Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرانی، صنایع و معادن، کشاورزی  استان اظهار داشت:  باید فروشگاه‌های دائمی به منظور معرفی و فروش کالاها و محصولات این استان در بازارهای هدف صادراتی در برخی کشورها راه‌اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر احصای اموری که در اداره ها و دستگاه های دولتی برای ارائه به بخش خصوصی وجود دارد تاکید کرد و گفت:باید مدیریت دستگاه های اجرایی کوچک و محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بخش خصوصی مسائل و مشکلاتی که در زمینه تولید دارد به صورت مصداقی شناسایی کند، مشکلاتی که در ارتباط با اداره ها است سریع برطرف شود.

شجاعی با بیان اینکه نقش اتاق بازرگانی  به عنوان مشاور دستگاه های اجرایی است،  افزود: هم اکنون سرمایه گذاران به نوعی به پیکره دولت متصل شده اند به این دلیل با مشکلاتی که برای دولت ایجاد می شود آنان نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی افزود: بخش خصوصی باید تلاش کند تا با مدیریت در به هم ریختگی هایی که برای کشور در تحریم ها ایجاد می شود دچار مشکلات اساسی نشوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از ایجاد دو دفتر بازاریابی کالاها و خدمات استان در ترکیه و قزاقستان خبر داد و گفت: این دفتر با هدف توسعه تجارت استان ایجاد شده است و به صورت مستقیم با اتاق در ارتباط هستند.

سعید پورآبادی افزود: همچنین دفتر «تولید فکر اقتصادی» نیز در این اتاق تشکیل شده است.

در این جلسه تعدادی از تجار، تولید کننده ها مسایل و مشکلات خود ر ا مطرح کردند.

در ۹ ماهه امسال، ۲۴۵ هزار و ۴۰۰ تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون دلار از استان صادر شده است که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۷.۷ درصد رشد ولی از لحاظ وزنی ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

سهم صادرات خراسان شمالی به افغانستان ۲۴ درصد است که بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

پس از افغانستان کشورهای هند با ۱۸ درصد و چین با ۸ درصد بیشترین سهم صادراتی استان را به خود اختصاص داده اند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوز کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

برچسب‌ها بجنورد توسعه صادرات تجارت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد توسعه صادرات تجارت خراسان شمالی بجنورد توسعه صادرات تجارت خراسان شمالی خراسان شمالی سهم صادرات بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه