط کشورمان با این سازمان، از برگزاری موفق اجلاس اخیر دبیران شورای امنیت عضو شانگهای در شهر آستانه و نقش مثبت این سازمان در توجه به موضوعات بحرانی و به خصوص مبارزه با تروریسم تشکر کرد.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این گفتگو تلفنی ضمن اشاره به محکومیت صریح حمله رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی در دمشق از سوی این سازمان گفت: همه اعضای سازمان همکاری شانگهای نگران اوضاع جاری در منطقه و خواستار بازگشت امنیت به منطقه هستند.
ژانگ مینگ در ادامه از اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای تحقق صلح و امنیت در منطقه قدردانی کرد و خواستار گسترش همکاری‌های بین المللی برای توقف جنگ در غزه و عادی شدن شرایط و اوضاع فلسطین برای کمک به مردم فلسطین شد.

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان درباره گفتگو با گوترش
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • دبیرکل سازمان ملل: جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • ویدئویی از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی حمله تنبیهی ایران